عملکرد دختران تیرانداز در کره جنوبی :ناامید کننده / بار سنگین مسئولیت در جاکارتا | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
17

عملکرد دختران تیرانداز در کره جنوبی :ناامید کننده / بار سنگین مسئولیت در جاکارتا

  • کد خبر : 3403
  • 02 اردیبهشت 1397 - 15:20
عملکرد دختران تیرانداز در کره جنوبی :ناامید کننده / بار سنگین مسئولیت در جاکارتا

رقابت های تیراندازی کاپ جهانی در کره جنوبی در ماده تفنگ بادی 10 متر با ناکامی دختران ایران همراه بود. انتظار از زهرا هاشمی ، نجمه خدمتی و الهه احمدی بیش از این بود اما آن ها انتظارات را برآورده نکردند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان ایران IWSports ؛ در آغاز رقابت های تیراندازی کاپ جهانی در کره جنوبی همه چیز برای دختران تیرانداز ایران بد پیش رفت. خبری از رسیدن به فینال نبود و رکوردها جذابیتی نداشت.

مسابقات کاپ جهانی بر خلاف آن چه در برخی رسانه ها منتشر شد جام جهانی نبود اما حضور شرکت کنندگانی از 70 کشور جهان در آن ، این مسابقات را به یک رویداد بزرگ بین المللی تبدیل کرده بود.

در ماده تفنگ بادی 10 متر امید زیادی به نجمه خدمتی و الهه احمدی وجود داشت اما اوضاع ناامید کننده پیش رفت. زهرا هاشمی با 623.3 امتیاز سی و پنجم شد. الهه احمدی دیگر نماینده کشور با 622.1 امتیاز عنوان چهل و هشتمی را کسب کرد و نجمه خدمتی نیز با 618.0 امتیاز هفتاد و یکم شد.

رتبه هایی که با توجه به حضور 100 تیرانداز در تفنگ بادی 10 متر رتبه های قابل قبولی نبود. اوضاع برای تیراندازی ایران در کره خوب پیش نرفته و باید دید سایر تفنگ داران ایران در ادامه مسابقات چه عملکردی دارند.

در  تپانچه 25 متر بانوان هم تیراندازان کشورمان در این ماده نتوانستند به فینال راه پیدا کنند.هانیه رستمیان در این ماده چهل و دوم شد، گلنوش سبقت‌الهی در رده پنجاهم قرار گرفت و آمیتیس جعفری در رده آخر یعنی شصت و یکم جای گرفت.

نتایج تیراندازان ایران در آستانه بازی های آسیایی جاکارتا امیدها را کمرنگ کرده است. نجمه خدمتی در بازی های آسیایی اینچئون مدال گرفت و الهه احمدی در المپیک در بین نفرات موفق تیم اعزامی بود اما اکنون نشانی از موفقیت دیده نمی شود.

آن ها در تمام ماه های اخیر از وجود مشکلاتی در وضعیت تمرینی خود گلایه کرده اند با این حال انتظارات نابجا نیست. قرارداد “گوران ماکسیموویچ” مربی صربستانی تیراندازی امضا شده و شاید حضور وی کمک خوبی در فاصله هفته های باقی مانده تا بازی های آسیایی جاکارتا باشد.

آن چه واضح است این است که تیم ملی تیراندازی بانوان شرایط خوبی ندارد و سطح انتظارات پس از مسابقات کاپ جهانی کاهش پیدا نخواهد کرد زیرا افکار عمومی در بازی های آسیایی منتظر کسب مدال است. تصویر نجمه خدمتی با مدالی که در عنفوان جوانی در بازی های آسیایی اینچئون کسب کرد هنوز در ذهن مردم است و بازی های آسیایی جاکارتا که برسد همه سراغ نجمه را خواهند گرفت.

این یعنی بار سنگین مسئولیت روی شانه وی و سایر ملی پوشان که هر یک برای خود اسم و رسمی دارند. فرصت برای رسیدن به سطح ایده آل باقی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.