15

با وجود کسب سهمیه، حضورمان در المپیک قطعی نیست/ دختران قربانی اعزام پسران؟

  • کد خبر : 4244
  • 23 اردیبهشت 1397 - 10:21
با وجود کسب سهمیه، حضورمان در المپیک قطعی نیست/ دختران قربانی اعزام پسران؟

مربی تیم ملی فوتسال دختران کشورمان گفت: با وجود کسب سهمیه المپیک جوانان آرژانتین حضورمان در این رقابت‌ها قطعی نیست.

فاطمه شریف مربی تیم ملی فوتسال جوانان بانوان کشور بعد از قطعی شدن سهمیه المپیک جوانان آرژانتین در گفت‌وگو با IWsports از ابهام حضورشان در این رقابت‌ها خبر داد.

هدف المپیک جوانان تنها قهرمانی نیست

این سومین دوره المپیک جوانان است، مانند المپیک بزرگسالان هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، بااین تفاوت که تنها هدف برگزاری این مسابقات قهرمانی نیست بلکه تبادل فرهنگ کشورها نیز می‌باشد.

به همین خاطر تلاش می‌کنند کشورهای زیادی را وارد این رقابت‌هاکنند، به‌خصوص در رشته‌های انفرادی سعی می‌شود به همه کشورها سهمیه تعلق بگیرد.

از چهار رشته تنها یک تیم باید حاضر شود

همان روزهای ابتدای گفته بودن هر کشوری از بین چهار رشته ورزشی فوتسال، هاکی، راگبی هفت نفره و هندبال ساحلی بانوان و آقایان هر کدام می‌توانند تنها در یک رشته، در المپیک آرژانتین حضور پیدا کنند و کمیته المپیک جوانان، برگزاری مسابقات آرژانتین را به فدراسیون های مربوطه واگذار کردند.

هیچ نهادی هنوز پاسخ قطعی نداده است

هنوز شک و شبهه در خصوص حضور تیم ما در المپیک آرژانتین زیاد است و هیچ یک از نهادها هنوز پاسخ درستی به ما نداده‌اند، ما سهمیه را کسب کردیم اما اینکه تصمیم گرفته شود کدام یک از تیم ها اعزام شود بستگی به فدراسیون دارد و باید فیفا را مجاب کنیم که هر دو تیم را اعزام کنیم چرا که در رشته های دیگر ما هیچ شانسی برای حضور نداریم

تیم آقایان را به تیم ما ترجیح می‌دهند

فیفا اعلام کرده است اگر هم دختران و هم پسران سهمیه کسب کنند فقط یکی باید در فوتسال شرکت کنند و از آنجایی که در کشور ما آقایان به بانوان ترجیح داده می‌شوند تیم آقایان اعزام می‌شوند. با وجود کسب سهمیه، حضورمان در المپیک قطعی نیست.

صاحبان کرسی باید از حقمان دفاع کنند

قرار است رایزنی های انجام شود و از طریق فدراسیون، AFC را مجاب کنیم که هر دو تیم اعزام شوند، چرا که در کشورهای مانند برزیل و قاره آمریکا اجازه حضور هر دو تیم پسران و دختران را کسب کردند.

امیدوارم با حضور مسئولین مانند کفاشیان که صاحب کرسی هستن بتوانیم خبر خوبی را دریافت کنیم تا حق بازیکنان دختر فوتسالمان پایمال نشود.

تا اوایل مرداد ماه باید تیم اعزامی مشخص شود

تمام کشورهای که سهمیه آوردند باید تا مرداد ماه مشخص کنند چه تیم‌هایی را اعزام می‌کنند به عنوان مثال کشوری مانند کلمبیا که هم در فوتسال و راگبی سهمیه کسب کرده است باید یک رشته را انتخاب کند.

اگر اعزام نشویم برنامه‌های آماده‌سازی تغییر می‌کند

ما برنامه آمادگی خود را که بسیار فشرده بود برای سه ماه تابستان ارائه داده بودیم و بازی‌های دوستانه بین المللی مانند بازی با اسپانیا و روسیه در اروپا و همچنین بازی با تایلند را در نظر داشتیم، اما اگر قرار نباشد ما اعزام شویم فدراسیون هزینه برگزاری این اردوها را قطعا نخواهد داد و برنامه ما تغییر می‌کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4244

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.