12

پای صحبت دختران وزنه بردار و تاریخ ساز : حضور در آسیا با 4 ماه تمرین

  • کد خبر : 3683
  • 09 اردیبهشت 1397 - 20:30

دختران وزنه بردار و تاریخ ساز کشورمان که در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا شرکت کرده‌اند، می‌گویند که به‌دنبال کسب مدال و حضور در المپیک ۲۰۲۰ هستند. مهدیه کلالی ، الناز باجلانی ، پارمیدا محمودیان و نرگس میرزکی به همراه ریحانه طریقت درباره این مسابقات آسیایی صحبت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports به نقل از تسنیم ، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر و پسر سال 2018 قاره آسیا، از دوشنبه 2 اردیبهشت ماه در شهر اورگنج ازبکستان با رقابت دسته 44 کیلوگرم گروه B دختران استارت خورد و تیم دختران وزنه بردار و تاریخ ساز کشورمان پس از 70 سال از آغاز وزنه‌برداری در ایران، متشکل از 4 ملی‌پوش و یک مربی، برای اولین بار به رقابت‌های برون‌مرزی اعزام شد.

تیم 4نفره نوجوانان کشورمان را پارمیدا محمودیان (دسته 58 کیلوگرم)، الناز باجلانی (دسته 63 کیلوگرم)، مهدیه کلالی (دسته 69 کیلوگرم) و سیده نرگس میرزکی (دسته 75+ کیلوگرم) تشکیل می‌دادند و ریحانه طریقت نیز به‌عنوان مربی این تیم را همراهی کرد.

کلالی: فقط 4 ماه تمرین کرده ام

مهدیه کلالی، وزنه‌بردار دسته 69 کیلوگرم تیم نوجوانان گفت: وزنه‌برداری بانوان 7 ماه است که در ایران فعال شده و من 4 ماه است که وزنه‌برداری کار می‌کنم. در ابتدا هیچ علاقه‌ای به وزنه‌برداری نداشتم و اصلاً چیزی راجع به این رشته نمی‌دانستم. به‌نظر من تا فردی وارد این رشته نشود، نمی‌تواند آن را درک کند و توانایی خود را بسنجد.

این دختر وزنه‌بردار عنوان کرد: مدت کمی است که در این رشته مشغول هستم و در مقایسه با سایر رشته‌هایی که کار کردم، وزنه‌برداری، غرور بیشتری به ورزشکار می‌دهد. این رشته بی‌نظیر است و خود ورزشکار را محک می‌زند. به‌خاطر رشته تحصیلی تربیت بدنی، رشته‌های ورزشی زیادی را امتحان کردم و در دو و میدانی و بدمینتون، مقام کشوری دارم. از وزنه‌برداری هیچ چیزی جز نام حسین رضازاده نمی‌دانستم اما حالا از انجام این ورزش، احساس غرور می‌کنم.

باجلانی: پدرم وزنه بردار بود

الناز باجلانی که در دسته 63 کیلوگرم وزنه می‌زند، گفت:با توجه به اینکه پدرم وزنه‌بردار بوده، من از همان کودکی با این ورزش آشنا بودم. سرانجام تصمیم گرفتم که با پدرم شروع به تمرین کنم. او دلسوزانه برای من مربیگری کرد. نسبت به راه‌اندازی شاخه بانوان در وزنه‌برداری اصلاً خوشبین نبودم ولی حالا خیلی خوشحالم که می‌توانم در این رشته فعالیت کنم. امیدوارم مسئولان و فدراسیون از ما حمایت کنند. من به‌دنبال سکو و مدال بین‌المللی هستم.

پارمیدا محمودیان : با جدیت ادامه می هم

پارمیدا محمودیان وزنه‌‌بردار دسته 58 کیلوگرم کشورمان نیز اظهار داشت:به‌عنوان اولین بانوی ایرانی که پس از انقلاب روی تخته وزنه‌برداری رفته، حس بسیار خوبی داشتم و خوشحالم توانستم با توجه به توصیه مربیان، تکنیک خوبی را به‌نمایش بگذارم. با جدیت تمرینات خود را ادامه خواهیم داد و امیدوارم سکوهای آسیایی و جهانی را فتح کنیم.

میرزکی : ووشوکار بودم ، فقط 3 ماه تمرین کرده ام

سیده نرگس میرزکی در دسته 75+کیلوگرم وزنه می‌زند. او گفت:پیش از این ووشو کار می‌کردم و حدود 3 ماه است که در وزنه‌برداری مشغول هستم ولی در حقیقت فکرش را نمی‌کردم که بتوانم با این زمان کوتاه تمرین در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنم. اصلاً قصد نداشتم وزنه‌برداری را ادامه دهم ولی حس خوبی از این ورزش گرفتم. یکی از امیدها و انگیزه‌های ما این است که در المپیک روی سکوی نخست بایستیم.

طریقت: از وزنه برداری جدا نمی شوم

ریحانه طریقت، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون وزنه‌برداری نیز در این باره گفت: متوجه شدیم که جای ما در میادین بین‌المللی خیلی خالی بوده است. خوشحالم که اینجا هستیم و امیدوارم قدم‌‌های بعدی را محکم برداریم، به همین خاطر نیاز به حمایت معنوی و مالی فراوان داریم. با توجه به محدودیت سهمیه المپیک تیم ملی مردان، فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری روی وزنه‌برداری بانوان وجود دارد تا شاید بتوان در 2 سال باقیمانده، سهمیه المپیک 2020 را کسب کرد. من از طرف فدراسیون مورد حمایت فراوانی قرار گرفتم و فکر نمی‌کنم از وزنه‌برداری جدا شوم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=3683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.