17

مشکلات مالی پیش پای کماندارها | اعزام تیم ملی کامپوند به هلند لغو شد

  • کد خبر : 41113
  • 07 بهمن 1398 - 11:14
مشکلات مالی پیش پای کماندارها | اعزام تیم ملی کامپوند به هلند لغو شد

فدراسیون تیراندازی با کمان قصد ندارد تیم ملی تیراندازی با کمان کامپوند را به مسابقات جهانی هلند اعزام کند. مشکلات مالی و کمبود اعتبار مالی مهم ترین دلیل این تصمیم است. وزارت ورزش می‌گوید فدراسیون‌ها باید اعزام‌های غیرضروری را لغو کنند.

آی دبلیو اسپورتسموضوع عدم اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر به مسابقات پارالمپیک توکیو در هفته‌های گذشته از سوی فدراسیون مربوطه و رسانه‌ها بیان شده است و به تدریج اعزام‌های بیشتری به مسابقات برون مرزی مختلف لغو می‌شود.

دلیل اصلی اتفاقاتی از این دست کاهش بودجه و اعتبار مالی نزد فدراسیون‌ها و وزارت ورزش و جوانان است و دولت نیز تاکید جدی دارد که ارز نباید جز برای مصارف ضروری از کشور خارج شود. بدین ترتیب وزارت ورزش و جوانان و کمیته مالی المپیک می‌گویند تنها تیم‌ها یا ورزشکارانی را به مسابقات برون مرزی می‌فرستند که شانس موفقیت در آن مسابقات داشته باشند.

موضوع جدید اما لغو اعزام تیم ملی تیراندازی با کمان کامپوند به مسابقات جهانی هلند است. گرچه این موضوع سبب تلخ کامی ملی پوشان این رشته شده اما واقعیت این است که احتمال اتخاذ این تصمیم پیش از این وجود داشت و نشان دهنده عمق مشکلات و کمبود منابع مالی است.

راحله فارسی ملی پوش کامپوند ایران یکی از معترضان به تصمیم فدراسیون تیراندازی با کمان است که می‌گوید لغو اعزام به هلند سبب کاهش انگیزه‌های او و تصمیمش برای دوری از رشته مورد علاقه اش شده است.

فارسی در گفتگویی از سختی‌ها و زحماتی که مدت‌ها در اردو متحمل شده، سخن گفته و تاکید کرده که رشته تیراندازی با کمان رشته ای پرهزینه برای ورزشکار است و زمانی که دلخوشی ملی پوش‌ها بابت اعزام از آنها دریغ شود دیگر امیدی به ادامه راه باقی نمی‌ماند.

این بانوی ملی پوش کامپوند قصد دارد مدتی دور از میادین باشد و به زندگی شخصی اش بپردازد. تصمیمی که زمینه اتخاذ آن برای بسیاری از ورزشکاران ملی اما نه دارای شانس مدال، فراهم شده است. به عبارت دیگر شانس اعزام در رشته های مختلف فقط محدود به کسانی است که فرصتی برای مدال یا کسب سهمیه المپیک دارند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=41113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.