17

شهربانو دامغانی نژاد و اعتراض به فتح صدر البرز: چیزهایی مهم‌تر از پیروزی وجود دارد

  • کد خبر : 34873
  • 27 آذر 1398 - 18:34
شهربانو دامغانی نژاد و اعتراض به فتح صدر البرز: چیزهایی مهم‌تر از پیروزی وجود دارد

شهربانو دامغانی نژاد ستاره وزن هشتم تیم اسپریچو پس از شکست تیمش برابر فتح صدر البرز در هفته هشتم لیگ تکواندو لب به اعتراض گشود و هم به داوری معترض شد و هم از حریفش انتقاد کرد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – مبارزه وزن هشتم دیدار اسپریچو و فتح صدر البرز در حالی بین شهربانو دامغانی نژاد و زهرا پوراسماعیل برگزار شد که پیروزی ۲۲ بر ۱۱ زهرا پور اسماعیل برتری فتح صدر در این بازی را تثبیت کرد و برد ۶ بر ۲ را به صدرنشین هدیه داد.

با این حال، اعتراضات به داوری همچنان ادامه دارد. پس از اکرم خدابنده که مبارزه اش را به ملیکا میرحسینی ور وزن هفتم باخت و آن را ناشی از قضاوت ناعادلانه دانست، نوبت به شهربانو دامغانی نژاد رسید که لب به انتقاد از داور باز کند البته با این تفاوت که شهربانو نسبت به رفتاری که با او شده نیز سخت گلایه مند است.

شهربانو دامغانی نژاد در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران اظهار کرد: وضعیت داوری اسف ناک بود. ۸ بار در جریان بازی به من اخطار دادند که یکی از دیگری، بی دلیل تر بود. امتیازات من را پاک کردند و چون کارت ما سوخته نمی‌توانستیم اعتراض کنیم و امتیاز را برگردانیم.

او گفت: حریفم من را هل می‌داد و من به زمین می‌خوردم و اخطار را به من می‌دادند. مگر چنین چیزی شدنی است؟ بعد از “گالیو” داور، او ضربه صورت به من زد و امتیازش ابطال نشد و اخطارش را دوباره به من دادند. در راند اول و دوم خوب پیش رفتم اما متاسفانه جریان بازی به این سمت رفت. چندین امتیاز با اخطار بی مورد از دست دادم و ۴ امتیاز “تی چاگی” من پاک شد.

شهربانو دامغانی نژاد شاکی از داوری ست و کلماتی که او را آزار داده. می گوید اثر پیروزی و شکست کوتاه است و اثر کلمات، خیلی طولانی تر

بازیکن اسپریچو همچنین ادامه داد: به خودم شکی ندارم و اگر داوری عادلانه بود می‌توانستم پیروز شوم.من به سرداور شکایت کردم و فیلم را بازبینی کردند و گفتند که در چند نوبت حق با من بوده. اما وقتی کار از کار گذشته، دیگر چه فرقی می‌کند.

دامغانی نژاد با انتقاد از تیم فتح صدر البرز گفت: من از کادر تیم فتح صدر البرز توقع بیشتری داشتم. وقتی ۲ بازیکن در زمین مبارزه می‌کنند نباید از بیرون زمین، حرفی شنیده شود که در شان هیچکدام از ما نیست. توهین به بازیکن حریف در کجای فرهنگ ورزش جا دارد؟ تخریب روحیه بازیکن حریف با الفاظ نامناسب چه توجیهی دارد؟ همه چیز مشخص است و من برای آنها دست زدم.

انتقادات شهربانو متوجه زهرا پوراسماعیل نیز شد. مبارز اسپریچو می‌گوید زهرا پور اسماعیل در زمان مسابقه از الفاظ نامناسبی استفاده کرده : “او از واژه‌های خوبی استفاده نمی‌کرد. نمی دانم داور می‌شنید یا نه. اما واکنشی وجود نداشت. به نظرم، سایر سنگین وزن‌ها هم بتوانند در مورد رفتار او صحبت کنند. بعضی چیزها از پیروز شدن مهم‌تر است. پیروزی و شکست فردا فراموش می‌شوند اما رفتارها به این سادگی از ذهن خارج نمی‌شوند.”

دامغانی نژاد عنوان کرد: برای مثال من با زینب اسماعیلی بازی کرده‌ام. نه وقتی که از او پیش می‌افتید و نه زمانی که او برنده است، رفتار غیر ورزشی از او نمی‌بینید. اما اینکه رقبای ما می‌خواهند با کلمات پیروز شوند منصفانه نیست. در بازی‌های بین المللی که این روش برای پیروزی کاربرد ندارد. به نظرم تنها نتیجه اش این است که حس بدی نسبت به هم پیدا می‌کنیم. پیروزی به هر قیمتی، ارزشی ندارد.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: تحریریه *منبع: اختصاصی*انتشار ۲۷ آذر ۱۳۹۸ – ساعت ۱۱:۰۲

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=34873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.