17

همه شغل‌های سپیده توکلی

  • کد خبر : 43100
  • 25 اسفند 1398 - 7:24
همه شغل‌های سپیده توکلی

بانوی خانواده که یک مهندس صنایع است و دکتر در علوم ورزشی ، حتی در روزهایی که فعالیتش در دو و میدانی نسبت به گذشته کمرنگ است همچنان یکی از چرخ دنده‌های فعال و پرکار ورزش ایران است گویی خستگی در وجود او راه ندارد.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتس : سپیده توکلی ستاره دو و میدانی ایران این روزها شرایطی متفاوت را تجربه می‌کند. او بیش از اینکه در پیست و در حال تمرین دیده شود، در تمرینات تیم‌های باشگاه سایپا، باشگاه‌های پرورش اندام و البته فدراسیون نجات غریق حضور دارد.

او از دو و میدانی دور شده است؟ پاسخ برای کسانی که سپیده را می‌شناسند واضح است: هرگز. سپیده توکلی گرچه در ماه‌های اخیر تمرینات قهرمانی خود را به حداقل رسانده اما دو و میدانی بخشی از خون اوست.

ژن بانوی اول پرش ارتفاع ایران و متخصص هفتگانه با دو و میدانی عجین است و به همین دلیل تقریباً غیر ممکن است که انتظار داشته باشیم روزی شاهد خداحافظی او از رشته مورد علاقه اش باشیم.

اما چرا او از تمرینات قهرمانی فاصله گرفته است؟ سپیبده در این باره می‌گوید: با توجه به وضعیت نامشخص در مدیریت فدراسیون دو و میدانی دلیلی برای ادامه تمرینات ندیدم. به طور شخصی تمرین می‌کنم اما به جدیت و فشار گذشته نیست. منتظرم تا وضعیت فدراسیون مشخص شود تا تصمیم بگیرم که برگردم تا همین روند را ادامه دهم.

سپیده توکلی البته برای تصاحب عناوین نیازی به تمرینات پرفشار ندارد. او بدون تمرین هم با فاصله از دیگران، نفر اول است. از سوی دیگر مسئولیت مربیگری تیم دانشگاه آزاد او را در فضای رقابت حفظ کرده است. با این وجود، او وقتش را به کارهای دیگر می‌گذراند که از او یک چند شغله تمام عیار می‌سازد. به عبارت بهتر یک چهره ورزشی با کاربردهای گوناگون و در خدمت خانواده ورزش.

این فهرست مشاغل سپیده توکلی است: ۱) مربی دو و میدانی ۲) مربی بدنساز تیم والیبال سایپا ۳) مربی بدنساز تیم فوتسال سایپا در اواخر فصل ۴) مربی بدنسازی در باشگاه‌های خصوصی ۵) مربی تیم ملی نجات غریق و نایب رئیس کمیته مسابقات فدراسیون نجات غریق و…

بانوی خانواده که یک مهندس صنایع است و دکتر در علوم ورزشی ، حتی در روزهایی که فعالیتش در دو و میدانی نسبت به گذشته کمرنگ است همچنان یکی از چرخ دنده‌های فعال و پرکار ورزش ایران است گویی خستگی در وجود او راه ندارد.

به نظر می‌رسد بهره مندی از خدمات سپیده توکلی در ورزش ایران تازه آغاز شده است. البته که او را همچنان در میادین خواهیم دید. پیست، خانه اوست و کسی خانه را ترک نمی‌کند.

این یادداشت در شماره اول “قهرمانان” نشریه دیجیتال ورزش زنان ایران نیز منتشر شده است

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=43100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.