17

یادداشت: تصور کن برابری را …

  • کد خبر : 44344
  • 06 فروردین 1399 - 13:36
یادداشت: تصور کن برابری را …

بیایید در تصور خیال آینده با ما شریک شوید، تصور کنید، ورزش دوستان وقتی به تماشای ورزش می‌نشینند دیگر فقط شاهد پوشش گسترده ی رسانه‌ورزشی مردان نباشند …

کوثر اکبرنژاد – پایگاه خبری ورزش زنان ایران : دفتر تاریخ پر است از مناسبت‌های بی شمار، به وقت هشت مارس به تاریخ نگاه کنیم در تاریخ زندگی خودمان عمیق شویم! اگر هشت مارس و تاریخ سازانش نبودند چه امکانی را الان نداشتیم؟! همه ما می‌دانیم، اگر به عنوان یک زن تحصیل می‌کنیم، شاغل هستیم، حقوق دریافت می‌کنیم، ورزش می‌کنیم، هویت مستقل داریم یعنی از امکانی که میلیون‌ها زن برای به چنگ آوردنش تلاش کردند استفاده می‌کنیم.

بیایید در تصور خیال آینده با ما شریک شوید، تصور کنید، ورزش دوستان وقتی به تماشای ورزش می‌نشینند دیگر فقط شاهد پوشش گسترده ی رسانه‌ورزشی مردان نباشند، آنها طرفدار چهره‌های ورزشی زن هم می‌شوند، اصلاً دیگر برای کسی در اولویت بندی، جنسیت ورزشکار ملاک نخواهد بود، پیگیر بازی‌های ملی پوشان در روزنامه‌ها خواهند بود و تعیین سرمربی تیم ملی زنان برای ورزشی‌ها دغدغه است و در گفتگو هایشان از احتمالات می‌گویند.

آن ها از شادی قهرمانی تیم ملی زنان در خیابان‌ها جشن می‌گیرند و کری‌های باشگاهی هم به راه است. تماشای بازی زنان دیگر رایگان نیست و بلیط‌ها، مدت قابل توجهی قبل از بازی به فروش می رسند.ورزشکارانمان قرارداد برابر خواهند بست و حرفه ای کار می‌کنند، آن روز دیگر هیچ خانواده ای ورزشکار شدن را برای فرزند دخترش عیب نمی بیند.آن روز افتخارات پر فروغی دیگر بدون دیده شدن محو نمی‌شوند، آن‌وقت مدال آورانمان پای ماندن دارند و دل جنگیدن برای افتخاری دیگر…

این فقط یک خیال دور و ناممکن نیست،باید بسازیم، روزی را که با قامتی راست از بشر به دور از جنسیت حرف بزنیم، ورزش زنان سالهاست در مسیر حرفه ای گام برمی دارد، آنقدر خوب که گاهی با حسرت به اوضاع ورزش ایران می‌نگریم و ای کاش‌هایمان قطاری طویل می‌شوند.

ما رسانه می‌سازیم تا بخشی از برابری باشیم، به سوی برابری گام بر می‌داریم امیدواریم تصمیم گیرندگان ورزش کشور هم در مسیر ایجاد برابری درست و محکم گام بردارند، دنیا منتظر ایران نمی‌ماند، اگر خواهان پیشرفت هستید بخشی از این رشد باشید.

برای روزی که بشر به دور از رنگ، نژاد و جنسیت زندگی کند تلاش کنیم.

اطلاعات خبر: *نویسنده: کوثر اکبرنژاد بائی *منبع: اختصاصی*انتشار ۰۶ فروردین ۱۳۹۹- ساعت: ۱۰:۱۲

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.