13

تیم ملی فوتسال بانوان در تدارک رویارویی با شرقی‌ها | دوران گذار تیم ملی فرا رسیده است

  • کد خبر : 39527
  • 11 دی 1398 - 13:16
تیم ملی فوتسال بانوان در تدارک رویارویی با شرقی‌ها | دوران گذار تیم ملی فرا رسیده است

فهرست جدید تیم ملی فوتسال بانوان در حالی اعلام شد که اردوهای کوتاه ملی پوشان بخشی اجتناب ناپذیر برای تدارک تیم ملی است. به نظر می‌رسد دوران گذار تیم ملی فرا رسیده است و تیم ملی باید آماده ورود بازیکنان جوان و جدید شود.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتستیم ملی فوتسال بانوان ایران ۲ بار قهرمان آسیا شده؟ ایران قدرتمندترین تیم قاره است؟ سایر تیم‌ها با ما فاصله دارند؟ همه این سوالات و پاسخ‌های مثبت، ارزشی در حد صفر دارند زیرا هرگز نمی‌توانند آینده را برای ایران تضمین کنند.

ایران در دوران ورود پدیده‌ای به نام فوتسال زنان به قاره کهن، جام اول را برداشت و به خانه آورد و دومی را نیز ۲ سال بعد تصاحب کرد. با گام‌هایی نسبت به پیش، لرزان‌تر و چهره‌های گهگاه درهم کادر فنی گرچه پایان ماجرا خوش بود.

حالا به ماه‌های منتهی به برگزاری سومین دوره مسابقات فوتسال زنان قهرمانی آسیا رسیده‌ایم و این بار شهناز یاری به جای مربی تیم قهرمان ۲ دوره اول، مسئولیت تیم را بر عهده دارد. آیا تنها ماموریت او کسب سومین قهرمانی است؟ می‌خواهیم از چیزهای مهم‌تری حرف بزنیم.

فوتسال ایران اگر قهرمان قاره باشد شانسی برای مسابقات جهانی ندارد زیرا جام جهانی فوتسال برای زنان هنوز فعال نشده است پس قهرمانی در قاره یعنی سقف همه چیز. اما این سقف در آینده بلندتر خواهد شد و فیفا پروژه راه اندازی جام جهانی فوتسال زنان را در دست دارد.

این یعنی در سال‌های آینده جام جهانی سرانجام بنیان گذاری می‌شود اما تیم‌هایی در آن زمان روی پا خواهند بود که امروز بذرشان را کاشته باشند و در آن زمان از درو کردن، لذت ببرند. سوال این است: آیا ما در حال بذرافشانی هستیم؟

می‌گویند کسی به دیگری با انگشت ستاره‌ها را نشان می‌داد و از زیبایی آنها حرف می‌زد. طرف مقابل یکسره به نوک انگشت نفر اول می‌نگریست و شعاع دیدش در حد همان انگشت بود. آنها که فکر و ذکرشان قهرمانی در جام ملت‌های بعدی است همان نفر دوم هستند. آنها با قهرمانی چند صباحی شاد می‌شوند و بعد هم خدا بزرگ است. این شیوه مدیریت ملی است.

هدف اصلی (همان ستاره‌ها در حکایت بالا) نسل سازی است و بذرافشانی برای آینده. ما خوشبختیم که در لیگ پویای ما بازیکنان جوانی نمایشی جذاب و مسحور کننده ارائه می‌دهند. آنها آینده تیم ملی را می‌سازند مشروط بر اینکه از آنها حراست شود.

در سرزمین نگاه به نوک انگشت و جوگیری با موفقیت‌های فاقد پشتوانه و گلخانه‌ای، شهناز یاری و تیمش تصمیم می‌گیرند که به نوک انگشت نگاه کنند یا به صور فلکی. فهرست شهناز یاری امیدبخش است و باید دید این امید تا کجا تداوم می‌یابد. کیلومترها دورتر در شرق آسیا دوستان سخت به کار مشغولند که سلطه ایران را پایان بخشند.

واقعیت این است که هم ما و هم آنها در حال حرکت هستیم. آنها از کیلومترها عقب تر از ما حرکت را شروع کرده اند اما خبر بد این است که ما با پراید حرکت می‌کنیم و آنها با مرسدس. با این حال، ژنتیک بازیکنان ما برگ برنده است و لیگ پویایی که داریم.

اسامی بازیکن دعوت شده تیم ملی در اردوی ۱۳ تا ۱۶ دی:

* نسترن مقیمی، فرزانه توسلی، مهتاب بنایی، مهسا علی مددی از نامی نو اصفهان

* سارا شیربیگی، نسیمه غلامی، زهرا لطف آبادی، محدثه محمدی از هیئت خراسان رضوی

* آرزو صدقیانی زاده، شهین افلاکی از سایپا

* نسا احدی، معصومه محمد گنجی از رهیاب تهران

* فرشته خسروی، فهیمه زارعی، فاطمه رحمتی، فاطمه پاپی، طاهره مهدی پور و حدیث رحیمی از حفاری خوزستان

* فاطمه اعتدادی و مهسا کمالی از مس رفسنجان

* نرگس کریمی نسب از دختران کویر کرمان

* سمانه لطفی از شهرداری رشت

* زهرا احمدی زاده از پویندگان صنعت فجر شیراز

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=39527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.