19

تکواندوی آزاد ترکیه | غزل سلطانی و ناهید کیانی طلا گرفتند؛ ۵ برنز به دختران ایران رسید

  • کد خبر : 41605
  • 14 بهمن 1398 - 21:24
تکواندوی آزاد ترکیه | غزل سلطانی و ناهید کیانی طلا گرفتند؛ ۵ برنز به دختران ایران رسید

مسابقات تکواندوی آزاد ترکیه امروز برگزار شد و ۷ تکواندوکار ایرانی صاحب مدال شدند. غزل سلطانی و ناهید کیانی در این مسابقات به مدال طلا دست یافتند و ۵ برنز نیز به دختران ایران رسید.

آی دبلیو اسپورتس – رقابت‌های تکواندوی آزاد ترکیه امروز دوشنبه ۱۴ بهمن در شهر استانبول برگزار شد و تیم تکواندوی ایران با ۸ شرکت کننده در قالب تیم ملی و یک نفر به صورت آزاد در این رقابت‌ها شرکت کرد که از این جمع ۹ نفره ۷ نفر روی سکو رفتند.

در این مسابقات غزل سلطانی با پیروزی ۸ بر ۴ برابر حریفی از ازبکستان در مسابقه فینال وزن دوم (۴۹- کیلوگرم) مدال طلای مسابقات آزاد ترکیه را بر گردن آویخت. او با پیروزی ۲۶ بر ۱۸ برابر حریفی از ترکیه در نیمه نهایی به فینال رسیده بود.

غزل سلطانی در اولین مسابقه خود ۲۳ بر ۲ ملک پولات از ترکیه را حذف کرد، سپس بیانا لیجر از روسیه را ۲۳ بر ۱۷ شکست داد و در نهایت با برتری ۱۵ بر ۳ برابر فریزا الدانگوروا از قزاقستان به جمع ۴ نفر برتر رسید.

غزل سلطانی یکی از ۲ طلایی ایران در استانبول بود. جوان‌ها امیدها را ناامید نمی‌کنند

دیگر طلایی ایران در این مسابقات ناهید کیانی بود. ناهید که خود را برای کسب سومین مدال متوالی از سومین حضور پی در پی در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند با کسب طلای مسابقات جی وان ترکیه نشان داد که آماده و باانگیزه است.

ناهید کیانی با پیروزی ۳۱ بر ۱۷ بر نماینده کشور میزبان در دیدار نهایی وزن سوم (۵۳- کیلوگرم) صاحب مدال طلای مسابقات آزاد ترکیه شد. او در نیمه نهایی ۳۰ بر ۱۱ و مقتدرانه آنا گیاکوموپولوس از یونان را برد و پیش از آن ۲ تکواندوکار از ترکیه و یک تکواندوکار از جمهوری آذربایجان را حذف کرده بود.

۵ تکواندوکار ایرانی نیز در این مسابقات تا نیمه نهایی پیش آمدند اما مغلوب شدند و به مدال برنز اکتفا کردند. زینب اسماعیلی در وزن هفتم (۷۳- کیلوگرم) در مسابقه نیمه نهایی ۱۵ بر ۲ برابر آلتیا لارین فرانسوی بازنده و صاحب مدال برنز تورنمنت آزاد ترکیه شد.

طیبه پارسا در وزن پنجم (۶۲- کیلوگرم) ۹ بر ۳ مسابقه نیمه نهایی را به نماینده لیتوانی واگذار کرد و بدین ترتیب با مدال برنز به کار خود در استانبول خاتمه بخشید و تینا مدانلو در نیمه نهایی وزن چهارم (۵۷- کیلوگرم) ۲۴ بر ۱۹ مغلوب آناستازیا زولوتیچ تکواندوکار خوشنام آمریکایی شد و به مدال برنز دست یافت.

طیبه پارسا؛ مزد جدیت خود را در استانبول گرفت. به امید این که پیش زمینه کارهای بزرگ باشد

اکرم خدابنده چهره باتجربه تکواندوی ایران که به صورت آزاد در این رقابت‌ها حضور داشت در نیمه نهایی وزن هشتم (۷۳+ کیلوگرم) با شکست ۱۳ بر ۱۷ برابر اسوتلانا اسیپوا از ازبکستان از رسیدن به فینال بازماند و به مدال برنز بسنده کرد.

همچنین یلدا ولی نژاد با شکست ۲۲ بر ۲ برابر فریدا عزیزوآ از جمهوری آذربایجان به مدال برنز وزن ششم (۶۷- کیلوگرم) دست پیدا کرد. عزیزوآ پیش از رسیدن به نیمه نهایی، در یک چهارم نهایی کیمیا همتی را حذف کرده بود.

در همین وزن ملیکا میرحسینی وکیلی با شکست ۱۷ بر ۸ برابر آلیا شیپمن از هایتی در یک چهارم نهایی نتوانست به جمع ۴ نفر برتر برسد. بدین ترتیب حاصل کار تکواندوکاران ایرانی در این مسابقات ۷ مدال از مجموع ۹ شرکت کننده و با کیفیت ۲ طلا و ۵ برنز بود.

تیم ملی تکواندو خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا که اسفندماه در بیروت برگزار می‌شود آماده می‌کند در شرایطی که تکواندوکاران جوان ایران امید زیادی به درخشش در کرانه مدیترانه دارند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=41605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.