11

سارا بهمنیار سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد

  • کد خبر : 43493
  • 27 اسفند 1398 - 10:18
سارا بهمنیار سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد

سارا بهمنیار کاراته کای جوان ایران با اعلام فدراسیون جهانی کاراته سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد. لغو ۲ مرحله باقی مانده لیگ جهانی به بهمنیار کمک کرد تا با تثبیت موقعیت خود در رنکینگ جهانی از طریق رده بندی جهانی کسب سهمیه کند.

آی دبلیو اسپورتس: در میان انبوهی از خبرهای ناخوش، دومین سهمیه ایران در المپیک آینده در کاراته زنان یک مرهم است. سارا بهمنیار سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد درست چند هفته پس از اینکه حمیده عباسعلی موفق شده بود سهمیه اول کاراته زنان را به دست بیاورد.

فدراسیون جهانی کاراته تصمیم گرفت با توجه به خطر شیوع جهانی ویروس کرونا ۲ مرحله باقی مانده لیگ جهانی در مراکش و اسپانیا را لغو کند. برگزاری این ۲ مرحله مشخص کننده رده بندی نهایی کاراته کاها بود و مشخص می‌کرد چه کسانی از طریق رنکینگ، این سهمیه را به دست می‌آورند.

با لغو این ۲ مرحله، اکنون لیگ جهانی سالزبورگ اتریش که چندی پیش برگزار شد، مرحله آخر کاراته وان به حساب می‌آید و رده بندی جهانی پس از این مسابقات، رده بندی نهایی است. بدین ترتیب سارا بهمنیار با ایستادن در رده چهارم وزن منهای ۵۵ کیلو سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ را به دست آورده است.

حمیده عباسعلی کاراته کای وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم ایران نیز از کاراته وان اتریش برای توکیو کسب سهمیه کرده بود. حالا سارا بهمنیار دختر اهل آستانه اشرفیه به همراه حمیده عباسعلی اولین دختران تاریخ کاراته ایران هستند که در المپیک شرکت می‌کنند.

ایران این فرصت را دارد که در مسابقات انتخابی المپیک در فرانسه باز هم سهمیه‌هایش را افزایش دهد. رزیتا علیپور در منهای ۶۱ کیلوگرم آخرین امید ایران برای به دست آوردن سهمیه سوم در بخش زنان است گرچه سایه کرونا به قدری گسترده شده که در مورد برگزاری انتخابی آخر نیز تردید وجود دارد و باید دید فدراسیون جهانی کاراته چه برنامه ای در صورت لغو انتخابی خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=43493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.