16

هفته پنجم و ششم لیگ تکواندو | پایان دوران شکست ناپذیری کن به دست فتح صدر البرز

  • کد خبر : 33136
  • 09 آذر 1398 - 0:35
هفته پنجم و ششم لیگ تکواندو | پایان دوران شکست ناپذیری کن به دست فتح صدر البرز

هفته پنجم و ششم لیگ تکواندو بانوان جام کوثر با پایان دوران شکست ناپذیری کن به دست فتح صدر البرز همراه بود. فتح صدر با پیروزی در دو وزن آخر کار را تمام کرد و صدرنشین شد.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتس – در هفته پنجم و ششم لیگ تکواندو بانوان جام کوثر امروز جمعه ۸ آذر ۹۸ در خانه تکواندو، دختران ۱۵ تیم حاضر در لیگ کوثر روی شیاپ چانگ رفتند در حالی که همه چیز تحت تاثیر رقابت ۲ مدعی قهرمانی بود.

لوازم خانگی کن مدافع عنوان قهرمانی در مسابقه برابر مدعی تازه وارد لیگ، فتح صدر البرز ۵ بر ۳ شکست خورد. این شکست به معنای پایان دوران شکست ناپذیری کن است گرچه ریحانه فولادی سرمربی کن می گوید این شکست برایش غیرمنتظره نبوده زیرا به جوان ترهایش میدان داده است.

در مسابقه ای که دو تیم در مبارزه ششم به تساوی رسیدند، تیم فاطمه نورملکی در اوزان هفتم و هشتم کار را تمام کرد. فتح صدر بازی را با پیروزی مریم ملکوتی خواه برابر نگار اسماعیلی، بر وفق مراد آغاز کرد اما غزل سلطانی، جوان خوش فکر کن در وزن دوم سارا فتحی را برد و کار را به تساوی کشاند.

در وزن سوم، ناهید کیانی بیرحمانه و در مبارزه ای یک نفره شاپرک نجفی فنی ترین بازیکن مسابقات نوجوانان کشور در بابلسر را ۳۳ بر ۲ برد و فتح صدر البرز را دوباره پیش انداخت اما بار دیگر کن با زهرا شیدایی، ستاره مازندرانی خود که ۲۰ بر ۱۰ سارا احدی نیا را برد، حساب امتیازات دو تیم را در عدد ۲ مساوی کرد.

اوضاع همیشه به کام پیش نمی رود. کوثر اساسه بازی برده را به طیبه پارسا باخت

در وزن پنجم و در نقطه عطف بازی، کوثر اساسه در حالی که از طیبه پارسا پیش بود در یک بازی نزدیک ۱۸ بر ۱۶ مغلوب حریف باتجربه ترش شد و این نتیجه مسیر فتح صدر البرز را برای پیروزی، هموار کرد گرچه تینا مدانلو در وزن ششم با برتری جالب توجه و خیره کننده ۴۰ بر ۱۹ برابر کیمیا همتی ، کن را امیدوار نگه داشت.

در نتیجه ۳ بر ۳، فتح صدر البرز در اوزان هفتم و هشتم پیروز شد و به پیروزی نهایی بر لوازم خانگی کن رسید. ابتدا ملیکا میرحسینی آماده و قبراق، آناهیتا توکلی، استعداد خوش قامت کن را ۲۵ بر ۱۴ شکست داد. این، اولین بازی ملیکا میرحسینی برای فتح صدر البرز پس از جدایی رسمی از کن بود. پس از سلسله اتفاقات و چالش ها در جدایی ملیکا از کن، او سرانجام به فتح صدر پیوست و از قضا اولین مسابقه اش را برابر تیم سابقش انجام داد و کار تیم سابق را در وزن هفتم تمام کرد.

