16

شفیعی : نمی خواستم ریسک کنم / برای مربیگری در تیر و کمان انگیزه دارم

  • کد خبر : 3274
  • 30 فروردین 1397 - 20:16
شفیعی : نمی خواستم ریسک کنم / برای مربیگری در تیر و کمان انگیزه دارم

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان گفت: تیر و کمان را برای همیشه کنار نمی‌گذارم چراکه تصمیم دارم با کار در عرصه مربیگری همچنان فعالیت ورزشی‌ام را ادامه دهم.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports ؛  به نقل از فارس ؛ افسانه شفیعی فرزند دیار زاینده‌رود ورزشکار موفق تیراندازی با کمان بانوان در بخش کامپوند که سه سال و نیم سابقه حضور در تیم ملی را داشته و با 5 عنوان جهانی و آسیایی و نیز 18 مقام کشوری همواره درخشان و پرافتخار بوده است، چندی پیش از حضور در میادین خداحافظی کرد.

وی در سال 94 تیرانداز برتر کشور در بخش بانوان معرفی شد و تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت ورزشی ادامه داد؛ لازم به ذکر است که از رقابت‌های قهرمانی آسیایی 2015 که موفق به کسب 2 مدال آسیایی در بخش بانوان شد تاکنون کسی نتوانسته به چنین عنوانی دست پیدا کند.

شفیعی علاوه بر داشتن مدرک درجه 2 مربیگری در تیراندازی با کمان، مدرک درجه 3 مربیگری در رشته‌های تنیس روی میز و اسکیت را نیز دارد و با عشق به کارش آموزش به علاقه‌مندان را در رأس برنامه‌های ورزشی خود قرار داده است.

می خواستم تا جاکارتا بمانم

افسانه شفیعی در رابطه با رفتنش از میادین چنین اظهار داشت: بعد از مسابقات دانشجویان جهان از ناحیه کتف دچار آسیب‌دیدگی شدم و تحت نظر پزشک درمان را شروع کردم به طوری که 4، 5 ماه استراحت مطلق داشتم؛ بعد از 5 ماه مجدداً چکاپ شدم و در نهایت نظر پزشک این بود که تفریحی تیر بزنم چراکه اگر بخواهم فشرده روزی 8 ساعت تمرین داشته باشم دوباره بعد از 2 ماه این درد برمی‌گردد و یک ریسک بود.

وی افزود: در حقیقت می‌توانستم برای بازی‌های آسیایی جاکارتا بمانم و خودم را آماده کنم اما به این فکر می‌کردم که تا قبل از رفتن به رقابت‌ها مجدداً کتفم درد بگیرد و نتوانم ادامه دهم با توجه به این‌که یک نفر دیگر می‌توانسته به جای من در تیم باشد و در مسابقات با نتایج خوبی که به دست می‌آورد به موفقیت تیم کمک کند.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان اضافه کرد: به همین خاطر خودم را نادیده گرفتم و تا قبل از مسابقات جاکارتای اندونزی از میادین کنار رفتم؛ می‌خواهم حتماً این را بگویم که بعد از 4 سال تیم کامپوند بانوان در مسابقات آسیایی چین‌تایپه موفق به کسب مقام و مدال شد و من واقعاً دلم می‌خواهد این موفقیت‌ها ادامه پیدا کند حتی اگر خودم نباشم.

وی خاطرنشان کرد: رفتن من به این معنا نیست که می‌خواهم برای همیشه تیر و کمان را کنار بگذارم بلکه با فعالیت در عرصه مربیگری تصمیم دارم وقتم را صرف کسانی کنم که می‌خواهند به طور حرفه‌ای وارد ورزش قهرمانی شوند، در این رشته کار کنند، آموزش ببینند و تا سطوح بالا ادامه دهند؛ در واقع می‌خواهم ورزشکارانی را پرورش دهم که بتوانند پرچم کشورم را به اهتزاز دربیاورند. برای مربیگری در تیر و کمان انگیزه دارم.

شفیعی اذعان داشت: از همه زحمات شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان تشکر و قدردانی می‌کنم که حامی من در این چند سال بود همچنین قدردان زحمات ساکت رئیس هیأت تیراندازی با کمان استان اصفهان هستم که تمام شرایط را برای تمرین و پیشرفتم فراهم کرد؛ آرزوی موفقیت می‌کنم برای همه ملی‌پوشان این رشته در همه عرصه‌ها به خصوص بازی‌های آسیایی جاکارتا که امیدوارم برترین سکوهای این رقابت‌ها را به خود اختصاص دهند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.