افتخاری : نور چشمی نداریم ؛ نباید فشار نتیجه گرایی بر آرتمیس وارد شود | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
17

افتخاری : نور چشمی نداریم ؛ نباید فشار نتیجه گرایی بر آرتمیس وارد شود

  • کد خبر : 44828
  • 16 اردیبهشت 1399 - 15:50
افتخاری : نور چشمی نداریم ؛ نباید فشار نتیجه گرایی بر آرتمیس وارد شود

ما هیچ مربی خاصی نداریم. اگر منظور سمیرا زرگری است وی یک مربی مثل سایر مربیان تیم ملی است. اگر او مدرسه اسکی دارد ما استقبال می‌کنیم تا چندین نفر مدرسه اسکی راه بیاندازند و رقابت بیشتر هم شود. هیچکس نورچشمی ما نیست.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : سید عبدی افتخاری رییس فدراسیون اسکی اخیراً در گفتگویی درباره اسکی ایران صحبت کرده است. او درباره سمیرا زرگری و موضوع نتایج تیم ملی در المپیک جوانان توضیح داده است. این گفتگو توسط خبرگزاری مهر انجام شده است که بخش‌هایی از آن را از نظر می‌گذرانید:

* نتایج اسکی (البته در سال گذشته به ویژه در المپیک زمستانی جوانان) راضی کننده بود؟

برای المپیک جوانان نیز در توچال انتخابی برگزار کردیم. این جوانان به تازگی در حال تجربه اسکی قهرمانی هستند. ما می‌دانیم که خیلی نباید روی نتیجه گیری اسکی بازی که به تازگی پوئن فیز (امتیاز جهانی) گرفته و در رقابتهای مختلف شرکت می‌کند تمرکز کرد.

به عنوان مثال اسکی باز جوان ما مثل آرتمیس حسینی تازه وارد این فضا شده است و ما اجازه نمی‌دهیم تا فشار نتیجه خواهی بر او وارد شود.المپیک شرایط خاص خودش را دارد. استرس ورزشکاران خیلی زیاد است و عملکردشان متفاوت است. این معطوف به جوان ترها نمی‌شود.

در المپیک زمستانی پیونگ چانگ نیز فروغ عباسی اسکی باز خوب و باتجربه تیم ملی در ابتدا بعد از عبور از ۵ دروازه ادامه کار برایش سخت می‌شد اما در انتها دیدیم که ۱۱ ثانیه هم رکورد خودش را جابه جا کرد.

* در مورد کادر فنی، گفته می‌شود شما حمایت ویژه ای از یک مربی خاص می‌کنید و این موضوع اعتراضاتی را در پی داشته است.

ما هیچ مربی خاصی نداریم. اگر منظور سمیرا زرگری است وی یک مربی مثل سایر مربیان تیم ملی است. اگر او مدرسه اسکی دارد ما استقبال می‌کنیم تا چندین نفر مدرسه اسکی راه بیاندازند و رقابت بیشتر هم شود. هیچکس نورچشمی ما نیست.

ما باید تلاش کنیم تا مربیان تیم ملی مان را تقویت کنیم. من حتی چند مربی جوان را مختص حمایت از ورزشکاران مستعد استانی گذاشته‌ام و تنها دغدغه ما پیشرفت اسکی است. اگر ما در تهران ۲۰ مدرسه اسکی راه بیندازیم همه می آیند. هیچ‌کسی در فدراسیون ما نورچشمی نیست. ما باید تلاش کنیم زرگری را تقویت کنیم، بقیه را هم همینطور تا مدارس اسکی تقویت شود.

* چه شد که فاطمه کیادربندسری به عنوان نایب رئیس انتخاب شد؟ آیا او از تیم ملی برداشته شد؟

من به نایب رئیس احتیاج داشتم و کیادربندسری بهترین گزینه بود. من کسی را برنداشتم و فقط پست‌ها تغییر کرد. من ۲۰ سال است که با این جماعت زندگی می‌کنم. اگر عاشق و دیوانه اسکی نبودم این کلاه سرم نمی‌رفت. الان آمده‌ام و آبرویم را گذاشته‌ام و باید اسکی را به جایی برسانم.

این باور در برخی به وجود آمده است که کادر فنی با کمیته اقتصادی اشتباه گرفته شده است و حمایت مالی از سوی کادر فنی نسبت به ملی پوشان و تیم ملی باعث بقای آنها شده است؟

قسم می خورم که زرگری ریالی برای فدراسیون هزینه نکرده است. مگر فدراسیون لنگ چند دست کاپشن است؟ ما سالی ۵ میلیارد پول به اسکی می‌آوریم. رئیس کمیته اسکی آلپاین فرهاد مهرآیین اینکه در طی دو سال کلاً ۴۰۰ میلیون به اسکی تزریق کرده است، پس این صحبت‌ها درست نیست. هدف ما این است که دروازه‌ها را به سمت اسپانسرها باز کنیم و همه بیایند.

* پس چرا اسم یک مدرسه اسکی خاص روی کاپشن تیم ملی است؟

ما از حضور همه مدارس اسکی حمایت می‌کنیم. کدام مدرسه اسکی مثل این مدرسه اسکی موفق شده است قهرمان بسازد و مجوز رسمی این چنینی بگیرد؟ دنیا در حال حاضر بر مبنای باشگاه داری می چرخد.

کدام مدرسه اسکی را می‌شناسید که در دربندسر این چنین جامع و کامل باشد. سه سال است من درگیر این موضوع هستم که در دیزین یک مدرسه اسکی راه بیفتد. کدام مدرسه اسکی از ابتدا تا انتهای فصل هفته‌ای ۴ روز با مربیانش کار می‌کند؟ مربیان جوان و دلسوز ما باید تقویت شوند.

در زمینه مالی، من اسکی را با دو میلیارد و صد میلیون تومان بدهی تحویل گرفتم و آن را تسویه کردم. بودجه سالانه فدراسیون ۷۰۰ میلیون بوده است. اعتبار ۷۰۰ میلیونی وزارت ورزش و جوانان به دو میلیارد رسید و اعتبار ۱۵۰ میلیونی کمیته ملی المپیک نیز به یک میلیارد رسید. میلیون بود که آن را به سه میلیارد و نیم رساندیم.

اطلاعات خبر: *نویسنده: -*منبع: برگرفته از گزارشی در خبرگزاری مهر *انتشار ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۱۵:۵۰

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.