در مبارزه وزن هشتم در نبردی پرحاشیه بین زهرا پور اسماعیل از فتح صدر و زینب اسماعیلی از کن، “بلک فرایدی” اسماعیلی ها تکمیل شد. در میانه شیاپ چانگ، همه چیز در مبارزه زن هشتم مثل یک جنگ به نظر می رسید. شاید در هیچ مسابقه هشتم آذر، هر دو طرف تا این حد با تمام سلول هایشان، خواستار پیروزی نبودند.

همین موضوع، زهرا و زینب را وارد یک مبارزه واقعی کرد و در نهایت زینب اسماعیلی با شکست ۱۵ بر ۱۱، با اخم های درهم شیاپ چانگ را ترک کرد تا آخرین امید کن برای نباختن به فتح صدر البرز از بین برود. این یک انتقام بود؟ شاید. زهرا پور اسماعیل ناکامی برابر رقیب در مسابقات انتخابی تیم ملی را اینجا جبران کرد.

جمعه سیاه اسماعیلی ها با شکست زینب برابر زهرا پور اسماعیل تکمیل شد. مبارزه بود اما بازی جالبی نبود. احتمالا هر دو به این موضوع اذعان دارند

در یکی دیگر از بازی های هفته پنجم، اسپریچو ۶ بر ۲ برابر داتیس یزد پیروز شد. پیروزی زهرا زارع و کیانا احمدی در اوزان دوم و سوم به ترتیب برابر کیانا اخوان و سعیده وکیلی قابل توجه بود اما کمکی به داتیس نکرد.

اسپریچو با اقتدار اکرم خدابنده، شهربانو دامغانی نژاد، یلدا ولی نژاد، هانیه بخشی، نرگس میرنوراللهی و نگار قدیانی با دو پیروزی در هفته های پنجم و ششم، ۶ امتیاز دیگر به دست آورد و در رده سوم جدول، هم امتیاز کن شد

اکرم خدابنده ساعاتی پیش از بیانیه اینستاگرامی اش، قاطعانه نگین عدالت نیا را شکست داد تیم او، اسپریچو در جایگاه سوم جدول است

از اتفاقات مهم مسابقات هفته پنجم، بازگشت مبینا نژاد به میادین با تیم هیئت جنب شرق بود. ستاره گیلانی و قهرمان نوجوانان جهان، پس از مدتی طولانی بار دیگر در میادین ظاهر شد و در مسابقه تیمش برابر رویا عابدی به میدان رفت و ۵۷ بر ۲۶ پیروز شد.

حالا لیگ با حضور ملیکا میرحسینی و مبینا نژاد، خانواده را کامل تر از همیشه دور هم جمع کرده است و این به دلسوزان تکواندو، قوت قلب می بخشد.

مبینا بازگشته و چه خبری از این بهتر که او را دوباره داریم

نتایج هفته پنجم – استراحت: دانشگاه آزاد

فتح صدر البرز ۵ لوازم خانگی کن ۳

هیات تکواندو هفتکل ۴ هیات تکواندو ورامین ۴

هیات تکواندو استان ایلام ۴ روپایی الکترونیکی کین ۴

داتیس یزد ۲ اسپریچو ۶

هیات تکواندو بهار ۳ شوکا لاوین مریوان ۵

هیات تکواندو استان مرکزی ۵ هيات تکواندو نظرآباد ۳

فرمانیه تهران ۶ هیات تکواندو جنوب‌ شرق تهران ۲

نتایج هفته ششم – استراحت: هیئت استان مرکزی

دانشگاه آزاداسلامی ۳ فرمانیه تهران ۵

فتح صدر البرز ۸ روپایی الکترونیکی کین صفر

هیات تکواندو هفتکل ۲ هیات تکواندو استان ایلام ۶

هیات تکواندو ورامین صفر اسپریچو ۸

لوازم خانگی کن ۸ شوکا لاوین مریوان صفر

داتیس یزد ۸ هيات تکواندو نظرآباد صفر

هیات تکواندو بهار ۴ هیات تکواندو جنوب‌شرق تهران ۳

بخش ویژه لیگ تکواندو (آرشیو تیم ها، جدول و نتایج هفته به هفته)

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=33136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.