18

ترانه احمدی قهرمان ایرانی اسکیت جهان ؛ رویای حضور در المپیک 2024

  • کد خبر : 4203
  • 23 اردیبهشت 1397 - 23:49
ترانه احمدی قهرمان ایرانی اسکیت جهان ؛ رویای حضور در المپیک 2024

ترانه احمدی کم سن و سال ترین عضو تیم ملی اسکیت فری استایل است. به عنوان بخشی از نسل طلایی اسکیت ایران و یک استعداد خاص حالا با سابقه کسب قهرمانی جهان ، او به دنبال رویای بزرگ تری است: المپیک 2024 و درخشش در سال ورود اسکیت به المپیک.

ترانه احمدی ملی پوش اسکیت ایران در رشته فری استایل است که تنها 16 سال سن دارد. 4 سال پس از ورودش به اسکیت حالا عضوی از تیم ملی ایران است و دارنده مدال طلای جهان. در بین اسکیت بازان ملی پوش فری استایل او کوچکترین عضو تیم ملی است. احمدی در گفت وگو با IWsports  درباره مهم ترین هدفش یعنی حضور در المپیک 2024 صحبت کرده است:

اولین مدال جهانی تاریخ را کسب کنم

توانستم اولین مدال جهانی تاریخ اسکیت ایران را کسب کنم.  اولین اعزام من به مسابقه های بین المللی در سال 2016 بود که به چین رفتم و در جایگاه پنجم قرار گرفتم. در همان سال به رقابت های جهانی تایلند اعزام شدم و در نهایت هشتم شدم. در رقابت های کاپ آزاد روسیه در سال 2017 رده ششم را به دست آوردم. در سال میلادی گذشته در چین قهرمان شدم و اولین مدال تاریخ اسکیت ایران را کسب کردم. بعد از آن رقابت ها مسابقه خارجی دیگری برگزار نشد و فقط در رقابت های داخلی شرکت کردم.

شکستن رکورد جهان در نجف آباد

6 اردیبهشت در رقابت های انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقه های جهانی هلند در نجف آباد رکوردگیری صورت گرفت. زمانی که من در این رقابت ها برجای گذاشتم، رکورد دنیا بود. در واقع با آن زمان رکوردشکنی کردم.

مربی مهم ترین عامل موفقیت من بود

تمام این رکوردشکنی ها و مدال ها را من مدیون مربی ام احسان حبیب آبادی هستم که سهم فراوانی در موفقیت من داشت. خوشحالم که این مربی در کنار ما در تیم ملی حضور دارد. از 8 نفری که در تیم ملی حاضر هستند، 7 نفر از نجف آباد هستند که این برای من جای خوشحالی دارد که بیشتر اعضای تیم ملی از شهر من هستند.

هدفم تکرار عنوان قهرمانی جهان است

25 اردیبهشت میان نفرات حاضر در تیم ملی یک رقابت انتخابی دیگر برگزار می شود تا نفرات نهایی به رقابت های جهانی هلند مشخص شوند. می خواهم در این رقابت ها نیز زمان خوبی را برجای بگذارم و به مسابقه ها اعزام شوم. هدف من این است که مدال و رکوردم را در مسابقه های جهانی تکرار کنم و بتوانم چندین سال پیاپی از مقام قهرمانی ام دفاع کنم.

المپیک سکوی پرتاب من خواهد بود

رقابت های جهانی 2019 اسپانیا نیز برای من اهمیت زیادی دارد و می خواهم حتما در آن رقابت ها حاضر باشم. هدف بزرگ دیگر من این است که در سال 2024 که قرار است اسکیت وارد المپیک باشد، بتوانم نتیجه خوبی بگیرم. تا آن زمان تلاش می کنم و فکر می کنم آن بازی ها می تواند سکوی پرتابی برای من باشد.

با مدال جهانی من نگاه به اسکیت تغییر کرد

اسکیت ایران نسبت به گذشته خیلی پیشرفت کرده است. زمانی که کارمان را تازه شروع کرده بودیم، کسی ما را نمی شناخت و به ما بها نمی دادند. شاید بتوانم بگویم تا سال گذشته که من مدال گرفتم به غیر از سرعت به رشته های دیگر توجهی صورت نمی گرفت و اسکیت بازان سرعت بیشتر اعزام می شدند. با کسب این مدال، دید فدراسیون و حتی دنیا نسبت به ما تغییر کرد و خیلی بازتاب خوبی داشت. حتی تعداد کسانی هم که به سمت این رشته می آیند بیشتر شده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.