تیم‌های ملی در تنگنا؛ فشار روانی قرنطینه | کرونا و ورزش | پایگاه خبری ورزش زنان | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
16

تیم‌های ملی در تنگنا؛ فشار روانی قرنطینه

  • کد خبر : 43434
  • 25 اسفند 1398 - 10:09
تیم‌های ملی در تنگنا؛ فشار روانی قرنطینه

نگرانی اصلی تیم های ملی این است که ویروس وارد اردو شود و در تمرینات هم ارتباط فیزیکی بازیکنان با هم موردی نیست که قابل اجتناب باشد پس کافی است یک بازیکن مبتلا شود و آن گاه یک تیم ملی کامل در خطر از دست دادن تمام رویداد قرار می‌گیرد

آی دبلیو اسپورتس : مسابقات برون مرزی اعم از آسیایی و جهانی یکی پس از دیگری در حال تعویق است. تعویق به این معنی است که این مسابقات در زمان ثانویه و در مکانی جدید برگزار می‌شود.

همین موضوع از یک سو و اهمیت کسب سهمیه المپیک توکیو یا کسب عنوان در مسابقات قهرمانی آسیا سبب شده اردوی تیم‌های ملی زنان در چند رشته هنوز هم برقرار باشد.

فدراسیون‌ها این دغدغه را دارند که تعطیلی تمرینات سبب آسیب به وضعیت آمادگی ورزشکاران ملی شود و از سوی دیگر این ایده وجود دارد که فاصله زمان جدید برگزاری مسابقات معوقه آن قدر زیاد نیست که تیم‌های ملی دوباره برای آماده سازی تشکیل اردو دهند.

به همین دلیل است که ریسک ادامه تمرینات در تیم‌های ملی پذیرفته شده است. اکنون سوال این است که آیا این اقدام سلامتی بازیکنان و مربیان را به خطر نمی‌اندازد؟ راهکار فدراسیون‌ها این است که بازیکنان و مربیان را در شرایط بسته و شبیه به قرنطینه حفاظت کنند.

این یعنی ارتباط بیرونی اعضای تیم ملی به حداقل ممکن می‌رسد. اینکه به بازیکن ملی و مربی بگویید به خانه‌ات نرو یا خانواده ات را نبین، امکانپذیر اما دارای تبعات روانی خاص خود بر روی نفرات به ویژه بازیکنان جوان است.

نگرانی اصلی این است که ویروس وارد اردو شود و در تمرینات هم ارتباط فیزیکی بازیکنان با هم موردی نیست که قابل اجتناب باشد پس کافی است یک بازیکن مبتلا شود و آن گاه یک تیم ملی کامل در خطر از دست دادن تمام رویداد قرار می‌گیرد و از آن گذشته، سلامتی و آینده آنها با خطر روبرو می‌شود.

آن چه باقی ماندگان در شرایط تمرین آن را تجربه می کنند چیزی فراتر از ایثار است. در شرایطی که تعطیلات سال نو نزدیک است آن ها امیدوارند موج شیوع فروکش کند. شیوع کرونا حالا به معنای فشار روانی بیشتر روی ملی پوشان است. این یک آزمون جدید است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=43434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.