26

مهرسان ؛ خانه هنر، فرهنگ و اسکواش !

  • کد خبر : 42744
  • 12 اسفند 1398 - 9:12
مهرسان ؛ خانه هنر، فرهنگ و اسکواش !

مهرسان حالا در اسکواش در مسیر تبدیل شدن به یک نام معتبر است به ویژه اینکه حسین رفیعیان مدیر عامل مهرسان که عضو هیئت مدیره فدراسیون اسکواش نیز هست از یک برنامه ۱۰ ساله برای حمایت از اسکواش سخن گفته است.

حامد اسماعیلیآی دبلیو اسپورتس : لیگ اسکواش آغاز شده و یک مرحله خود را پشت سر گذاشته است. در لیگی ۶ تیمی که مرحله نخست آن بهمن امسال در تهران برگزار شد، مهرسان نام جدیدی بود که با ۳ پیروزی از ۳ بازی دور اول لیگ را با صدرنشینی به پایان رساند.

نگاهی به ترکیب مهرسان نشان می‌دهد آنها مدعی اصلی قهرمانی در لیگ هستند و احتمالاً بهار آینده این قهرمانی را جشن می‌گیرند. بهره مندی از بازیکنان ملی پوش یا ستارگان جوان و آینده دار، تیم تهرانی را به بهترین تیم لیگ تبدیل کرده است.

مهرسان؛ خانه تیم ملی

در ترکیب اسکواش چهره‌های صاحب نامی حضور دارند. سوگل ثمودی، کاپیتان تیم ملی و ۲۳ ساله یکی از این نفرات است و سپس نوبت به فرشته اقتداری و آیلی نیری دیگر نفرات ملی می‌رسد.

فرشته اقتداری ۲۰ ساله و اهل رودان در هرمزگان است که در مسابقات قهرمانی آسیا عضو تیم ملی بود و در کسب عنوان ششم تیمی ایران در قاره قدیمی، کمک کرد. او جوان‌ترین عضو تیم ملی در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز بود.

آیلی نیری هم تیمی شیرازی الاصل اقتداری، همانند او ۲۰ ساله است و در مسابقات قهرمانی آسیا نیز همراه با او به کسب عنوان ششمی تیمی ایران کمک کرد.سپس نوبت به نوجوان‌ها می‌رسد.

نرگس سلطانی اهل گرگان و ستایش پزشکی متولد اراک با ۱۵ سال سن، نخبه‌های آینده هستند و البته مهرسان یک بازیکن ۱۲ ساله هم دارد. حانیه رفیعیان که کمی بیشتر از ۲ سال است که وارد اسکواش شده حالا یک استعداد مهم برای اسکواش است و مهرسان او را به عنوان سرمایه گذاری آتی، در کنار خود دارد.

هدایت مهرسان را مربیان ملی بر عهده دارند. فاطمه (نازنین) حیدری مربی مهرسان است که در گذشته، سال‌های طولانی برای تیم ملی بازی می‌کرد و حالا در دوران جدید اسکواش زنان در ایران، ۷ سال است که هدایت تیم ملی را بر عهده دارد و زندگی او با اسکواش عجین بوده است. مهسا روحی، مربی بدنساز تیم ملی نیز او را همراهی می‌کند. روحی مربی عالی بدنساز آکادمی ملی المپیک و بدنساز تیم ملی جوجیتسو بوده است.

ورود برندی هنری به ورزش

مهرسان از کجا وارد اسکواش شد؟ بررسی موضوع ما را به نقطه‌ای می‌رساند که قابل انتظار نیست. مهرسان یک برند فرهنگی و هنری است. آبان ماه امسال اولین پردیس فرهنگی هنری کشور در تهران با نام مهرسان و زیر نظر موسسه‌ای به همین نام آغاز به کار کرده و همگام با فعالیت فرهنگی هنری اش، وارد حوزه ورزش نیز شده است.

در نتیجه، مهرسان حالا در اسکواش در مسیر تبدیل شدن به یک نام معتبر است به ویژه اینکه حسین رفیعیان مدیر عامل مهرسان که عضو هیئت مدیره فدراسیون اسکواش نیز هست از یک برنامه ۱۰ ساله برای حمایت از اسکواش سخن گفته است.

بدین ترتیب مهرسان به نقطه تعیین کننده اسکواش زنان ایران تبدیل خواهد شد. مهرسان با استخدام بازیکنان ملی از آنها حمایت می‌کند و این به معنای حمایت از تیم ملی و ایجاد انگیزه برای جوان ترها است.

در شرایطی که دانشگاه آزاد قهرمان فصل گذشته در مسابقات این فصل لیگ را تنها گذاشت و قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول تیم‌های کیا اسکواش قم و کافه پاریس رشت نیز تمایلی به حضور در لیگ برتر نشان ندادند، حضور بخش خصوصی در این فصل نقطه روشنی برای آینده اسکواش زنان است.

شروع طوفانی مهرسان در ورزش قهرمانی می‌توانست با حضور مهرسان در تورنمنت فرانسه جونیور کامل شود اما در شرایطی که همه چیز مهیای سفر اسکواش بازها به فرانسه بود روادید فرانسه صادر نشد و مهرسان از سفر مهم خود بازماند. با این حال، روزهای خوش اسکواش با مهرسان تازه آغاز شده است. اسکواش به مهرسان های بیشتری نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=42744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.