18

قهرمانی فرانک پرتو آذر در مسابقات انتخابی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان

  • کد خبر : 35566
  • 05 دی 1398 - 19:02
قهرمانی فرانک پرتو آذر در مسابقات انتخابی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان

مسابقات انتخابی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان امروز در حالی با قهرمانی فرانک پرتوآذر به پایان رسید که آلودگی هوای تهران بر این مسابقه سایه انداخته بود اما فدراسیون دوچرخه سواری تصمیم گرفت این مسابقه را برگزار کند.

آی دبلیو اسپورتس – مسابقات انتخابی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان امروز پنج شنبه ۵ دی ۹۸ در پارک چیتگر تهران برگزار شد و فرانک پرتوآذر رکابزن شیرازی مطابق پیش بینی‌ها قهرمان این مسابقات شد.

پرتوآذر در این رقابت بالاتر از مونا فرح بخشیان و شیرین کلاهدوز عنوان نخست را به دست آورد. ضرورت برگزاری این مسابقه انتخابی، شناسایی برترین‌ها برای حضور در ترکیب تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان برای مسابقات قهرمانی آسیا در بهمن ماه بود.

هنوز مشخص نیست فدراسیون دوجرخه سواری چند نفر را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌کند اما اعزام فرانک پرتوآذر به عنوان قهرمان این مسابقه و مهسا ماویز قهرمان زیر ۲۳ سال قطعی است.

مورد قابل توجه در مورد مسابقه امروز در تهران، برگزاری آن در وضعیت آلودگی هوای تهران بود. فرانک پرتوآذر روز گذشته از برگزاری این رقابت‌ها در تهران انتقاد کرده و آن را تهدیدی برای سلامت ورزشکاران دانسته بود اما فدراسیون دوچرخه سواری با این ایده که هوای پارک چیتگر برای برگزاری مسابقه در حدی آلوده نیست که تهدیدی به شمار رود، مسابقه را برگزار کرد.

پیگیری‌های آی دبلیو اسپورتس نشان می‌دهد شرکت کنندگان در این مسابقه پس از پایان رقابت خود دچار مشکلات جسمانی و تنفسی و سرگیجه شده‌اند. فدراسیون دوچرخه سواری نگران این مسئله بوده که اوضاع آلودگی در تهران در آینده بدتر شود و با توجه به نزدیکی مسابقات قهرمانی آسیا فرصتی برای برگزاری انتخابی در زمان دیگری ندارد.

با این وجود، آنچه واضح است این است که سلامت ورزشکاران در معرض خطر قرار داده شده است و این به معنای عدم حفاظت از سرمایه‌های انسانی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=35566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.