19

زندگی الکس مورگان ؛ از سن دیماس تا رژه نوارهای رنگی

  • کد خبر : 44873
  • 17 اردیبهشت 1399 - 17:24
زندگی الکس مورگان ؛ از سن دیماس تا رژه نوارهای رنگی

الکس مورگان ستاره فوتبال زنان آمریکا یک چهره اجتماعی در این کشور است. دوران حرفه‌ای فوتبال برای او در تیم دانشگاه یو سی برکلی شروع شد، تیمی که در فوتبال آمریکا آن را با لقب خرس‌های طلایی کالیفرنیا می‌شناسند.

نیما اکرمی – پایگاه خبری ورزش زنان ایران : الکساندرا پاتریشیا مورگان نام کامل ستاره این روزهای فوتبال آمریکا است. که ۲ ژوئیه ۱۹۸۹ در سن دیماس کالیفرنیا متولد شد.

الکس مورگان تنها شعاع دایره ورزشی خود را به فوتبال محدود نکرد بلکه قهرمانی زیر ۱۶ سال فوتبال ساحلی در لیگ برتر را کسب کرده است. از اولین مربیان او پدرش بود که همیشه برایش حکمی فراتر از پدر را داشت و حامی و یاور همیشگی اش بود.

مورگان در تیم‌های منطقه‌ای بازی می‌کرد و آنجا با سرعت خیره کننده‌اش همه را مجذوب خودش می‌کرد. آن سال‌ها یک برنامه دولتی توسعه المپیک برگزار می‌شد و آن برنامه پلی برای پیشرفت الکس بود.

او در این باره می‌گوید: «به من کمک کردند تا با بهترین بازیکنان بازی کنم و از بهترین مربیان بیاموزم و این برای پیشرفت من بسیار مهم بود». در سن ۱۷ سالگی به اردوی تیم ملی زیر ۲۰ سال آمریکا فراخوانده شد.

آغاز با خرس‌های طلایی

دوران حرفه‌ای فوتبال برای او در تیم دانشگاه یو سی برکلی شروع شد، تیمی که در فوتبال آمریکا آن را با لقب خرس‌های طلایی کالیفرنیا می‌شناسند. چهار فصل حضور در خرس‌های طلایی، کسب ۴ مقام با این تیم شگفت انگیز بود اما شگفت انگیز تر از آن قهرمانی در جام جهانی زیر ۲۰ سال در دومین سال حضورش در یو سی برکلی بود.

بازی فینال با کره شمالی برگزار شد که گل الکس مورگان حکم قهرمانی آمریکا را امضا کرد. همان گلی که به عنوان بهترین گل رقابت‌ها انتخاب و دومین گل برتر سال فیفا نیز شناخته شد.

اولین حضورش در فوتبال حرفه‌ای زنان آمریکا از سال ۲۰۱۱ و در تیم “فلش غربی نیویورک” کلید خورد. یک سال برای آن تیم به میدان رفت و در ۱۳ بازی توانست ۴ گل را به ثمر برساند و با تیمش به مقام قهرمانی برسد.

تلخ کامی برابر ژاپن

مورگان همان سال با تیم ملی آمریکا به جام جهانی رفت، جوان‌ترین بازیکن تیمش بود و اولین گل خود را در نیمه نهایی به فرانسه زد اما آمریکا در فینال بازی را به ژاپن باخت و دست او و هم تیمی‌هایش از جام کوتاه ماند.

الکس مورگان پس از آن با هم تیمی‌هایش از جمله مگان راپینو و هوپ سولو به تیم زنان “سیاتل ساندرس” در لیگ آمریکا پیوستند. در همان سال رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن برگزار شد و تیم آمریکا هم در آن رقابت‌ها حضور داشت.

انتقام در لندن

فینال المپیک همانند فینال جام جهانی مقابل ژاپن برگزار شد و بازیکنان آمریکا پیروزی در این بازی انتقام جویانه را حتمی می‌دیدند و امیدوار به قهرمانی بودند. همه چیز طبق خواسته آنها پیش رفت تا الکس مورگان اولین مدال طلای خود را با تیم ملی کشورش کسب کند.

مورگان سپس به تیم پورتلند پیوست و اولین گل خود را برای تیم جدیدش مقابل سیاتل، تیم سابق خود به ثمر رساند. او تا سال ۲۰۱۵ در این تیم توپ می‌زد و در این مدت کتابی را به نام ضربات به چاپ رساند و شرکت آمازون این کتاب را برای ساخت یک سریال انتخاب کرد.

