کاراته نوجوانان و جوانان آسیا / پایان کار دختران ایران با 6 مدال باارزش | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
19

کاراته نوجوانان و جوانان آسیا / پایان کار دختران ایران با 6 مدال باارزش

  • کد خبر : 4191
  • 22 اردیبهشت 1397 - 15:30
کاراته نوجوانان و جوانان آسیا / پایان کار دختران ایران با 6 مدال باارزش

رقابت های کاراته قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به میزبانی ژاپن و جزیره اوکیناوا برگزار شد. تیم ملی کاراته دختران با 7 کومیته کا و 2 کاتارو راهی شرق آسیا شد و موفق شد 6 مدال رنگارنگ کسب کند.

به گزارش IWSports ،  هفدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا با حضور تیم هایی از سراسر قاره کهن در ژاپن انجام شد. کاروان دختران ایران در این مسابقات بدون حضور تیم امید حضور داشتند نمایشی فوق العاده نشان دادند.

کاتای انفرادی و 2 برنز برای ایران

در رده نوجوانان زینب السادات حسینی در اولین مسابقه به دیدار آمریتا ویجایان از هند رفت و 5 بر صفر وی را شکست. زینب در دومین مسابقه 3 بر 2 برابر لیا کوشکارکائوا از قزاقستان مغلوب شد و از رسیدن به فینال بازماند . در دیدار رده بندی زینب حسینی 5 بر صفر یو ما هی از هنگ کنگ را برد و در شرایطی که شایسته حضور در فینال بود مدال برنز گزفت.

در رده سنی جوانان ، حدیثه جمال در اولین مسابقه خود 3 بر 2 برابر ون چو از چین تایپه به پیروزی رسید و راهی دور دوم شد اما در مسابقه با پونگ نئون از ویتنام با همین نتیجه مسابقه را واگذار کرد تا به دیدار رده بندی برود.

حدیثه جمال در مسابقه رده بندی مان سوملو از هنگ کنگ را 5 بر صفر شکست داد و همانند همتای خود در رده نوجوانان ، با کسب مدال برنز تورنمنت را به پایان رساند.

کومیته نوجوانان ؛ طلای محسنیان

در وزن 47-کیلوگرم، معصومه محسنیان در اولین مسابقه شوتی شارما از هند را 5 بر صفر شکست داد و در دومین بازی یو چن از چین تایپه را 5 بر 2 مغلوب کرد و فینالیست شد. وی در فینال پس از تساوی یک بر یک برابر نونوکو یونموری از ژاپن در هانتی پیروز شد و مدال طلای اسیا را بر گردن آویخت.

دروزن 54-کیلوگرم، مهنا میرزایی در دور اول  آیگریم مورزاکانوآ از قرقیزستان را 6 بر 2 شکست داد و در دور دوم برابر نیکیتا چاوان از هند 5 بر صفر پیروز شد. مهنا در دور سوم پس از تساوی 3 بر 3 برابر مارین ناکاگاوا از ژاپن با رای داور بازنده شد تا به فینال نرسد

در مسابقه رده بندی تلاش میرزایی برای برنز بی نتیجه بود و شکست 6 بر 2 برابر والریا روداکوا از قزاقستان سبب شد مهنا میرزایی روی سکوی چهارم قرار گیرد.

در وزن 54+کیلوگرم، حدیثه طالبی در دور اول یک بر صفر مغاوب کاملیا جولمانوآ از قزاقستان شد و نتوانست به مراحل بالاتر برسد. تا پرونده نوجوانان با یک مدال طلا در کومیته و یک مدال برنز در کاتا بسته شود.

کومیته  جوانان ؛ 3 فینالیست در انتظار طلا

در وزن 48-کیلوگرم،لیلا برجعلی در اولین مسابقه خود برابر رینکا تاهاتا از ژاپن قرار گرفت و با حساب 7 بر 2 بازنده شد.برجعلی سپس فی وانگ از چین را 6 بر صفر شکست داد اما با شکست 4 بر صفر برابر آیکا اوکازاکی از تایلند از دستیابی به مدال باز ماند.

در وزن 53-کیلوگرم، فاطمه خنکدار در مسابقه نخست به دیدار گوینت گویان از ویتنام رفت و پس از تساوی یک بر یک در قانون سنشو پیروز شد و به دور بعد راه پیدا کرد.  خنکدار در مسابقه دوم آبینارا راجنراین از هند را 9 بر صفر با شکست بدرقه کرد و سپس در ادامه نمایش مقتدرانه خود دیلدورا آلیکولاوا از ازبکستان را 5 بر صفر مغلوب کرد و به فینال رسید.

خنکدار در دیدار نهایی برابر سوچاواله کولاوانیچ از تایلند 5 بر صفر پیروز شد و مدال طلای آسیا را بر گردن اویخت.

در وزن 59-کیلوگرم، مبینا حیدری در اولین مسابقه ون لین از ویتنام را در پیش رو داشت که 5 بر صفر وی را شکست داد. حیدری در گام دوم کاویتا کاویتا از هند را 6 بر یک مغلوب کرد. درخشش حیدری در مسابقه نیمه نهایی ادامه پیدا کرد و مبینا حیدری موفق شد کوکورو ساکاجی از ژاپن را 12 بر 2 حذف کند و به فینال برسد.

در مسابقه فینال مبینا حیدری به مصاف نرانوچ تانگلینگ از تایلند رفت و با پذیرش شکست 2 بر یک برابر حریف خود به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 59+کیلوگرم، نگین آلتونی روشتی سونیل از هند را 4 بر 2 شکست داد. دومین حریف نگین آلتونی سارا الامری از امارت بود که این مسابقه 3 بر یک به سود آلتونی به پایان رسید. نگین در سومین مسابقه هرا ایرناندا از اندونزی را 3 بر 2 شکست داد و فینالیست شد.

در دیدار پایانی ، نگین آلتونی موفق شد یک طلای دیگر برای ایران کسب کند. نگین در فینال ساکورا ساواشیما از ژاپن را 3 بر یک برد و صاحب مدال طلای آسیا شد.

بدین ترتیب تیم کاراته دختران ایران در ژاپن سه طلا یک نقره و 2 برنز کسب کرد به عبارت دیگر از 9 نفر کاراته کای اعزامی 6 نفر مدال کسب کردند

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4191

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.