19

در مسابقات انتخابی ورود به اردوی تیم ملی تکواندو چه گذشت؟

  • کد خبر : 35254
  • 01 دی 1398 - 16:25
در مسابقات انتخابی ورود به اردوی تیم ملی تکواندو چه گذشت؟

مسابقات انتخابی ورود به اردوی تیم ملی تکواندو برگزار و چهره نفرات برتر در اوزان ۸ گانه مشخص شد. به استثنای وزن هشتم که فینال آن برگزار نشد، سایر مبارزات نهایی در اوزان مختلف جذاب و دیدنی بود.

آی دبلیو اسپورتس – مسابقات انتخابی ورود به اردوی تیم ملی تکواندوی بانوان امروز یکشنبه اول دی ۹۸ در خانه تکواندو برگزار شد و نفرات منخب مسابقات آزاد کشور، قهرمانی کشور و مدال آوران بین المللی سال ۲۰۱۹ در این رقابت شرکت داشتند.

در این مسابقات در وزن اول، نگار اسماعیلی فرشته خزایی را شکست داد و به فینال رسید تا برابر نگار قدیانی قرار گیرد. نگار قدیانی نیز موفق شد به برد ارزشمندی در نیمه نهایی برابر مریم ملکوتی خواه برسد. در دیدار نهایی نگار اسماعیلی ۵ بر ۲ نگار قدیانی را شکست داد.

در وزن دوم، مهلا مومن زاده، با تحمیل برتری فنی خود بر حریف، ۳۰ بر ۸ برابر زهرا ملکی صاحب پیروزی شد تا به فینال این وزن صعود کند. ناهید کیانی با پیروزی ۱۹ بر ۴ بر زهره مدانلو حریف مهلا مومن زاده در فینال وزن دوم شد. ۳ ثانیه به پایان این بازی باقی مانده بود که مدانلو شکست را پذیرفت. در فینال مهلا مومن زاده ۲۵ بر ۱۵ ناهید کیانی را مغلوب کرد.

غزل سلطانی مبارزه تکنیکی های وزن سوم را از شاپرک نجفی برد

در وزن سوم، غزل سلطانی در نیمه نهایی ۱۴ بر ۲ فرناز امینی را با شکست روبرو کرد و به دیدار پایانی این وزن راه یافت و شاپرک نجفی با پیروزی ۱۷ بر ۶ برابر اوین پاداشی از کردستان فینالیست شد. در فینال، مبارزه غزل و شاپرک با برتری ۷ بر ۴ غزل سلطانی همراه شد.

در وزن چهارم، نرگس میرنوراللهی موفق شد راضیه رنگرز زاده از خراسان رضوی را شکست دهد و فینالیست وزن چهارم شود. او در فینال با زهرا شیدایی روبرو شد و این زهرا شیدایی باتجربه‌تر بود که توانست مقتدرانه ۱۳ بر ۲ نرگس میرنوراللهی را از پیش رو بردارد.

در وزن پنجم، اولین شگفتی با شکست شکست تینا مدانلو برابر عالمه پوشیان و صعود عالمه به فینال در راند طلایی رقم خورد. در یک بازی نزدیک، تینا مدانلو نتوانست از پیروزی خود محافظت کند، بازی برده را عقب افتاد، در آخرین ثانیه مساوی و سپس در راند طلایی واگذار کرد.

مهسا کیادلیری، الهه شیدایی و آناهیتا توکلی. فعلا دور، دور آناهیتاست

طیبه پارسا با پیروزی بر الهه شیدایی حریف عالمه پوشیان در فینال این وزن شد. الهه شیدایی که ابتدا روناک حسین زاده را حذف کرده بود از رسیدن به فینال بازماند. در دیدار پایانی، طیبه پارسا ۱۷ بر صفر عالمه پوشیان شگفتی ساز را برد و قهرمان شد.

در وزن ششم، آناهیتا توکلی با پیروزی قاطع برابر یاسمن محمدی از اصفهان، در نیمه نهایی حریف زهره حسن نتاج شد و سپس با پیروزی بر او به فینال رسید. آناهیتا توکلی در دیدار نهایی ۹ بر ۶ برابر پریسا جوادی به پیروزی رسید و قهرمان این وزن شد.

در وزن هفتم، ملیکا میرحسینی وکیلی و غزل مهدوی تک بازی این وزن را برگزار کردند که میرحسین. ۳۱ بر ۱۱ غزل مهدوی را شکست داد. وزن هفتم مبارزه دیگری نداشت.

زینب اسماعیلی؛ آماده و سرحال شهربانو دامغانی نژاد را حذف کرد اما فینالی که منتظر آن بودیم اتفاق نیفتاد

در وزن هشتم، شهربانو دامغانی نژاد با پیروزی بر فاطمه امینی از اصفهان در مسابقه‌ای کم افت و خیز به نیمه نهایی رسید تا به دیدار زینب اسماعیلی از البرز برود اما شکست سنگین او برابر زینب اسماعیلی، مانع از راهیابی او به فینال شد. دیدار پایانی این وزن به دلیل آسیب دیدگی زینب اسماعیلی برگزار نشد.

قهرمانان این ۸ وزن به همراه نفرات منتخب کمیته فنی وارد اردوی تیم ملی تکواندو می شوند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=35254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.