15

یادداشت‌های ثمین عابد خجسته (5): سازه‌ای روی شانه‌های من

  • کد خبر : 44134
  • 25 فروردین 1399 - 19:18
یادداشت‌های ثمین عابد خجسته (5): سازه‌ای روی شانه‌های من

ثمین عابد خجسته ستاره بین المللی بدمینتون ایران در مجموعه یادداشت‌های خود برای نشریه قهرمانان درباره زندگی ورزشی، سفرها و تجربیات خود می‌نویسد. این یادداشت‌ها به صورت سلسله وار منتشر می‌شود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : ترس، ضعف، شکسته شدن غرور، ناامیدی، از بدترین حس‌هایی است که یک ورزشکار حرفه‌ای می توناند تجربه کند. برای من درست زمانی که یقین داشتم قدم روی پله‌های ترقی گذاشتم، با سقوطی بزرگ روبرو شدم.

دفتر خاطراتم را ورق می زنم. درست پس از شکست سخت در مسابقات بین المللی دهه فجر، همه چیز تغییر کرد. شاید صفحه‌ها در مورد حس و حال بد آن روزها نوشته باشم اما اتفاقات خوب و بزرگترین تغییر هاست که بعد از انبوهی از صفحه‌های خاکستری دیده می‌شود.

بار دیگر در انتخابی تیم ملی جوانان، نفر اول شدم و این موفقیت به آن معنا بود که به عنوان بازیکن اعزامی به مسابقات بلغارستان برگزیده شدم. همچنین با نتیجه خوبی که در جام جهانی جوانان اسپانیا گرفته بودم، رتبه ام در رده بندی جهانی به ۷۰ ارتقا پیدا کرده بود و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۷ در اندونزی را هم به دست آورده بودم.

نظر کمیته فنی فدراسیون بدمینتون در آن زمان اعزام تنها ۲ بازیکن پسر بود. خوشبختانه با حمایت مالی خانواده و مجوز فدراسیون در این مسابقات حاضر شدم و مدت کمی در این کشور جنوب شرقی آسیا که کشوری استعداد پرور در بدمینتون است، تمرین کردم.

در مسابقه در گام اول باید با حریفی از کشور میزبان مسابقه می‌دادم. بازی نزدیکی بود. در آن هوای گرم، رقابت با حریف اندونزی هم برای من و هم برای او دشوار و پیچیده بود.

او هر ۲ گیم را برد. گیم اول را ۲۱ بر ۱۸ و دومی را ۲۱ بر ۱۷. بازی که تمام شد با علاقه شگفت آوری از خبرنگارها به مصاحبه روبه رو شدم،. برای آنها عجیب بود که چطور بازیکنی از ایران با پوشش اسلامی آن هم در این هوای گرم با اختلاف خیلی نزدیک از بازیکن تیم ملی اندونزی شکست خورده بود.

آنها می‌خواستند از من بیشتر بدانند. که چطور این میزان از فشار و سختی را تحمل می‌کنم. تنها یک پاسخ برای هجوم سوالشان داشتم: همچون کارولینا مارین بانوی اول بدمینتون جهان، از اسپانیا کشوری که مهد فوتبال بوده و کسی به بدمینتون اهمیتی نمی‌داد، تمام تلاشم را می‌کنم در کشورم ستاره‌ای شوم که آینده را برای بدمینتون کشورم هموار سازم و انگیزه‌ای برای دختران ورزشکار کشورم باشم.

این، شاید چکیده همه زحماتی بود که کشیده بودم. روشن کردن چراغی در ذهن دیگران. شاید تقدیر این بوده که سازه آینده بدمینتون زنان ایران روی شانه‌های من و آنها که قبل از من بودند، بنا شود…./ادامه دارد

سری کامل یادداشت های ثمین عابد خجسته را در این تگ دنبال کنید: یادداشت ها

اطلاعات خبر: *نویسنده: ثمین عابد خجسته * تنظیم کننده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی*انتشار ۲۵ فروردین ۱۳۹۹- ساعت ۱۹:۱۶

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.