17
با پیروزی در دیدار رفت فینال بسکتبال

گروه بهمن یک گام به قهرمانی لیگ نزدیک شد

  • کد خبر : 42459
  • 30 بهمن 1398 - 14:52
گروه بهمن یک گام به قهرمانی لیگ نزدیک شد
دیدار رفت فینال لیگ برتر بسکتبال زنان امروز برگزار شد و گروه بهمن یک گام به قهرمانی لیگ برتر بسکتبال نزدیک شد

حامد اسماعیلی – افرا ورزش – دیدار رفت فینال لیگ برتر بسکتبال زنان امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۸ در سالن خانه بسکتبال گرگان برگزار شد و تیم گروه بهمن با پیروزی ۵۶ بر ۵۳ برابر میزبان خود تیم بانوان شهر گرگان نیمی از راه قهرمانی را طی کرد.

در این مسابقه که با حضور پرشور و بی نظیر هواداران بسکتبال برگزار شد و تماشاگران گرگانی روز زیبایی را برای بسکتبال ایران و ورزش زنان رقم زدند، بهمن توانست با تکیه بر تجربه بازیکنانش بر بحران کوارتر پایانی فائق آید و حالا برای قهرمانی یک پیروزی در بازی برگشت در خانه برای این تیم کفایت می‌کند.

در کوارتر اول در سالن شلوغ و مملو از تماشاگر گرگان، در یک چهارم آغازین مسابقه و با درخشش سعیده علی برای بهمن و شادی عبدالوند برای گرگان، میزبان ۱۴ بر ۱۰ پیروز شد اما در کوارتر دوم تهرانی‌ها در کامبک خود در کوارتر دوم بازی را به سود خود برگرداندند و نیمه نخست را ۲۶ بر ۲۲ به سود خود پایان دادند.

سعیده علی هر اندازه در این فصل در ترکیب گروه بهمن حضور نداشت، در فینال ستاره بازی بود و نمایشی فوق العاده و غیر قابل چشم چوشی ارائه کرد. حساسیت بازی روی دو تیم اثر گذاشته و میزان دقت دو تیم در پرتاب‌ها کاهش یافته بود.

در کوارتر سوم، بهمن به یک قدمی پیروزی سرنوشت سازی در خانه حریف رسید. آنها بر فشار ابتدای مسابقه غلبه کردند و در کوارتر سوم باز هم به برد نزدیک تر شدند. ۴ امتیازی که نیلوفر مفیدی و یاسمن محمدی برای گرگان کسب کردند باعث شد اختلاف در این کوارتر از ۱۳ به ۹ امتیاز برسد اما کار گرگان برای نباختن در خانه وابسته به کوارتر آخر و البته بسیار دشوار شده بود.

سرانجام در یک جنگ تمام عیار و در میان شور و غوغای سالن مملو از هوادار گرگان، بهمن نیمی از راه قهرمانی را طی کرد. بازی در کوارتر چهارم می‌رفت که برای بهمن پیچیده شود اما تجربه بالای بازیکنان بهمن آشکارا به کمک این تیم آمد.

پرتاب‌های سه امتیازی شادی عبدالوند هم نتوانست مانع از شکست گرگان شود البته در آخرین ثانیه‌ها، گرگان به شکلی باورنکردنی در حال بازگشت بود. درگیری بازیکنان در ثانیه‌های پایانی و اعتراضات به داور نقطه تاریک این بازی بود که سبب تحریک تماشاگران هم شد و بازی را برای چند دقیقه تعطیل کرد اما گروه بهمن از جهنم گرگان، جان سالم به در برد.

حالا برای گرگان که بازی امروز، آخرین مسابقه خانگی اش در این فصل و وداع با هواداران بود یک راه بیشتر برای قهرمانی نمانده است. در این راه مشروط، آنها باید در تهران گروه بهمن را شکست دهند و تعیین قهرمان را به نبرد سوم بکشانند و در آن مسابقه هم پیروز شوند تا جام را بالای سر ببرند. ماموریتی که غیر ممکن نیست اما بسیار پیچیده است.

تنها دبل دبل این بازی توسط تینا عیساییان بازیکن گرگان با کسب ۱۴ امتیاز و ۱۳ ریباند و البته ۲ پاس گل و ۳ توپ ربایی ثبت شد. شادی عبدالوند نیز ۱۸ امتیاز، ۹ ریباند و ۷ پاس گل داشت و برای دبل دبل فقط یک ریباند و برای تریپل دبل (کاری که متخصص آن است) یک ریباند و ۳ پاس گل کم آورد.

سعیده علی ارزشمندترین بازیکن میدان نیز برای گروه بهمن ۱۶ امتیاز، ۴ ریباند، ۵ پاس منجر به گل و ۳ توپ ربایی ثبت کرد. کیمیا یزدیان طهرانی ۱۱ امتیاز و نگین رسولی ۱۴ امتیاز کسب کردند و نمایش دلارام وکیلی، گلشید امیدیان و ساغر آجیلی در دقایقی که در میدان بودند شایان توجه بود.

همچنین در دیدار رفت رده بندی لیگ برتر نیز دیدار تیم‌های نامی نو و پالایش نفت آبادان  در سالن آرارات اصفهان با نتیجه ۷۲-۵۶ به سود نامی نو به پایان رسید.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=42459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.