10

کیمیا علیزاده به اروپا مهاجرت کرد | کیمیا قادر به حضور در المپیک نیست

  • کد خبر : 39968
  • 19 دی 1398 - 0:33

رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران در آخرین ساعات چهارشنبه خبری را منتشر کرده‌اند که حاکی از مهاجرت کیمیا علیزاده تنها بانوی مدال آور ایران در المپیک است. یک منبع آگاه در اروپا این خبر را تایید کرده است.

آی دبلیو اسپورتسکیمیا علیزاده تنها بانوی مدال آور ایران در المپیک که برای سفری تفریحی ورزشی عازم اسپانیا شده بود قصد ندارد دیگر به ایران بازگردد. رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران شامگاه چهارشنبه ۱۸ دی در خبرهایی اعلام کردند که علیزاده به هلند پناهنده شده است.

این خبر از سوی فدراسیون تکواندو یا نزدیکان به کیمیا تایید نشده است و آی دبلیو اسپورتس به تنهایی قادر به تایید آن نیست. با این حال یک خبرنگار ورزشی مقیم اروپا به آی دبلیو اسپورتس گفت که از این اقدام مطلع شده است.

همچنین منبع آگاه دیگری در ایران به آی دبلیو اسپورتس گفت که کیمیا علیزاده و همسرش حدود یک ماه قبل برای سفری ورزشی و تفریحی عازم اسپانیا شده‌اند و در مورد این تصمیم هیچکس را در ایران آگاه نکرده‌اند و به همین دلیل تایید این خبر جز از شخص کیمیا علیزاده امکانپذیر نیست.

حامد اسماعیلی سردبیر آی دبلیو اسپورتس نیز می‌گوید روز سه شنبه و پس از درج مطلبی با تیتر ۳ دلیل برای بازگشت کیمیا علیزاده با او گفتگوی کوتاهی داشته و کیمیا علیزاده گفته که به میادین باز می‌گردد اما در مورد این تصمیم مطلبی را عنوان نکرده است.

آی دبلیو اسپورتس پس از انتشار این خبر تلاش کرده با تکواندوکار المپیکی ایران تماس حاصل کند که هنوز به توفیقی دست پیدا نکرده است. انتشار تصویری بدون حجاب از کیمیا علیزاده که او را در یک کمپ تمرینی نشان می‌دهد بهانه‌ای شده تا کشف حجاب به او نسبت داده شود.

نکته قابل توجه در مورد کیمیا علیزاده این است که او به دلیل شرایط نامناسب بدنی و ناآمادگی و همچنین آسیب دیدگی قادر به حضور در مسابقات رسمی از جمله المپیک توکیو نیست بنا بر این گفته‌ها در مورد حضور او در المپیک با پرچمی غیر از ایران غیر واقعی است.

در صورتی که کیمیا علیزاده عزمی برای حضور در المپیک یا رویدادهای رسمی با تابعیت جدید داشته باشد و همچنین از نظر فنی و جسمانی آمادگی لازم را به دست بیاورد باید طبق پروتکل‌های کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی تکواندو به این کار مبادرت ورزد اما آنچه قطعی است این است که او به این زودی در میادین ظاهر نخواهد شد و فعلاً پیگیر روند درمان و آماده سازی تدریجی خود است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=39968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.