مائده برهانی ؛ ستاره روزهای سخت سامسون اسپور | پایگاه خبری ورزش زنان ایران | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

مائده برهانی ؛ ستاره روزهای سخت سامسون

  • کد خبر : 42952
  • 18 اسفند 1398 - 15:33
مائده برهانی ؛ ستاره روزهای سخت سامسون

لیگ ترکیه برای دومین سال متوالی مائده را در خود می بیند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این حضور باز هم تمدید می شود. گذر زمان و تصمیم درست، مائده برهانی را حرفه‌ای تر کرده است. او در لیگی حضور دارد که بازیکنانی از آمریکای مرکزی و جنوبی در آن بازی می‌کنند و در این لیگ یکی از بهترین هاست.

آی دبلیو اسپورتس : مائده برهانی کاپیتان تیم ملی والیبال در آخرین روزهای همراهی تیمش در لیگ دسته اول والیبال ترکیه قرار دارد. او امسال در ترکیب سامسون اسپور حضور داشته و تداوم حضور در لیگ‌های خارجی از مائده چهره‌ای ویژه در والیبال ایران ساخته است.

برهانی درباره آخرین روزهای خود در ترکیه می‌گوید:” ۲ بازی دیگر در پیش داریم. نیم فصل اول همه چیز برای سامسون خوب پیش می‌رفت و تقریباً مطمئن بودیم که به پلی آف می رسیم. حتی قرار بود یک دریافت کننده قدرتی خارجی نیز جذب کنیم تا اینکه اتفاق ناگواری برای تیم رخ داد.

طی ۲ هفته ۲ بازیکن مهم تیم دچار آسیب ACL شدند و همین مسئله تیم را ضعیف کرد و شرایط باشگاه از نظر مالی هم طوری نبود که بتوانند بازیکنان جدیدی را جایگزینی کنند.در نیم فصل دوم تیم نتایج خوبی کسب نکرد البته من در شرایط بسیار خوبی بودم و باشگاه نیز از من رضایت دارد اما متاسفانه تیم نتیجه‌ای که منتظر آن بودیم را به دست نیاورد.

هنوز روی کاغذ شانس برای حضور در پلی آف داریم اما واقع بین هستم و فکر می‌کنم تیم ما شانس زیادی ندارد. در لیگ ترکیه هر تیم می‌تواند ۲ بازیکن خارجی درون میدان داشته باشد و برخی تیم‌ها ۳ بازیکن خارجی دارند و بر خلاف سامسون، همه تیم‌ها در نیم فصل دوم تقویت شدند.

اگر حداقل بازیکن از دست نمی‌دادیم هم می‌توانستیم به پلی آف برسیم اما مجبور شدیم بازیکن ۱۶ ساله جایگزین آسیب دیده‌ها کنیم و بدین ترتیب اوضاع تیم به سمتی که دنبال آن بودیم پیش نرفت.”

مائده به زودی در خانه خواهد شود زیرا لیگ ترکیه ۱۷ اسفند به پایان می‌رسد و برهانی پس از تسویه حساب به ایران باز می‌گردد اما آیا این بازگشت موقت است؟ برهانی می‌گوید: در مورد فصل آینده به طور جدی صحبتی با من نشده البته یک تیم به طور ضمنی خواستار حضور من است که اقدام رسمی انجام نشده .

احتمالاً سامسون هم مایل به تمدید قرارداد من باشد البته اگر مشکلات مالی به آنها اجازه دهد که بازیکن خارجی بگیرند. تا جایی که بتوانم، می‌خواهم در خارج از ایران به دوران حرفه‌ای ام ادامه دهم و همه می‌دانیم که فاصله کیفی بین ایران و خارج از ایران تا چه اندازه محسوس است. در ترکیه، بازی‌ها آن قدر پرفشار است که در هر هفته یک بازی سنگین دارید. اعتقاد دارم این فشار سنگین به من کمک کرد تا پیشرفت کنم.

کاپیتان تیم ملی درباره فشاری که در لیگ ترکیه روی بازیکنان وجود دارد می‌افزاید: در سامسون، صبح ها از ساعت ۱۰ تمرین نوبت صبح و از ساعت ۱۶ تمرین نوبت عصر آغاز می‌شود و آخر هفته هم مسابقه است. در هفته، یک روز تعطیل برای بازیکنان در نظر گرفته می‌شود و آن یک روز هم آن قدر خسته هستیم که فرصت تفریح آن‌چنانی وجود ندارد و من هم ترجیح می‌دهم استراحت کنم. همه چیز فشرده است و بازیکن به معنای واقعی درگیر حرفه خود یعنی والیبال می‌شود.

لیگ ترکیه برای دومین سال متوالی مائده را در خود می بیند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این حضور باز هم تمدید می شود. گذر زمان و تصمیم درست، مائده برهانی را حرفه‌ای تر کرده است. او در لیگی حضور دارد که بازیکنانی از آمریکای مرکزی و جنوبی در آن بازی می‌کنند و در این لیگ یکی از بهترین هاست.

در قحطی افتخارات بین المللی، بیایید به وجود مائده افتخار کنیم. او علاوه بر یک بازیکن خوب، از نظر رفتاری و منش به عنوان انسان، شگفت آور و مورد احترام است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=42952

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.