15

سال شگفت انگیز ستاره سرخ | همراه با سمیه خرمی ؛ گلزن اول لیگ برتر

  • کد خبر : 44113
  • 25 فروردین 1399 - 17:40
سال شگفت انگیز ستاره سرخ | همراه با سمیه خرمی ؛ گلزن اول لیگ برتر

سمیه خرمی در لیگ نیمه تمام فوتبال زنان چهره اول بود. او تا پیش از اینکه کرونا لیگ را نیمه تمام بگذارد با گل‌های متعدد خود در صدر جدول گلزنان لیگ قرار گرفت و یکی از ابزارهای هجومی اثربخش تیم وچان کردستان بود.

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران : سمیه خرمی گلزن بی رحم تیم وچان کردستان در لیگ برتر فوتبال است. در ۲۷ سالگی برای نخستین بار در آستانه کسب بهترین گلزن لیگ است و عجیب است که از شهری آمده که نامش در ورزش ایران به ندرت شنیده می‌شود: پارس آباد مغان. شهری در استان اردبیل که حالا در ورزش زنان، افتخار آفرین دارد.

وینگر گلزن وچان در این فصل ۲۷ گل به ثمر رسانده یعنی به اندازه سنی که دارد. البته که با پایان بحران کرونا و از سر گیری لیگ برتر احتمالاً از این عدد هم عبور خواهد کرد و بعید است صدرنشینی او در جدول گلزنان تهدید شود. نمایش او به وچان کمک کرد تا یکی از مدعیان قهرمانی باشد البته به نظر می‌رسد آنها باید به نایب قهرمانی اکتفا کنند.

خرمی درباره تیمش وچان که تیم دوم جدول لیگ است می‌گوید: “امسال تیم فوق العاده ای داشتیم اما ۲ شکست خانگی برابر شهرداری بم و شهرداری سیرجان کار را گره زد. البته هنوز هم به قهرمانی امید داریم. فوتبال است و هزار اتفاق. اما صرف نظر از نتیجه، تیم ما با حضور سمیه شهبازی از نظر فنی پیشرفت کرد. ۲ شکستی هم که داشته‌ایم بر اثر حادثه بود.”

او ملی پوش نیست و فقط چند باری به تیم ملی دعوت شده و خط خورده. با این حال، درخشش او در وچان ۹۸ نشان می‌دهد او یکی از بهترین‌های حال حاضر فوتبال زنان ایران است.  حضور او در عرصه فوتبال هم جالب است.

سمیه خرمی در سال ۸۹ با استقلال تهران در دسته یک قهرمان شد. زمانی که در شهرش بازیکن فوتسال بود در تست تیم فوتبال استقلال شرکت کرد و بلافاصله با او قرارداد بستند. او در بدو پیوستنش به استقلال آن قدر برای آبی‌ها گل زد که هم گلزن برتر دسته یک شد و هم استقلالی‌ها قهرمان دسته اول شدند.

از سال ۹۰ برای نخستین بار با پیراهن شهرداری ارومیه در لیگ برتر ظاهر شد. لیگ دسته اول به پایان رسیده بود و شهرداری ارومیه طبق قوانین آن زمان می‌توانست بازیکن لیگ پایین‌تر را جذب کند و سمیه خرمی در ۳ بازی پایانی فصل به عنوان بازیکن قرضی از استقلال به این تیم ملحق شد.

در شرایطی که شهرداری ارومیه در آستانه سقوط بود در ۳ بازی آخر همه ۹ امتیاز ممکن را کسب کرد و سمیه با به ثمر رساندن ۴ گل در ۳ بازی نقش مهمی در بقای ارومیه داشت.

سمیه اگر به این روند ادامه دهد امسال برای اولین بار طعم کسب عنوان برترین گلزن را می چشد. او درباره آمار گل‌هایش می‌گوید: “من یک وینگر هستم اما در همه این سال‌ها، اغلب در پست‌های غیر تخصصی ام بازی می‌کردم. سال گذشته به خاطر کمبود بازیکن حتی در پست هافبک دفاعی هم بازی کردم اما امسال به پست تخصصی ام برگشتم و علت گل‌های پرتعداد امسال را در این موضوع می دانم. اگر سال‌های قبل هم به این شکل بود آمار گلزنی بهتری ثبت می‌کردم اما در هر حال من در خدمت تیم هستم. هر جا که صلاح بدانند بازی می‌کنم.”

گرچه فصل برای وچان هنوز تمام نشده اما به نظر می‌رسد آنها باید به دنبال تجدید قوا برای لیگ ۹۹ باشند. میراث دار راهیاب ملل چه خواهد کرد؟

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی*منبع: اختصاصی*انتشار ۲۵ فروردین ۱۳۹۹- ساعت: ۱۷:۲۴

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.