رژه باشکوه در نیویورک

سال ۲۰۱۵ قبل از آنکه جام جهانی فوتبال زنان شروع شود، الکس مورگان دچار مصدومیتی از ناحیه زانو شد با این حال او توانست به رقابت‌ها برسد و تیمش را در راه کسب عنوان قهرمانی همراهی کند.

مورگان و یارانش دوباره از پس ژاپن بر آمدند و این بار مدال طلای جام جهانی را بر گردن آویختند. آمریکایی‌ها بعد از کسب این افتخار به اولین تیم ورزشی زنان تبدیل شدند که با رژه نوارهای رنگی در شهر نیویورک تجلیل می‌شوند.

الکس مورگان در سال ۲۰۱۶ به تیم اورلاندو پیوست و در همان سال با تیم ملی آمریکا در المپیک حاضر شدند اما آمریکا در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل سوئد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

انتقال قرضی به لیون

در همان مقاطع از سوی اورلاندو به لیون فرانسه، پرافتخارترین باشگاه فوتبال زنان اروپا قرض داده شده و در بازی اول خود برای این تیم نیز ۲ پاس گل داد و با وجود مصدومیت در بازی فینال جام حذفی فرانسه همراه با المپیک لیون قهرمان شد.

بدین ترتیب مورگان این جام را به ویترین افتخاراتش اضافه کرد و فقط با ۸ بازی برای این تیم، با پیروزی برابر ولفسبورگ آلمان در فینال، جام لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برد.

طلای سوم در فرانسه

الکس سپس به تیم قبلی خود یعنی اورلاندو برگشت و چند سال موفقیت‌ها و افتخارات بسیاری را کسب کرد. سومین دوره حضور او در جام جهانی فرا رسید. بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۹ آمریکا مقابل تایلند ۱۳ گل به ثمر رساند که کاپیتان مورگان ۵ گل آن را وارد دروازه حریف نگون بخت شرق آسیای خود کرد.

آنها قدم به قدم پیش می‌رفتند، بازی نیمه نهایی مقابل انگلیس و گل سرنوشت ساز الکس مورگان و خوشحالی عجیبش آنها را به فینال رساند و در فینال هم با برتری برابر هلند جام قهرمانی را بالای سر بردند.

در تورنمنتی که نگاه‌ها به مگان راپینو معطوف بود الکس مورگان سومین مدال طلای ملی خود را بر گردن آویخت. این مهاجم بی نقص تیم ملی آمریکا افتخاراتی زیادی کسب کرده است که قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا همراه با لیون، قهرمانی جام کونکاکاف و قهرمانی لیگ آمریکا از جمله این اتفاقات است.. مورگان برای مردم آمریکا و جهان الهام بخش است.

او در ایالات متحده بیش از یک فوتبالیست زن مورد توجه است و یک چهره شاخص و روی جلد نشریات به شمار می‌رود. پس از جام جهانی او اعلام کرد که باردار است و از آن زمان تصاویر بارداری او توسط الکس در صفحه شخصی اش منتشر می‌شد و توجه رسانه‌های کشورش را به خود جلب کرد.

به عبارت دیگر او در شرایط بارداری نیز به الگویی برای حفظ فعالیت‌های ورزشی حتی در دوران بارداری تبدیل شده است.

در ژوئیه ۲۰۱۵، مورگان به همراه کریستین سینکلر و استفان کاتلی اولین ورزشکارانی شدند که روی جلد آخرین بازی ویدیویی FIFA16 در بسته بندی ویژه در ایالات متحده، کانادا و استرالیا به ترتیب در کنار لیونل مسی ظاهر شدند.

فرصت سازی کرونا

مورگان در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ با سرواندو کاراسکو هافبک دفاعی کنونی تیم لوس آنجلس گلکسی ازدواج کرد. مورگان پس از بارداری گفت که با وجود اینکه به زودی مادر می‌شود می‌خواست در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ بازی کند.

پس از شیوع کرونا و تعویق المپیک همه چیز برای او از این نظر ایده آل پیش رفت که حالا ممکن است بتواند خود را به المپیک توکیو برساند.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی *انتشار ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۲۰:۰۹

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.