نتایج مثبت و منفی تعویق تکواندوی قهرمانی آسیا | سازمان لیگ، مصدوم‌ها و آماده ها | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
13

نتایج مثبت و منفی تعویق تکواندوی قهرمانی آسیا | سازمان لیگ، مصدوم‌ها و آماده ها

  • کد خبر : 42242
  • 27 بهمن 1398 - 11:15
نتایج مثبت و منفی تعویق تکواندوی قهرمانی آسیا | سازمان لیگ، مصدوم‌ها و آماده ها

اتحادیه تکواندوی آسیا اعلام کرده مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان که قرار بود اسفندماه برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است. این اتفاق، نتایج مثبت و منفی برای تکواندوی زنان ایران در پی خواهد داشت.

آی دبلیو اسپورتس – تصمیم اتحادیه تکواندوی آسیا مبنی بر تعویق مسابقات قهرمانی قاره در لبنان شوک آور اما غیر قابل اجتناب بود. ویروسی که جهان را تحت تاثیر خود قرار داده به ورزش نیز رحم نمی‌کند به خصوص اینکه منشا ویروس در قاره قدیمی ماست.

حالا تیم ملی تکواندو با چالش‌هایی روبرو شده و باید دید چه تصمیمی در این باره اتخاذ می‌شود اما تعویق تکواندوی قهرمانی آسیا نتایجی مثبت و منفی به همراه داشته است.

مثبت؛ لیگ کوثر و نفس راحت سازمان لیگ

سازمان لیگ قصد داشت لیگ تکواندو جام کوثر را پس از بازگشت تیم ملی از لبنان و در دهه پایانی اسفند به پایان برساند اما اکنون با لغو مسابقات قهرمانی آسیا، دست بازتری دارد. سازمان لیگ پس از تعویق لیگ در پاییز از نظر برنامه ریزی مسابقاتی دچار مشکل شده بود.

بدین ترتیب، سازمان لیگ دیگر برای برگزاری فشرده لیگ در آخرین روزهای سال تحت فشار نیست و این به سود تیم‌های حاضر در لیگ هم هست. با این وصف، به نظر می رسد برنامه بازی های باقی مانده و تعیین کننده لیگ به زودی و بدون فشردگی اعلام شود.

مثبت؛ مصدوم‌ها دیگر عجله‌ای ندارند

نتیجه مثبت دیگر این تعویق آسیایی، بازگشت مصدومان است. مصدومان تیم ملی زمان بیشتری برای بازیابی ۱۰۰ درصدی سلامتی خود دارند و دیگر لازم نیست برای رسیدن به شرایط آرمانی، خود را درگیر ریسک کنند.

زهرا پوراسماعیل و مهلا مومن زاده تکواندوکارانی بودند که به دلیل آسیب دیدگی با تیم ملی به تورنمنت آزاد استانبول نرفتند تا روند درمان خود را در خانه دنبال کنند. حالا با تعویق مسابقات لبنان، دیگر عجله‌ای برای بازگشت آنها وجود ندارد گرچه آنها به زودی از سوی تیم‌های باشگاهی خود به خدمت فرا خوانده می‌شوند.

منفی؛ خطر دور شدن از آمادگی

تیم ملی در هفته‌های اخیر سخت تمرین کرده و دخترها پس از گذراندن اردوها، لیگ و مسابقات انتخابی و همچنین شرکت در تورنمنت ترکیه از آمادگی خوبی برخوردار هستند. از سوی دیگر، ذهن آنها به طور ناخودآگاه خود را در یک بازه زمانی مشخص، روی موفقیت در لبنان متمرکز بود.

اکنون برای آماده‌های تیم مهرو کمرانی، تعویق مسابقات لبنان بدترین خبر ممکن بود. آنها هنوز نمی‌دانند تاریخ ثانویه برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا چه زمانی است و اگر این زمان، نزدیک نباشد برای آنها همه چیز از نو آغاز می‌شود.

به عبارت دیگر دختران ملی پوش تا زمان اعزام نهایی، باید هم آمادگی خود را حفظ کنند و هم از آسیب دیدگی دور بمانند. در این میان، برگزاری دیدارهای حساس لیگ کوثر همچنان یک نقطه خطر برای کادر فنی تیم ملی – از نظر درگیر شدن دخترها با مصدومیت – است مگر آنکه اتحادیه تکواندو آسیا، برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا را به اندازه‌ای به تعویق بیندازد که دیگر این نگرانی وجود نداشته باشد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=42242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.