17

سارا خادم الشریعه: فعلاً قصد مهاجرت ندارم | به نام تیم ملی مسابقه نمی‌دهم

  • کد خبر : 40334
  • 24 دی 1398 - 12:25
سارا خادم الشریعه: فعلاً قصد مهاجرت ندارم | به نام تیم ملی مسابقه نمی‌دهم

سارا خادم الشریعه ستاره بین المللی شطرنج ایران اعلام کرد در ایران می‌ماند و فعلاً قصد مهاجرت ندارد اما دیگر در مسابقاتی که به نام تیم ملی ایران باشد به عنوان عضو تیم ملی شرکت نخواهد کرد.

آی دبلیو اسپورتسسارا خادم الشریعه بانوی اول شطرنج ایران و نفر سیزدهم رده بندی شطرنج بازان زن جهان چند روز قبل اعلام کرد که از تیم ملی شطرنج کناره گیری کرده است اما در این باره توضیحی ارائه نکرد.

عدم وجود توضیح درباره این تصمیم از سوی سارا خادم الشریعه سبب گمانه زنی ارتباط این تصمیم به پناهندگی کیمیا علیزاده، همدردی با مردم و ایستادن در کنار آنها در پی حادثه هواپیمای اوکراینی و نیز اختلاف با فدراسیون شطرنج شد.

سارا سرانجام در این باره صحبت کرد و در پیام کوتاهی در صفحه شخصی اش عنوان کرد که کناره گیر‌ی اش از تیم ملی قطعی است اما این بدان معنا نیست که قصد داشته باشد مثل کیمیا علیزاده ملیت خود را تغییر دهد یا از ایران برود.

موضوع جالب لحن مستحکم سارا است. او می گوید کسی حق ندارد او را وادار به ماندن یا رفتن کند. او همچنین ترجیح داده از اظهار نظر مستقیم در مورد کناره گیری از تیم ملی پرهیز کند و گفته دلایل این تصمیم روشن است البته اگر بخواهند ببینند.

در مطلب منتشر شده از سوی سارا خادم الشریعه آمده است: در ایران هستم و قصد مهاجرت ندارم. چند سالی است که به صورت انفرادی و با هزینه شخصی در مسابقات مختلف بین المللی به عنوان یک ایرانی شرکت می‌کنم و این روال ادامه خواهد داشت.

تعدادی از این مسابقات به صورت ملی است و این اعزام‌ها زیر نظر فدراسیون و وزارت ورزش صورت می‌پذیرد که از این پس از حضور در هرگونه مسابقه ملی که تحت نظر فدراسیون، وزارت ورزش یا کمیته المپیک باشد، به عنوان ملی پوش یا نماینده یا هر چیز دیگری که بنامند، انصراف می‌دهم.

این به معنای تغییر ملیتم نیست. شطرنج یک ورزش فکریست و دنیای عجیبی دارد. من می‌خواهم در فضایی آرام، بدون فشار و استرس و تهدید، فقط و فقط روی کارم تمرکز کنم. نمی‌گذارند، نمی‌فهمند و نخواهند فهمید.

دلایل تصمیمم برای کسانی که باید ببینند روشن است، شاید نمی‌خواهند ببینند و این تصمیم آنهاست نه من! من فعلاً قصد مهاجرت ندارم و کسی هم حق ندارد من را وادار به ماندن یا رفتن کند

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=40334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.