24

همه زنان انتخابات فدراسیون فوتبال | میترا نوری، صوفی زاده، شهریاری و علیپور

  • کد خبر : 42254
  • 27 بهمن 1398 - 13:38
همه زنان انتخابات فدراسیون فوتبال | میترا نوری، صوفی زاده، شهریاری و علیپور

انتخابات فدراسیون فوتبال در پیش است و محافل فوتبالی ایران روی انتخاب رئیس جدید و رقابت بر سر صندلی مهم ورزش ایران تمرکز کرده‌اند. گرچه هیچ زنی نامزد ریاست فدراسیون فوتبال نیست اما گزینه‌های جالبی در اسامی نواب رئیس پیشنهادی نامزدها به چشم می‌خورد.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتسدر صورتی که تعویقی در کار نباشد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اسفندماه برگزار می‌شود. ۹ نامزد برای تصدی این پست رقابت می کنند و این انتخابات به یکی از موضوعات مهم ورزش ایران از حالا تا ماه های آینده تبدیل شده است.

گرچه هیچ زنی در میان نامزدها وجود ندارد اما بر اساس قانون، نامزدها در زمان ثبت نام باید کادر مدیریتی خود را نیز معرفی کنند و یکی از این پست ها مربوط به نایب رئیس بانوان است. کسی که امور مربوط به فوتبال زنان، فوتسال زنان، فوتبال ساحلی و داوران و مربیان زن در سراسر کشور را اداره خواهد کرد.

نگاهی به فهرست‌های اعلام شده نامزدها نکات جالبی را با خود دارد. گرچه تا زمان انتخابات نمی توان با قاطعیت از نتیجه آن صحبت کرد اما مطالعه موارد ذیل اطلاعاتی نزدیک به واقعیت در مورد کسانی که شانس بیشتری برای حضور در فدراسیون فوتبال دارند در اختیار قرار می دهد. آیا باید برای یک تغییر اساسی آماده شویم؟

لیلا صوفی زاده: نایب رئیس کنونی فدراسیون فوتبال در فهرست حیدر بهاروند برای ریاست فدراسیون فوتبال قرار دارد و شانس او برای تداوم حضورش در این مسند قابل توجه است. صوفی زاده به حفظ جایگاهش علاقمند است و در اردوگاه بهاروند قرار گرفته است.

گفته می‌شود بهاروند رای قابل توجهی در میان هیئت‌های استانی دارد اما یک نکته مهم نیز شایان ذکر است. بهاروند در فهرست چند تن از نامزدهای دیگر به عنوان کادر مدیریتی حضور دارد بنا بر این بعید نیست او با دیگران ائتلاف کند و در این صورت صوفی زاده شانس بقا در فدراسیون فوتبال را از دست خواهد داد.

میترا نوری: یکی از چهره‌های جالب این فهرست، میترا نوری است. نایب رئیس سابق فدراسیون هندبال که در کنفدراسیون هندبال آسیا نیز صاحب کرسی است و پیش از این نیز سوابق روشن مدیریتی ورزشی در حوزه زنان داشته از سوی محمد حسین قریب به عنوان نایب رئیس انتخاب شده است.

محمد حسین قریب مدیر عامل سابق باشگاه استقلال که مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان نیز هست شانس بالایی برای تصدی ریاست فدراسیون فوتبال دارد بنا بر این شانس میترا نوری برای حضور در پستی جذاب و مهم کم نیست.

به نظر می رسد در صورت حضور میترا نوری در پست نایب رئیسی فدراسیون فوتبال با توجه به ذهن باز و ایده پرداز نوری، اتفاقاتی مهم برای آینده فوتبال و فوتسال زنان رخ دهد.

پریا شهریاری: رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال، نایب رئیس پیشنهادی مهدی محمدنبی است. شهریاری که چهره‌ای فعال در فوتبال ساحلی است علاوه بر فهرست محمدنبی، در فهرست پیشنهادی محمدرضا کلایی شهردار مشهد و عباس صوفی رییس هیئت فوتبال همدان نیز به عنوان نایب رئیس حضور دارد.

بعید است انتخاب اعضای مجمع کلایی و صوفی باشند و وضعیت محمدنبی هنوز قابل پیش بینی نیست. اگر محمدنبی قصد نداشته باشد در انتخابات به سود کسی انصراف دهد آن گاه پریا شهریاری از این طریق شانس رقابت پیدا می کند.

فاطمه علیپور: هدایت ممبینی که از کمیته داوران فدراسیون فوتبال، نامزد ریاست فدراسیون شده یک داور را به عنوان نایب رئیس پیشنهادی معرفی کرده است. فاطمه علیپور که مسئول داوران سازمان لیگ فوتبال است هم در فهرست ممبینی است و هم نایب رئیس پیشنهادی امیر مسعود هراتیان رییس سابق هیئت فوتبال اصفهان.

شهره موسوی: او تنها مدیر عامل زن فوتبال ایران است که مدیریت باشگاه بادران در لیگ دسته اول فوتبال را عهده دار است. نام شهره موسوی در فهرست رضا جلالی مدیر فرهنگی فدراسیون فوتبال در زمان ریاست محمد دادکان قرار دارد گرچه شانس جلالی برای ریاست و انتخاب از سوی اعضای مجمع کم است.

در فهرست حبیب کاشانی، شخصی به نام عبدالحسینی نامزد نایب رئیسی است. در مورد او اطلاعات خاصی به دست نیاوردیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=42254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.