15

دل نوشته الناز رکابی در راه المپیک : سخت است اما می‌مانم و ادامه می‌دهم

  • کد خبر : 33545
  • 13 آذر 1398 - 18:49
دل نوشته الناز رکابی در راه المپیک : سخت است اما می‌مانم و ادامه می‌دهم

الناز رکابی سنگ نورد شماره یک ایران در بخش زنان تلاش می‌کند سهمیه حضور در المپیک توکیو را به دست بیاورد. او دل نوشته‌ای در صفحه شخصی خود منتشر کرده است. مطلبی با محور مشکلات موجود و عزم برای تسلیم ناپذیری.

آی دبلیو اسپورتسالناز رکابی ستاره بین المللی سنگ نوردی ایران امروز مطلبی را در صفحه شخصی خود منتشر کرد که بار دیگر بر احترام به او به عنوان الگوی خستگی ناپذیری می‌افزاید.

دختر زنجانی حالا پس از مدت‌ها تلاش در رشته سنگ نوردی در سطح جهانی دارای جایگاه است و چشم سنگ نوردی ایران در بخش زنان برای حضور در المپیک به اوست گرچه الناز مشکلات فراوانی برای رسیدن به المپیک دارد.

الناز رکابی نوشته است: انتخابی المپیک جنگی برابر، بین نابرابرها بود، اگر رقبای ما سه برابر ما امکانات دارند در مقابل ما تلاشمان را ۳ بر می‌کنیم تا این فاصله کاهش یابد اما این، ممکن است ۴ مسابقه لید یا بولدر را پاسخگو باشد آن هم با هزار شبیه سازی و آنالیز ۱۷ ساله…

اما اینجا در میدان المپیک جایی است که نسبت تمام فاکتورها باید به طور دقیق رعایت شود: مربی، تیم پشتیبانی، امکانات تمرینی، دیواره استاندارد سرعت، سرطناب، بولدرینگ، روانشناس و فیزیوتراپ و …

المپیکی شدن در ورزش سنگنوردی با یک زمین خاکی و تعدادی ورزشکار با پتانسیل بالا که عرق ملی و ورزشی دارند و بدون کمک و حمایت فدراسیون محترم در جهت تأمین ویزا و بلیط هواپیماها محقق نمی‌شود.

راه سختی رل در پیش گرفته‌ام به هدف کسب سهمیه المپیک در رشته کمباین. این که باید در هر سه رشته سنگنوردی متمرکز باشی و حساب شده و با امکانات محدود ایران تمرین کنی خیلی سخت است.

در سنگ نوردی، هر رشته به طور جداگانه داستان تمرینی خودش را دارد و برای تأمین امکانات برای هر کدام از رشته‌ها آن هم با این اوضاع واردات و بودجه کشورمان، گذشتن از هفت خان رستم لازم است. با این اوضاع اصلاً نمی‌دانم راهی که انتخاب کردم درست است یا غلط زیرا فشار زیادی را برای این که تا همین سطح برسم متحمل شده‌ام.

فقط ۴ ماه دیگر تا آخرین شانسم و سخت‌ترین آن‌ها – که فقط هم یک نفر انتخاب می‌شود – باقی مانده اما با این تفاسیر می‌مانم و تمریناتم را ادامه می‌دهم و تا انتهای مسیر پیش می‌روم تا ببینم چه پیش می‌آید.

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=33545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.