14

با یاد ستاره‌ها؛ ایران الیاس ون و تاریخ تنیس روی میز زنان

  • کد خبر : 43158
  • 28 اسفند 1398 - 14:44
با یاد ستاره‌ها؛ ایران الیاس ون و تاریخ تنیس روی میز زنان

ایران الیاس ون از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۲ عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران بود. در دهه ۱۳۸۰ به سمت سرمربیگری تیم ملی انتخاب شد و مربی‌گری ندا شهسواری را بر عهده داشت.

آی دبلیو اسپورتس : اعضای تیم تنیس روی میز زنان خوزستان در مسابقات قهرمانی کشور در اصفهان در مرداد ۱۳۵۲ و حضور ایران الیاس ون, به عنوان بازیکن و مربی. پس از ۲۱ سال جام قهرمانی تنیس روی میز ایران از دستان پایتخت نشینان خارج و به خوزستان انتقال یافت.

این پیروزی ارزشمند در شرایطی کسب شد که تیم ملی ایران تحت عنوان تیم تهران و با در اختیار داشتن یک مربی خارجی اهل چین در مسابقات قهرمانی کشور حضور یافت تا قهرمانی را حفظ کند اما سرنوشت جام، قرار گرفتن در دست خوزستانی‌ها شد گرچه الیاس ون خود متولد تهران بود.

در بخش انفرادی نیز ایران الیاس ون, با شایستگی برابر تمامی رقبای خود پیروز شد. او روز شنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۳۵۲ در بازی فینال، بر زرین تاج افشار برتری یافت و قهرمان بخش انفرادی تنیس روی میز زنان ایران شد.

در بخش دوبل زنان نیز تیم دو نفره متشکل از ایران الیاس ون و مینو کلیشادی در جایگاه دوم رده بندی ایستادند تا کلکسیون افتخارات الیاس ایران ون، ستاره آن زمان تنیس روی میز ایران در آن قهرمانی تاریخی برای خوزستانی‌ها کامل شود.

او از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۲ عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران بود. در دهه ۱۳۸۰ به سمت سرمربیگری تیم ملی انتخاب شد و مربی‌گری ندا شهسواری را بر عهده داشت. این تصویر توسط وب سایت تخت جمشید به نمایش گذاشته شده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=43158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.