رفیق روزهای سرد | خیز سمانه بیرامی باهر برای دومین المپیک زمستانی | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
14

رفیق روزهای سرد | خیز سمانه بیرامی باهر برای دومین المپیک زمستانی

  • کد خبر : 44761
  • 14 اردیبهشت 1399 - 7:47
رفیق روزهای سرد | خیز سمانه بیرامی باهر برای دومین المپیک زمستانی

بیرامی باهر به یکی از چهره‌های شاخص اسکی ایران تبدیل شده و امروز در زمره افتخارات پیست‌های سفید و همیشه محبوب به حساب می‌آید. در سالی که گذشت، او در لیگ رول اسکی که لیگی بین المللی بود در هر ۶ مرحله آن قهرمان شد.

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری ورزش زنان ایرانسمانه بیرامی باهر اسکی باز استقامتی شایسته و باتجربه ایران زمانی چهره شد که در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چانگ در خاک کره جنوبی برای ایران مسابقه داد و البته او پرچمدار ایران در آن مسابقات نیز بود.

پس از آن، بیرامی باهر به یکی از چهره‌های شاخص اسکی ایران تبدیل شد و امروز در زمره افتخارات پیست‌های سفید و همیشه محبوب به حساب می‌آید. در سالی که گذشت، او در لیگ رول اسکی که لیگی بین المللی بود در هر ۶ مرحله آن قهرمان شد.

رول اسکی رشته‌ای شبیه ساز اسکی استقامت است که مسابقات آن در تابستان انجام می‌شود. به عبارت دیگر رول اسکی در شرایطی که برفی وجود ندارد وضعیتی نزدیک به بالا رفتن از کوه‌های برفی در زمستان را شبیه سازی می‌کند.

بیرامی در انتخابی تیم ملی اسکی کوهستان که متفاوت با اسکی کراس کانتری است نیز شرکت کرد و با موفقیت در این مسابقات، جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در چین را نیز به دست آورد. البته مسابقات قهرمانی آسیا در چین به دلیل شیوع کرونا لغو شد. او همچنین ۳ دوره مسابقه از رقابت‌های کراس کانتری در اسفند را نیز به دلیل تعطیلی ناشی از کرونا از دست داد.

بیرامی باهر سال ۹۸ را سال قابل قبولی در زندگی ورزشی خود ارزیابی می‌کند و می‌گوید: در سال ۹۹ مسابقات قهرمانی جهان در آلمان در پیش است. مسابقاتی که هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود که سمانه برای چهارمین بار فرصت حضور در این مسابقات را به دست خواهد آورد.

او در ۳ تجربه پیشین حضور در مسابقات اسکی کراس کانتری قهرمانی جهان ۲ بار در مرحله مقدماتی رتبه ۲۴ و یک بار رتبه ۱۴ را به دست آورده و اگر بتواند در آلمان در جمع ۱۰ نفر برتر قرار گیرد جواز حضور در مرحله دوم را به دست می‌آورد.

زمستان امسال بازی‌های آسیایی زمستانی ۲۰۲۱ در پیش است و در صورتی که تداخلی با مسابقات جهانی در کار نباشد، اسکی باز المپیکی ایران این فرصت را به دست می‌آورد تا در این رقابت‌ها شرکت کند با این حال اهمیت سال ۹۹ برای سمانه بیرامی باهر چیزی بیش از این است: ” زمستان پیش رو، زمستان منتهی به المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن است و اینکه در زمستان امسال چه عملکردی داشته باشم و چه پوئن هایی به دست بیاورم برای حضور در المپیک زمستانی آینده حیاتی است. “

بیرامی باهر به وضعیت اسکی ایران اشاره و عنوان می‌کند: “اسکی ایران در جایگاه بدی نسبت به بضاعت خود قرار ندارد زیرا ما در ایران فقط ۳ ماه برف داریم در حالی که اسکی بازان برخی از کشورهای موفق جهان در تمام طول سال می‌توانند از برف و یخچال‌های طبیعی استفاده کنند. البته سال ۹۸ برای ما به دلیل تعطیلی پیست‌های اسکی در اسفند، کوتاه‌تر هم شد.”

او در پایان می‌گوید: “اولین آرزوی من رخت بربستن کرونا از تمام جهان است و زندگی به جهان و به خصوص به خانواده ورزش بازگردد. سال ۹۹ و همچنین زمستان سال ۱۴۰۰ برای ما کلیدی است. پس از حضور در پیونگ چانگ ۲۰۱۸ می‌خواهم دومین المپیک را تجربه کنم و امیدوارم سال ۹۹ زمینه خوبی برای این هدف باشد.”

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی*انتشار ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۰۷:۴۷

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.