16

زین العابدینی: نظرات کیمیا علیزاده غیرمنصفانه بود | در دنیای قهرمانی چیزی مهم‌تر از نام ایران نیست

  • کد خبر : 40188
  • 22 دی 1398 - 15:48
زین العابدینی: نظرات کیمیا علیزاده غیرمنصفانه بود | در دنیای قهرمانی چیزی مهم‌تر از نام ایران نیست

سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد نظرات کیمیا علیزاده پس از پناهندگی را غیرمنصفانه دانست و تاکید کرد  در دنیای قهرمانی چیزی مهم‌تر از نام ایران نیست.

ریحانه زین العابدینی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در مورد پناهندگی کیمیا علیزاده اظهار کرد: این شوک بزرگی برای جامعه تکواندو بود. در همه این سال‌ها ندیدم که کسی مثل کیمیا علیزاده مورد توجه مسئولین فدراسیون تکواندو قرار گیرد و تا جایی که این تفاوت‌ها انگیزه را بین برخی تکواندوکاران از بین برد و این سطح از توجه هم گاهی باعث اشباع یا افزایش سطح توقعات یک ورزشکار می‌شود.

او ادامه داد: البته تا حدودی این میزان از توجه را منطقی می دانم زیرا به هر حال او تنها مدال آور ورزش بانوان در المپیک بود و چشم جامعه ورزش و عموم مردم به کیمیا علیزاده بود اما دیگر ورزشکاران نباید در سایه نام یک ورزشکار دیگر قرار گیرند.

سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد گفت: اولین چیزی که در دنیای قهرمانی بخصوص در تکواندو مهم است دفاع از نام ایران و پرچم است و تواضع، فروتنی و احترام به کسانی است که برای آن ورزشکار قهرمان زحمت کشیدند. اگر سایر قهرمانان ما بخواهند مثل کیمیا علیزاده فکر کنند کشور ما خالی از قهرمان می‌شود.

زین العابدینی همچنین گفت: به هر حال ورزش قهرمانی محدودیت‌هایی دارد که هر کس وارد آن می‌شود آن را پذیرفته است و این انتخاب اوست. کیمیا علیزاده در مصاحبه‌های خود از حجاب صحبت کرده است در حالی که لباس ورزشکاران ما در میادین بین المللی تنها تفاوتی که با رقبا دارد یک مقنعه برای پوشش موی سر هست.

او همچنین عنوان کرد: تکواندوی ایران در هر جایگاهی هست مدیون زحمات قهرمانی چون هادی ساعی است و اگر زحمات این قهرمانان نبود شاید تکواندو این جایگاه را نداشت و کیمیایی نیز وجود نداشت که امروز بخواهد در برابر او موضع بگیرد. هادی ساعی الگوی خیلی از ورزشکاران ماست و با این مطالبی که از سوی کیمیا علیزاده بیان شده نمی دانم باید جواب هنرجویانمان را چه بدهیم.

سرمربی تیم تکواندوی دانشگاه آزاد تاکید کرد: کیمیا غیرمنصفانه در مورد مسائل ایران صحبت کرد و نباید همه چیز را زیر سوال می‌برد با این حال برای او در هر جای دنیا که هست آرزوی موفقیت می‌کنم. تکواندوی بانوان ایران ظرفیت خوبی برای درخشش در میادین برون مرزی دارد و لازمه پیشرفت آن برنامه ریزی و مدیریت است که امیدوارم ورزشکاران ما تنها در بعد فنی پیشرفت نکنند بلکه در بعد اخلاقی نیز با همان روند پیشرفت کنند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=40188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.