16

دو و میدانی بین المللی داخل سالن جام فجر | سپیده توکلی و مهسا میرزاطبیبی اول شدند

  • کد خبر : 40022
  • 19 دی 1398 - 18:28
دو و میدانی بین المللی داخل سالن جام فجر | سپیده توکلی و مهسا میرزاطبیبی اول شدند

روز نخست مسابقات دو و میدانی بین المللی داخل سالن جام فجر به پایان رسید. در این مسابقات به دلیل وضعیت سیاسی و امنیتی ایران فقط سه تیم خارجی شرکت کرده اند.

آی دبلیو اسپورتس – روز نخست مسابقات دو و میدانی بین المللی داخل سالن جام فجر امروز پنج شنبه ۱۹ دی ۹۸ برگزار شد. مسابقاتی که بیشتر شبیه به لیگ است و تیم‌هایی به اسم باشگاه‌ها در آن شرکت کرده‌اند.

نگاهی به جدول مسابقات نشان می‌دهد تنها ورزشکارانی از ۳ کشور خارجی در آن حضور دارند. افغانستان، قرقیزستان و ارمنستان تنها تیم‌های خارجی هستند. فدراسیون دو و میدانی ایران می‌گوید کشورهای زیادی قرار بوده در این مسابقات شرکت کنند اما در پی ناامنی از سفر به ایران امتناع کرده‌اند.

در مسابقات برگزار شده در ماده ۶۰ متر با مانع، سارا ندافی از تیم دانشگاه آزاد با زمان ۸.۶۶ ثانیه قهرمان شد و الناز کمپانی با زمان ۸.۷۴ ثانیه و فائزه آشورپور با زمان ۸.۹۲ ثانیه هر دو از تیم خراسان رضوی دوم و سوم شدند.

در ماده ۶۰ متر، آنجلینا تیپوآ از قرقیزستان و ملین آدامیان از ارمنستان شرکت کنندگان خارجی این ماده بودند. در ماده ۶۰ متر فائزه نسایی از تیم خراسان رضوی با زمان ۷.۵۳ ثانیه به مقام نخست رسید و حمیده اسماعیل نژاد و اوا کادیروآ از ارمنستان دوم و سوم شدند.

مهسا میرزاطبیبی در حالی در پرش با نیزه اول شد که هیچ رقیب خارجی نداشت

در پرش با نیزه، مهسا میرزا طبیبی با پرشی ۳.۸۰ متری بالاتر از فاطمه خدایی و فاطمه آدابی قرار گرفت.  در ماده پرش طول، ریحانه مبینی با عملکرد ۵.۶۶ قهرمانی را به دست آورد و یانا آبرامیان و ماریانا میناسیام هر دو از ارمنستان در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در ماده ۸۰۰ متر، هانیه ثمری از تیم خراسان رضوی با زمان ۲:۱۳.۹۴ دقیقه به مقام اول دست یافت و تکتم دستاربندان و سعیده باباپور رده‌های بعدی را از آن خود کردند.

در ۳ هزار متر، گیشانوی استاروآ از قرقیزستان با ثبت زمان ۱۰:۱۰.۱۹ دقیقه قهرمانی را به خود اختصاص داد، پریچهر شاهی با زمان ۱۰:۳۸.۶۶ دقیقه دوم شد و مقام سوم به بهاره جهان تیغ رسید. در پرتاب وزنه، سپیده توکلی با پرتاب ۱۲ متر و ۲۳ سانتی متری بالاتر از ثنا دادرس و ملینا رضایی ملک اول شد.

این مسابقات در بخش زنان جمعه ۲۰ دی ۹۸ به پایان می‌رسد. کاهش تعداد ورزشکاران خارجی از میزان جذابیت و نیز انگیزه ورزشکاران برای رقابت کاسته است. در این زمینه، فدراسیون دو و میدانی توان اقدام موثرتری را نداشت و وضعیت امنیت کشور در زمان برگزاری رویداد، سبب آسیب به سطح مسابقات شد.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *تنظیم کننده: تحریریه *منبع: اختصاصی*انتشار ۱۹ دی ۱۳۹۸ – ساعت ۲۸:۱۸

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=40022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.