یادداشت: نه به خود قهرمان پندارها ؛ نه به اشتراک گذاری دروغ | پایگاه خبری ورزش زنان | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
8

یادداشت: نه به خود قهرمان پندارها ، به اشتراک گذاری دروغ

  • کد خبر : 44870
  • 17 اردیبهشت 1399 - 17:09
یادداشت: نه به خود قهرمان پندارها ، به اشتراک گذاری دروغ

قصور مخاطب کمتر از مدعی دروغین نیست. مخاطبی که هر چه می بیند، می‌پذیرد و بدتر آن، گهگاه به اشتراک می‌گذارد و به ترویج دروغ کمک می‌کند. برای ایستادگی در برابر دروغ و خود قهرمان پندارها ، ما حلقه اول زنجیر هستیم.

حامد اسماعیلی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران : با وقوع اتفاقات مثبت برای گشایش درهای باشگاه‌ها به پایان دوران حکومت خود مربی پنداران در شبکه‌های اجتماعی نزدیک می‌شویم.

درباره بی در و پیکر بودن فضای اینستاگرام پیش از این صحبت کرده‌ام و کرونا فضا را برای جولان افرادی که با هر وسیله‌ای شروع به جمع آوری دنبال کننده کرده و در ایام شیوع کرونا نقش مربیانی دلسوز را برای آنها ایفا کرده‌اند، مهیا کرد.

در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی از سوی برخی اهالی رسانه، موضوع پرداختن به مربیان دروغین با عناوین بی ارزش داغ شده است. مربیانی که در بخش معرفی خود در اینستاگرام خود را قهرمان جهان و آسیا و مدرس فلان و بهمان معرفی می‌کنند و البته اینستاگرام از کسی سند و مدرک نمی‌خواهد.

دروغ گفتن هم که اصولاً کنتور نمی‌اندازد پس فضا فراهم است برای تحویل هر خزعبلاتی به عنوان یک قهرمان نامدار که احتمالاً حق او در دورانی خورده شده یا مثلاً در آن زمان رسانه‌ها به ورزش زنان نمی‌پرداختند که علیا حضرتان به شکل شایسته دیده شوند.

برای تشخیص سره از ناسره در شبکه های اجتماعی که همه چیز دیجیتال و گاهی غیرواقعی است، راهی وجود ندارد جز بالا بردن آگاهی و سواد رسانه‌ای مخاطب. اینکه مخاطب از خودش بپرسد این چه قهرمان جهان و آسیایی است که نه عنوانش جایی درج شده و نه کسی او را می‌شناسد.

به عبارت دیگر، قصور مخاطب در این موارد کمتر از مدعی دروغین نیست. مخاطبی که هر چه می بیند، می‌پذیرد و بدتر آن، گهگاه به اشتراک می‌گذارد و به ترویج دروغ کمک می‌کند. برای ایستادگی در برابر دروغ، ما حلقه اول زنجیر هستیم.

 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.