شیما صفایی، تمرین در پارکینگ برای حضور در انتخابی المپیک | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

شیما صفایی، تمرین در پارکینگ برای حضور در انتخابی المپیک

  • کد خبر : 43481
  • 26 اسفند 1398 - 9:38
شیما صفایی، تمرین در پارکینگ برای حضور در انتخابی المپیک

با توجه به شیوع کرونا و در پیش بودن مسابقات انتخابی المپیک توکیو دختر پینگ‌پنگ باز ایران در پارکینگ خانه تمرینات خود را دنبال می‌کنند. حضور در انتخابی المپیک هدف شیما صفایی است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس به نقل از ایسنا، شیما صفایی یکی از پینگ‌پنگ بازان جوانی است که با تلاش، خود را به سطح اول ایران رسانده است. این ورزشکار اهل همدان که هنوز ۱۷ سال دارد توانسته عنوان قهرمانی دو دور از سه دور تور ایرانی بزرگسالان را به دست بیاورد. علاوه بر این در رقابت‌های انتخابی برای اعزام به مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ دیگر پینگ پنگ بازان را شکست داد تا همراه با ندا شهسواری برای المپیکی شدن تلاش کنند.

صفایی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد فعالیت در این رشته ورزشی بیان کرد: نزدیک هشت سال است که در رشته تنیس روی میز فعالیت می‌کنم و شش سالی می‌شود که به صورت حرفه‌ای مسابقه می‌دهم. دراین مدت مقام‌های اول هوپس نوجوانان و  جوانان و اول بزرگسالان را در کارنامه ثبت کرده‌ام و عضو تیم ملی هم هستم.

او به دلایل پیشرفت خود در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دلیل اولم حمایت‌های پدر و مادر بوده و در کنار آن حمایت‌های مربیان، مسئولان استان همدان و فدراسیون تاثیر زیادی داشته است. علاوه بر این اعزام به اردوهای برون مرزی و سختی‌های زیادی که کشیده‌ام باعث شده به چیزی که مد نظرم بوده، برسم.

تمرین در  پارکینگ خانه‌

این بازیکن در مورد انتخاب شدن برای اعزام به مسابقات کسب سهمیه المپیک بیان کرد: خوشبخانه برای مسابقات کسب سهمیه المپیک انتخاب شدم و با توجه به اینکه تنها یک نفر در آسیایه میانه به المپیک راه پیدا می‌کند، امیدوارم نماندگان ایران آن سهمیه را کسب کنند. خوشبختانه الان وضعیت خوبی دارم اما به دلیل شیوع کرونا تمریناتم با مشکل مواجه شده و حتی اردوهای تیم ملی هم از سوم اسفند ماه لغو شده است. علاوه بر آن همه سالن‌های خصوصی و عمومی بسته شده‌اند، با این حال در پارکینگ خانه‌مان میز گذاشته‌ام و تمریناتم را ادامه می‌دهم.

او در مورد آرزوهای ورزشی خود گفت: در ایران بالاتر از مقام اول بزرگسالان نداریم که خوشبختانه به آن رسیده‌ام، آرزوی فعلی من کسب سهمیه المپیک توکیو است و اگر این اتفاق بیفتد، آرزوهایم بزرگ‌تر و تلاشم بیشتر می‌شود.

با وجود سختی‌ها خوب کار کرده‌ام

صفایی مسائل مالی را یکی از سختی‌های خود برای اعزام‌های برون مرزی عنوان کرد و گفت:  قیمت دلار افزایش پیدا کرده است و از نظر مالی سختی‌هایی وجود دارد، تا جایی که هزینه اعزام به مسابقات فنلاند را اداره آموزش پروش و هیات استان دادند. علاوه بر این سختی‌های دیگری مثل رفت و آمد و پیش بردن همزمان درس و ورزش هم وجود دارد اما خوشبختانه تا الان خوب کار کرده‌ام.

او در مورد شرایط درسی خود بیان کرد: در رشته تجربی و مقطع دهم درس می‌خوانم. کسانی که ورزش اولویتشان است، نمی‌توانند به اندازه آنهایی که درس خواندن را مهم‌تر می‌دانند، پیشرفت کنند؛ اولویت اول من پینگ‌پنگ است اما تا جایی که بتوانم هر دو را با هم پیش می‌برم.

صفایی به بهترین و بدترین خاطره خود در سال ۹۸ اشاره کرد وگفت: در سه دور مسابقات جوانان کشور و دو دور مسابقات بزرگسالان، مقام اول را کسب کردم که واقعا برایم شیرین بود. گاهی در جریان مسابقات عقب می‌افتادم اما جبران می‌کردم که برایم لحظات خوبی بود. تلخ‌ترین خاطره‌ام به مسابقات بزرگسلان در کرج برمی‌گردد که اول نشدم.

ضعف آمادگی جسمانی داریم

این پینگ‌پنگ باز در مورد وضعیت تنیس روی میز بانوان ایران اظهار کرد: در دسته دوم جهان هستیم و امید داریم تا در مسابقات قهرمانی جهان که سال ۹۹ برگزار می‌شود، در جمع ۳۲ تیم قرار بگیریم تا در سال‌های بعد که دسته‌ها برداشته می‌شود بازهم امکان شرکت در مسابقات جهانی را داشته باشیم.

او مشکل تنی روی میز بانوان ایران را آمادگی جسمانی دانست و گفت: ما از نظر تکنیکی حتی گاهی از کشورهای سطح بالا بهتر هستیم اما بزرگ‌ترین ضعفمان آمادگی جسمانی و روحی و روانی است. با این حال در تیم ملی یک روز در میان بدنسازی داریم. خانم نعمتی چند سال قبل مربی آمادگی جسمانی و بدنسازی‌مان بود اما الان خانم ایرانمنش (سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان) که در تربیت بدنی تخصص دارد، برنامه می‌دهد. موضوع دیگر به شرایط مالی برمی‌گردد؛ از آنجایی که هزینه اعزام‌ها بالاست در مسابقات کمتری شرکت می‌کنیم اما اگر این مشکل وجود نداشت شاید الان رتبه اول آسیای میانه بودیم.

صفایی در پایان از خانواده خود، اداره آموزش و پرورش همدان، هیات تنیس روی میز همدان و مسئولان فدراسیون تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=43481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.