18

کنارت ایستاده‌ایم | برای حمیده عباسعلی ؛ که زخم خورد و زیبایی آفرید

  • کد خبر : 43991
  • 23 فروردین 1399 - 13:51
کنارت ایستاده‌ایم | برای حمیده عباسعلی ؛ که زخم خورد و زیبایی آفرید

برای حمیده، که تصویری از اراده یک ملت است از ژرفای دلمان آرزوی بازگشت سریع و ایمن داشته باشیم که امثال او، فراوان نیستند و عمر ما هم برای دیدن حمیده های بعدی، بی پایان. این یادداشتی برای حمیده عباسعلی است.

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران : حمیده عباسعلی در آخرین روزهای سال ۹۸ المپیکی شد. این خبر خوش گرچه با اندوه از دست دادن سیامند رحمان، قهرمان پارالمپیکی ایران درآمیخت و حلاوت مدال حمیده را تحت تاثیر قرار داد اما در روزهای سختی و مرارت برای ایران، خبری دلپذیر و روحیه بخش برای مردم و برای دختران ایران زمین است.

۴ سال پیش از این موفقیت، دل بسته کیمیا بودیم و مدال باشکوهش در المپیک ریو که انگار بغضی فرو خورده بود برای ملتی که برای آزادی‌های مدنی و برای بیان آنچه در دلشان بود یکی مثل کیمیا را می‌خواستند که نشان دهد فضیلت زن می‌تواند خوشحال کردن یک ملت باشد حتی با پرتاب کردن پا.

این چنین شد که دوران الهام بخشی برای دختران ایران آغاز شد و امروز با حمیده عباسعلی و سایرین، ادامه می‌یابد. این چنین است که حمیده عباسعلی، بیش از یک قهرمان و مدال آور است. او به دختران ایران می‌آموزد که رها کردگان، بازنده‌اند و بازنده‌ها داستانی برای تعریف کردن ندارند. پس برای آیندگان بجنگ و برای داستان‌های حماسی بی پایان.

داستان کسب سهمیه المپیک برای حمیده عباسعلی، درست در نقطه‌ای که باید، حماسی شد گرچه او طبق معمول دردهای حماسه سازی را به جان خرید. در اتریش، سرزمین هنر اروپا، حمیده هنرمندی کرد و علاوه بر آن مدال طلا که سومین طلایش از آغاز سال جدید میلادی بود، زخمی بر تن خرید تا حماسه، جانفشانی و پرچم دوستی برای او به حد اعلا برسد.

آسیب دیدگی او، نبرد تازه گردآفرید است با رنگ و بوی عبور از دشوارترین راه‌ها برای به تماشا نشستن زیباترین منظره‌ها. او زمانی که به خانه برسد برایمان سهمیه المپیکی آورده که برایش زانو داده و پیش تر برایش عرق ریخته و در خون و سختی و نفس نفس زدن، در گرما و سرما شمشیر کشیده و از مبارزه نایستاده است.

برای حمیده، که تصویری از اراده یک ملت است از ژرفای دلمان آرزوی بازگشت سریع و ایمن داشته باشیم که امثال او، فراوان نیستند و عمر ما هم برای دیدن حمیده های بعدی، بی پایان.

ایران، قصه‌هایی با محتوای پرستش ایثارگرها از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب، فراوان و ملت ما، امروز بیش از هر زمان دیگری به شنیدن و دیدن روایت جنگیدن تا پای جان، نیاز دارد.

شما، خانم حمیده عباسعلی، روایت گر جدید مایید. ماندگاری سهم آن هاست که می‌آفرینند. پس بی هیچ تصوری از فردا و فرداها و به پاس آنچه تاکنون خلق کرده‌اید و همه قلب‌هایی که شاد کردید، ماندگارید. کنار شما ایستاده‌ایم.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی*انتشار ۲۳ فروردین ۱۳۹۹- ساعت ۱۰:۱۲

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=43991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.