11

حمیده عباسعلی در لیگ جهانی کاراته پاریس طلایی شد

  • کد خبر : 41105
  • 06 بهمن 1398 - 21:36
حمیده عباسعلی در لیگ جهانی کاراته پاریس طلایی شد

در پایان لیگ جهانی کاراته پاریس حمیده عباسعلی صاحب مدال طلا شد. این مدال، تنها مدال دختران کاراته کای ایران در اولین مرحله لیگ برتر کاراته وان در سال ۲۰۲۰ بود. تلاش سارا بهمنیار نیز در دیدار رده بندی راه به جایی نبرد.

آی دبلیو اسپورتس – لیگ جهانی کاراته پاریس امروز یکشنبه ۶ بهمن ۹۸ به پایان رسید و طلای حمیده عباسعلی در وزن به اضافه ۶۸ کیلو کام کاراته ایران را شیرین کرد. عباسعلی امروز در فینال این وزن حریفی از ترکیه را شکست داد.

در دیدار نهایی وزن ۶۸+ کیلوگرم حمیده عباسعلی موفق شد ملتم هوکا اوغلو از ترکیه را ۶ بر ۳ شکست دهد و طلای کاراته وان را کسب کند. این مدال طلا سبب شد عباسعلی به رده دوم رنکینگ وزن ۶۸+ کیلوگرم در رده بندی جهانی برسد و یک گام دیگر به المپیک نزدیک شود.

عباسعلی در دور اول صوفیه ابیلد از دانمارک را یک بر صفر برد، در دور دوم ومینیکا تاتاروآ از اسلواکی را ۲ بر صفر شکست داد، در دور سوم آنا لائوره فلورنتین از فرانسه را ۴ بر ۲ از پیش رو برداشت و در نیمه نهایی الساندرا استوبلوا از بلغارستان را ۳ بر صفر مغلوب کرد.

ایران غیر ار حمیده عباسعلی، ۳ کومیته کای دیگر در این مسابقات داشت. سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم تا یک قدمی مدال برنز پیش رفت اما با شکست در دیدار رده بندی مدال برنز را از دست داد گرچه او همچنان در رنکینگ وضعیت خوبی دارد.

بهمنیار در این رقابت‌ها ابتدا آندره آ استانکو از رومانی را ۵ بر یک برد، صوفیا بودریانه از فرانسه را ۷ بر ۲ شکست داد و سپس سارا هوبریش از آلمان را ۵ بر صفر حذف کرد اما در نیمه نهایی ۳ بر صفر مغلوب سراپ اوزچلیک از ترکیه شد. سارا در دیدار رده بندی نیز ۴ بر یک به رادوا سعید از مصر باخت و دستش از مدال برنز کوتاه ماند.

سارا بهمنیار این بار نتوانست در کاراته وان مدال کسب کند اما عملکرد قابل دفاعی داشت

در وزن ۵۵- کیلوگرم طراوت خاکسار در مسابقه نخست ویداد آرو از الجزایر را یک بر صفر شکست داد اما بازی دوم را ۲ بر یک به مایا شرر سوییسی باخت و از دور رقابت‌ها حذف شد. رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم مقابل دیانا شوستاک از اوکراین ۴ بر یک نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

هدایت تیم اعزامی ایران به فرانسه بر عهده سمانه خوش قدم بود. همچنین در بخش کاتای انفرادی فاطمه صادقی نهم شد و نگین باقری در جایگاه پانزدهم ایستاد. پس از اتمام برگزاری لیگ برنز فرانسه فدراسیون جهانی کاراته اقدام به انتشار رنکینگ کاراته کاها کرد که براساس آن صدرنشینان جایگاه خود را حفظ کردند و عباسعلی با ۴ پله صعود به رده دوم جدول آمد.

در رده بندی جدید در کاتا، فاطمه صادقی با یک پله صعود به رده نوزدهم و نگین باقری با ۲۲ پله صعود به رده پنجاه و هشتم رسیدند. در کومیته وزن ۵۵- کیلوگرم رتبه سارا بهمنیار نسبت به رنکینگ قبل، تغییری نکرد و کاراته کای گیلانی همچنان نفر پنجم جهان است اما طراوت خاکسار با یک پله سقوط به رده هشتم رفت.

در وزن ۶۱- کیلوگرم رزیتا علیپور با ۲ پله سقوط در رده هفتم قرار گرفت. در رده بندی وزن ۶۱+ کیلوگرم حمیده عباسعلی از رتبه ششم به رتبه دوم رسید.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=41105

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.