البرز ایستاده بر فراز آینده | نگاهی بر ورزش زنان در سال ۹۸ | آی دبلیو اسپورتس | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
20

البرز ایستاده بر فراز آینده | نگاهی بر ورزش زنان در سال ۹۸

  • کد خبر : 44811
  • 17 اردیبهشت 1399 - 13:09
البرز ایستاده بر فراز آینده | نگاهی بر ورزش زنان در سال ۹۸
یکی از نقاط قوت استان البرز که این استان را متمایز می کند قرار گرفتن در همسایگی تهران(با ۲۱۳ هزار ورزشکار سازمان یافته زن) است.

آژانس ورزش زنان ایران : استان البرز با وجود اینکه یکی از استان‌های کم وسعتی ایران محسوب می‌شود اما در ورزش زنان به اندازه پرکار و موفق عمل کرده است که امروز یکی از ستون‌های مهم ورزش زنان ایران به شمار می‌آید.

استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری ۶ شهرستان دارد که در فاصله کمی نسبت به یکدیگر قرار دارند و به همین دلیل البرز یکی از متراکم‌ترین استان‌های کشور در شاخص جمعیتی است.

نگاهی به وضعیت ورزش زنان نشان می دهد البرز در بخش رشته های انفرادی یکی از پویا ترین استان ها است. در رشته های تیمی، البرز در برخی رشته ها فعالیت شاخص تری دارد.

ورزش زنان در استان البرز

در میان رشته های توپی، البرز در لیگ برتر فوتبال زنان صاحب تیم است اما در فوتسال سال ها است که تیمی در لیگ برتر ندارد. در هندبال، نماینده البرز در لیگ هندبال پس از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ریز و درشت مالی سقوط کرد.

در والیبال و بسکتبال نیز خبری از نام البرز در سطح اول این رشته ها نیست البته پیش بینی می شود البرز در سال های آینده و با رشد نسل کنونی ورزشکاران خود در رشته های توپی چهره ای متفاوت از خود به نمایش بگذارد.

در سال ۹۸ تعداد تقریبی ۸۴ هزار ورزشکار زن در استان البرز ثبت شده‌اند که آمار شایان توجهی برای البرز به حساب می‌آید. با این سطح از اقبال عمومی عجیب نیست که البرز توانسته قهرمانان شاخصی را در تیم‌های ملی در اختیار داشته باشد.

ورزش زنان کشور در سال ۹۸ | البرز تنیس روی میز

در راس همه رشته‌ها، این استان در تکواندوی ایران نقشی حیاتی دارد به طوری که حذف از تکواندوی ایران بخش اعظم توان فنی تکواندوی ایران را در هم می شکند.

تکواندوی زنان در این استان به طور دائمی در حال پرورش قهرمان است و نگاهی به ساختار تیم‌های ملی این باور را سندیت می بخشد.

در لیگ تکواندو، تیم های فتح صدر البرز و لوازم خانگی کن قدرتمندترین تیم ها هستند که استخوان بندی تیم های ملی را در اختیار دارند و هر ۲ تیم در ترکیب خود از سهم عمده ای را به تکواندوکاران استان البرز اختصاص داده اند.

البرز در ووشو چهره‌های شاخصی را تحویل تیم‌های ملی داده که کیمیا شوشتری جوان و مدال آور ووشوی جوانان جهان، چهره ویژه این رشته است و البرز یک تیم در لیگ ووشو نیز دارد.

همچنین استان البرز در تنیس روی میز یک قطب انکار نشدنی است و این را مدیون آکادمی ها و قدرت مربیان شاخص خود است.

ورزش زنان کشور در سال ۹۸ | البرز کیمیا شوشتری ووشو

به خاطر داریم که در مرحله سوم تور تنیس روی میز بزرگسالان کشور در آذر ۹۸ به میزبانی کرج که آخرین مرحله تور ملی بود هر ۴ نفری که به نیمه نهایی رسیده بودند از این استان بودند.

در همسایگی پایتخت

تیراندازی با کمان و شمشیربازی دیگر رشته هایی هستند که گرچه در سطح کشور جمعیت کمی دارند اما در میان همین جمعیت محدود، این استان  مطرح و در حال پرورش قهرمانان جدید است.

یکی از نقاط قوت استان البرز که این استان را از سایرین متمایز می کند قرار گرفتن در همسایگی تهران به عنوان بزرگترین مرکز تجمع دختران ورزشکار ایران (با ۲۱۳ هزار ورزشکار سازمان یافته زن) است.

همچنین موضوع دیگر، ساختارهای فیزیکی مورد نیاز تیم های ملی است که کار را برای بهره وری دختران ورزشکار استان کوچک ولی بازیکن ساز از این شرایط آسان کرده است.

ورزش زنان کشور در سال ۹۸ | البرز تکواندو فتح صدر

این استان در سال ۹۸ در ورزش زنان صاحب ۳۰ مدال بین المللی شده است و ۱۲۰۰ عنوان و مدال کشوری برای ورزش البرز به دست آمده است. شاهکار استان کوچک و قهرمان پرور اما مربوط به المپیاد استعدادهای برتر بود.

المپیاد استعدادهای برتر

دختران البرز در سال ۹۸ پس از تهران، با ۸۷ مدال و با پیشرفتی فوق العاده نایب قهرمان این المپیاد شدند. این به معنای آن است که البرز نه تنها امروز در ورزش زنان ایران قدرت را در اختیار دارد بلکه این قدرت را در آینده نیز حفظ خواهد کرد.

طرح جالبی که در این استان اجرا شده طرح دوگانه شامل دو و دوچرخه سواری ویژه ۶ روستای اشتهارد با حضور ۱۲۰ دختر زیر ۱۲ سال است.

طرحی که هدف آموزش، استعدادیابی، مشارکت خانواده و ترغیب دختران و سنجش ساختار قامتی را دنبال می کرده و نمونه مشابهی هم نداشته است. همچنین در توسعه ورزش همگانی شهری، ۸۲۵ رویداد زنان در سال ۹۸ به انجام رسیده است.

 [simple-author-box]
لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.