23

گفتگو با مژگان رحمانی پس از تکرار قهرمانی | درباره بانوی اول دارت ایران بیشتر بدانید

  • کد خبر : 35326
  • 02 دی 1398 - 14:46
گفتگو با مژگان رحمانی پس از تکرار قهرمانی | درباره بانوی اول دارت ایران بیشتر بدانید

مژگان رحمانی بانوی شماره یک دارت ایران توانست در لیگ برتر دارت زنان عنوان قهرمانی را به دست بیاورد و از قهرمانی سال ۹۷ خود دفاع کند. مژگان به این بهانه در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در مورد دوران ورزشی خود صحبت کرده است.

مژگان رحمانی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس اظهار کرد: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در تیم ملی دارت عضویت داشتم و من و مهشاد عوض زاده آخرین بازیکنان تیم ملی بودیم زیرا از سال ۹۷ به بعد دیگر تیم ملی دارت تشکیل نشد.

او درباره قهرمانی اش در لیگ برتر دارت گفت: در لیگ برتر داتر بانوان، ۱۶ نفر برتر کشور حضور دارند که هر سال، ۴ نفر انتهای جدول سقوط می‌کنند و ۴ نفر از مسابقات چند مرحله‌ای کشوری به لیگ برتر راه می‌یابند. در ۲ سال اخیر در تمامی مراحل لیگ برتر صدرنشین بوده‌ام و به قهرمانی رسیدم.

قهرمان دارت ایران ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ رنک ۲۸ دارت جهان را داشتم که هیچ ایرانی دیگری هنوز نتوانسته به این رتبه در رده بندی جهانی برسد و همچنین تنها ایرانی حاضر در رنکینگ تور PDC آسیا هستم که معتبرترین رویداد دارت آسیااست و ۹۴ مرد در آن حاضر هستند و فقط ۲ زن در آن شرکت دارند که مسابقاتی چند مرحله‌ای برای رسیدن به سطح جهانی آن است.

مژگان رحمانی با بیان اینکه با قهرمانی در مسابقات آزاد سطح ۲ جهان در مالزی ۱۲۰ امتیاز کسب کرده است عنوان کرد: با احتساب امتیاز این مسابقات، در رنکینگ سال ۲۰۱۹ در رده ۵۰ قرار گرفتم به این دلیل که فقط در یک مسابقه جهانی شرکت کردم و در آن قهرمان شدم. برای داشتن رنک جهانی باید در مسابقات آزاد جهانی شرکت کنیم و حضور در مسابقات آزاد با هزینه خودمان است.

این سوال در مورد مژگان وجود دارد که چرا او این رشته را انتخاب کرده است. او می‌گوید: دارت را انتخاب کردم چون آرامشی که دنبالش بودم را در این رشته پیدا کردم. با هر پرتاب انرژی‌های منفی از ذهنم خارج می‌شود ضمن اینکه دارت فضای زیاد و تجهیزات آن‌چنانی هم نیاز ندارد و همچنین محدودیت سنی و جسمی هم در آن نیست.

بانوی اول دارت ایران همچنین گفت: دارت شامل محاسبات ریاضی است و این، چیزی است که آن را خیلی دوست دارم چون رشته تحصیلی ام نیز مهندسی بوده و همه این موارد دست به دست هم داد باعث شد تا دارت را جدی بگیرم و آن را ادامه دهم. این علاقه از یک سو و استعدادی که در آن دارم از سوی دیگر به کمک من آمد تا در دارت موفق شوم. پیش از دارت، رشته‌های زیادی را تجربه کردم اما استعدادی که در دارت داشتم در رشته‌های ورزشی دیگر ندیدم.

مژگان با اشاره به ورود خود به دارت اظهار کرد: از سال ۹۴ به طور جدی و حرفه‌ای وارد دارت شدم البته پیش از آن در مسابقات سازمانی و غیر رسمی بدون آموزش شرکت می‌کردم و همیشه قهرمان می‌شدم و در ذهنم بود که وارد این رشته شوم و به طور جدی دارت را ادامه دهم. سرانجام در زمستان ۹۴ زیر نظر مهدی شایسته مربی تیم ملی دارت کارم را شروع کردم و چون هم علاقه و هم استعداد کافی را داشتم ۵ ماه بعد نایب قهرمان کشور شدم.

رحمانی عنوان کرد: در پاییز ۹۵ در مسابقات رنکینگ جهانی در شیراز نایب قهرمان شدم و در ادامه در سال ۲۰۱۷ در مسابقات آزاد جهانی مالزی طلا کسب کردم و بار دیگر در رنکینگ جهانی شیراز، قهرمان شدم و بدین ترتیب با ۱۸۰ امتیاز جهانی رتبه ۲۸ رنکینگ جهانی ۲۰۱۷ را کسب کردم در حالی که پیش از آن بهترین رنک ایران ۷۰ بود.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: تحریریه *منبع: اختصاصی*انتشار ۰۲ دی ۱۳۹۸ – ساعت ۱۴:۴۶

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=35326

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.