17

ذوب آهن همچنان ثابت قدم در ورزش زنان | چشم امید به باشگاه قدیمی شهر

  • کد خبر : 44628
  • 11 اردیبهشت 1399 - 12:02
ذوب آهن همچنان ثابت قدم در ورزش زنان | چشم امید به باشگاه قدیمی شهر

ذوب آهن در عصر مشکلات اقتصادی، همچنان تیم‌های خود در ورزش زنان را با چنگ و دندان حفظ کرده است. فارغ از نتایج، این ثبات یک اتفاق شایسته تقدیر برای باشگاه قدیمی نصف جهان است.

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران : باشگاه ذوب آهن، قدیمی ترین باشگاه ورزشی اصفهان به حساب می آید. با سال های طولانی افتخار و ثبات قدم در ورزش ایران، اکنون این باشگاه در ورزش زنان ایران یکی از باشگاه های مهم و اثربخش است.

شاید این میزان اثربخشی با توجه به مشکلات اقتصادی کشور تحت تاثیر قرار گرفته باشد اما در هر حال، بقای ذوب آهن در سطح اول ورزش زنان کشور همچنان مایه ستایش و خوشحالی است. حذف باشگاه هایی چون ذوب آهن که تعداد آن ها در سطح کشور زیاد نیست لطمه های جبران ناپذیری به ورزش قهرمانی زنان ایران وارد می کند.

باشگاه ذوب آهن در سال ۹۸ در ورزش زنان ۴ تیم اصلی داشت و همچنین از ۲ تیم پایه نیز پشتیبانی کرد. مهم‌ترین تیم ورزشی این باشگاه، تیم والیبال ذوب آهن در لیگ برتر بود که مدافع عنوان قهرمانی لیگ و یکی از مدعیان جدی قهرمانی لیگ ۹۸ به حساب می‌آمد

تیمی که با حضور تعدادی از چهره‌های شاخص والیبال زنان ایران و تحت هدایت فریبا صادقی مربی شاخص والیبال ایران در لیگی که نیمه تمام ماند در رتبه دوم قرار گرفت و طبق آنچه فدراسیون والیبال اعلام کرده، پس از سایپا نایب قهرمان لیگ به شمار می‌رود.

غنای بالای والیبال زنان در اصفهان سبب شد ذوب آهن در حالی تیمی پرستاره باشد که همه نفرات آن بومی بودند و شاید اگر کرونا لیگ را تعطیل نمی‌کرد آنها این فرصت را داشتند تا در پلی آف، به سایپا، جدی ترین رقیب خود برای قهرمانی برسند.

دیگر تیم موفق ذوب آهن در سال ۹۸ تیم والیبال نشسته بود. هر اندازه اصفهان در والیبال حرف برای گفتن دارد در والیبال نشسته نیز همین شرایط حاکم است و قدرت در والیبال نشسته نیز در اختیار اصفهان است. ذوب آهن در لیگ برتر والیبال نشسته به مقام سوم دست پیدا کرد گرچه تیم تحت هدایت لیلا بریانیان مدعی قهرمانی بود و عملکرد این تیم متوسط ارزیابی شده است.

در فوتبال، ذوب آهن در سال ۹۸ با تیمی وارد لیگ شد که با سال‌های گذشته کاملاً متفاوت بود. کوچ بازیکنان شاخص و باتجربه ذوب آهن به سپاهان،، ترانسفر گلنوش خسروی به فوتبال ترکیه و تغییرات در نیمکت ذوب آهن این تیم را وارد شرایط جدیدی کرد.

در نتیجه ذوب آهن در لیگ فوتبال تیمی متوسط بود که پیش از شیوع کرونا و در فاصله ۴ هفته به پایان لیگ در رده هشتم جدول ۱۲ تیمی قرار داشت. نقطه قوت تیم فوتبال ذوب آهن که مژگان مدائم زاده را روی نیمکت خود می‌دید جوانی و بومی بودن بازیکنان این تیم بود. آنها گرچه نتایج خوبی کسب نکردند اما می‌توانند به پرورش نسلی از بازیکنان جوان امیدوار باشند البته اگر برنامه بلند مدتی برای نفرات حاضر وجود داشته باشد.

چهارمین و آخرین تیم اصلی در بدنه ورزش زنان ذوب آهن، تیم هندبال ذوب آهن است. تیمی که لیگ برتر ۹۸ را با نتایج ضعیف آغاز کرد و سپس با تقویت نسبی وضعیت بهتری به دست آورد با این حال این تیم در حد و اندازه تیم فصول گذشته نبود و شرایطی تقریباً مشابه تیم فوتبال داشت.

ذوب آهن با اعظم قینانی که از سپاهان جدا شده و به ذوب آهن آمد در رده ششم قرار گرفت. ذوب آهن اگر قینانی را حفظ کند می‌تواند به توان بازیکن سازی او در آینده نزدیک متکی باشد.

در مجموع می‌توان گفت هیچیک از ۴ تیم باشگاه ذوب آهن در لیگ‌ها الزاماً برای قهرمانی بسته نشده بودند حتی در مورد تیم والیبال نیز می‌توان این ادعا را مطرح کرد.

ذوب آهن همچنین در لیگ بسکتبال جوانان کشور با هدایت فرحناز شمس برای اولین بار شرکت کرد و به مقام قهرمانی رسید. بسکتبال همیشه بخش مهمی از افتخارات ذوب آهن بوده و این قهرمانی، نقطه روشن و ارزشمندی برای ورزش زنان اصفهان و باشگاه ذوب آهن به شمار می‌رود حتی اگر ذوب آهن در این فصل از ۴ بازیکن غیر بومی در ترکیب خود استفاده کرده باشد.

دیگر تیم پایه ذوب آهن تیم هندبال نونهالان این باشگاه بود. تیمی که با مربیگری سیده زیبا حسینی در مسابقات نونهالان پنجم شد گرچه ذوب آهن معتقد بود این رتبه واقعی تیمش نیست و اشتباهات داوری حضور بر روی سکو و حتی کسب قهرمانی را از این تیم گرفته است.

ذوب آهن در عصر مشکلات اقتصادی، همچنان تیم‌های خود در ورزش زنان را با چنگ و دندان حفظ کرده است. فارغ از نتایج، این ثبات یک اتفاق شایسته تقدیر برای باشگاه قدیمی نصف جهان است.

جای ذوب آهن البته در لیگ‌های رشته‌های رزمی و راکتی خالی است و واضح است که ورود به عرصه های نو نیازمند حمایت ویژه هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن است. ذوب آهن بخش مهمی از روح اصفهان است و چشم دختران اصفهان به ردای سبز شهر دوخته شده است.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی*انتشار ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت ۱۰:۲۹

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.