اطمه خدابنده لو ؛ ستاره پرفروغ قزوین | با مهاجم اول لیگ کبدی آشنا شوید | ورزش زنان | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
17

فاطمه خدابنده لو ؛ ستاره پرفروغ قزوین | با مهاجم اول لیگ کبدی آشنا شوید

  • کد خبر : 44118
  • 25 فروردین 1399 - 18:12
فاطمه خدابنده لو ؛ ستاره پرفروغ قزوین | با مهاجم اول لیگ کبدی آشنا شوید

لیگ کبدی زنان در حالی پس از ۴ مرحله به پایان رسید که تهرانی‌ها رتبه‌های اول و دوم لیگ را از آن خود کردند و قزوین روی سکوی سوم ایستاد. باز هم نفش اول قزوین در لیگ کسی نبود جز شماره ۸ کلیدی: فاطمه خدا بنده لو

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران : کبدی، صاحب تنها مدال طلای ورزش های تیمی زنان ایران در بازی های آسیایی، با ایستادگی دختران بی ادعایش، به آرامی و پیوستگی رو به جلو حرکت می کند.

لیگ کبدی زنان در حالی پس از ۴ مرحله به پایان رسید که اقتدار تهرانی‌ها با کسب عناوین اول و دوم برای ۲ نماینده پایتخت همراه بود اما قزوین، تیم همواره سرسخت لیگ در حالی با رتبه سوم لیگ را تمام کرد که حتی شانس مناسبی برای قهرمان شدن داشت. لیگی که ۴ شهر تهران، قزوین، مشهد و ایلام به ترتیب میزبانی آن را بر عهده داشتند.

یک شکست بی موقع و شگفت انگیز ، قزوین را از خلق یک موفقیت بزرگ محروم کرد. با این حال فاطمه خدابنده لو که شاخص ترین چهره کبدی در استان قزوین است بار دیگر در لیگ، درخشید. او که به تدریج پخته‌تر و باتجربه‌تر می‌شود امسال در ۳ مرحله از ۴ مرحله لیگ، بهترین مهاجم شد.

پیش از بازی‌های آسیایی جاکارتا و قهرمانی شیرین ایران، او یکی از گزینه‌های حضور در جاکارتا بود اما روزگار برای او تلخ پیش رفت. او از تیم ملی خط خورد اما آموخت که باید صبور باشد. این صبوری به او کمک کرده که امروز در بهترین فرم خود باشد و دیگر کسی نمی‌تواند به سادگی از نام او عبور کند.

فاطمه در مورد لیگ ۹۸ می‌گوید: سال سختی بود. همه برای کسب سکو جنگیدند. ما دست به پوست اندازی زده بودیم. ۶ درصد تیم قزوین تغییر کرده بودند و جوان ترها وارد تیم شدند. با این وجود کسب عنوان سوم، رتبه قابل توجهی بود. میانگین سنی ما امسال به زیر ۲۳ سال کاهش یافت.

او ادا مه می‌دهد: ما با تیم‌هایی مواجه بودیم که ۲ ملی پوش داشتند. اتفاق بهتر، بازیکنان جوانی بودند که به آنها فرصت داده شد که خودی نشان دهند. آنها در آینده نزدیک جایگزین بزرگترها می‌شوند. سال ۹۹ سال مهمی برای کبدی ایران است و آبان سال ۹۹ مسابقات جهانی کبدی زنان در پیش است. منتخبان کمیته فنی برای تیم ملی، تیم ملی بسیار خوبی را خواهند ساخت.

یک شکست غیرمنتظره، قزوین را از رسیدن به قله محروم کرد. خدا بنده لو درباره آن می‌گوید: در لیگ امسال، کار گره خورده بود و تا آخرین بازی‌ها، مشخص نبود هر تیم چه عنوانی کسب می‌کند. اگر فقط یک باخت کمتر داشتیم قهرمان می‌شدیم. برابر تهران الف و ب بازنده شدیم اما شکست برابر تیم خراسان رضوی، اتفاق تلخی برای ما بود. آن قدر آنها را دست کم گرفتیم که غافلگیر شدیم و آن اتفاق رخ داد. شکست خوردیم و آموختیم که هرگز تضمینی برای پیروزی وجود ندارد.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی*منبع: اختصاصی*انتشار ۲۵ فروردین ۱۳۹۹- ساعت: ۱۸:۰۳

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44118

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.