22

پرند دولتی زاده؛ مربی هویت بخش اسکواش آسیا

  • کد خبر : 44349
  • 06 اردیبهشت 1399 - 16:39
پرند دولتی زاده؛ مربی هویت بخش اسکواش آسیا

یک مربی زن ایرانی در میان چهره‌های هویت بخش اسکواش زنان آسیا قرار گرفته است. پرند دولتی زاده بازیکن سابق تیم ملی و مربی کنونی تیم‌های ملی و تیم هنرمندان است که تنها زن در میان مربیان هویت بخش اسکواش آسیا به شمار می‌رود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : فدراسیون اسکواش آسیا در حالی برترین‌های اسکواش قاره بزرگ را در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که در بخش مربیان هویت بخش، نام یک بانوی ایرانی نیز به چشم می‌خورد. در حقیقت، فدراسیون اسکواش آسیا چند مربی از کشورهای مختلف آسیا را به عنوان مربیان هویت بخش اعلام کرده که فقط یک مربی زن در این فهرست قرار دارد و این مربی زن نیز، پرند دولتی زاده مربی ایرانی است.

دولتی زاده که سال‌ها بازیکن تیم ملی بوده و اکنون در کسوت مربیگری خدمات خود به رشته محبوبش را ادامه می‌دهد حالا افتخار تازه ای کسب کرده است. پرند دولتی زاده ۱۵ سال داشت که برای اولین بار راکت اسکواش در دست گرفت و سرنوشت او را به سال های طولانی حضور در تیم های ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کشاند.

او درباره مفهوم مربیان هویت بخش می‌گوید: “هویت بخشی یعنی ما توانستیم تیم ایران را به آسیا بشناسانیم و بازیکنان ما تبدیل به نفرات مطرحی شوند. امروز به نقطه‌ای رسیدیم که زمانی که اسکواش بازان ایرانی مسابقه می‌دهند پشت کورت ما لبریز جمعیت است و اسکواش بازان سایر کشورها علاقمند به دیدن بازی ما هستند. ما توانستیم ایران را بشناسانیم و این در روند مجموعه‌ای از اقدامات اتفاق افتاده است.”

او ادامه داد: “ما در کره جنوبی مقام ششم آسیا را کسب کردیم و تیم‌های خوبی را شکست دادیم. در اردیبهشت امسال در مالزی هم نمایش فرشته اقتداری و حدیث فرزاد فوق العاده بود و این عملکرد به ارتقای جایگاه ایران در آسیا کمک و زمینه را برای شناخته شدن ایران به عنوان الگویی برای هویت بخشی در سال ۲۰۱۹ یاری رساند. ایران امروز در اسکواش آسیا تیمی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد و تبدیل به تیمی دلهره آور برای آسیا هم در بخش مردان و هم در بخش زنان شده است.”

چهره شاخص اسکواش ایران درباره تیم ملی گفت: “دختران اسکواش باز ایران به بازیکنان آماده‌ای تبدیل شده‌اند و به طور مداوم زیر نظر من و خانم حیدری در حال تمرین هستند. امتیاز آنها بهره مندی از هوش و استعداد و قدرت بالا است و امیدواری زیادی به موفقیت آنها در مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی داشتیم که البته این رویداد به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد. بازیکنان ما بسیار آماده بودند اما در هر صورت این مشکل کشور ما نیست. قرار است زمان جدید تورنمنت دوباره اعلام شود و منتظریم این زمان مشخص شود تا مرحله جدیدی از تمرینات را سازماندهی کنیم.”

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی*انتشار ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۱۳:۵۰

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.