شیما صفایی : لذت قهرمانی در تور تنیس روی میز جوانان بیشتر بود | پایگاه خبری ورزش زنان | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
22

شیما صفایی : لذت قهرمانی در تور تنیس روی میز جوانان بیشتر بود

  • کد خبر : 44896
  • 16 اردیبهشت 1399 - 20:38
شیما صفایی : لذت قهرمانی در تور تنیس روی میز جوانان بیشتر بود

شیما صفایی: “سال ۹۸ بهترین سال ورزشی من بود. از ۶ تور سال شامل ۳ تور جوانان و ۳ تور بزرگسالان در ۵ تور آن قهرمان شدم و فقط در مرحله سوم و پایانی تور بزرگسالان در کرج بود که نتوانستم قهرمانی را به دست بیاورم.”

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : شاید هیچ رشته‌ای در ورزش ایران یافت نشود که تا این اندازه به نسل جوان خود وابسته باشد. از تنیس روی میز ایران صحبت می‌کنیم. جایی که فاصله‌ای بین نسل بزرگسالان و جوانان وجود ندارد.

پروژه بازیکن سازی در استان‌ها با قدرت ادامه دارد و تورهای بزرگسالان، جوانان و نوجوانان با استقبال دختران پینگ پنگ باز از اقصی نقاط ایران یکی از زیباترین جلوه‌های ورزش زنان ایران است.

در میان ستارگان جوان، شیما صفایی چهره اول سال ۹۸ بود. دختر همدانی یک سال فوق العاده را پشت سر گذاشت. قهرمانی پشت قهرمانی. در ۱۷ سالگی او یک استعداد استثنایی است.

شیما در این باره می‌گوید: “سال ۹۸ بهترین سال ورزشی من بود. از ۶ تور سال شامل ۳ تور جوانان و ۳ تور بزرگسالان در ۵ تور آن قهرمان شدم و فقط در مرحله سوم و پایانی تور بزرگسالان در کرج بود که نتوانستم قهرمانی را به دست بیاورم.”

شیمای جوان در تیم ملی تجربیات جدیدی به دست آورد. شرایطی که با مسابقات داخلی متفاوت است و شیما باید در آنها بیشتر بیاموزد: “در سالی که گذشت به عضویت تیم ملی بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا درآمدم و در انتخابی حضور در مسابقات گزینشی المپیک نیز موفق بودم و به ترکیب تیم حاضر در مسابقات انتخابی المپیک راه پیدا کردم.

در مسابقات فنلاند هم خوب بازی کردم و از عملکردم راضی بودم. البته در مسابقات قهرمانی آسیا کار خیلی سخت بود اما از حضور در فنلاند تجربه خوبی به دست آوردم.”

نکته جالبی که شیما صفایی به آن اشاره دارد لذت بیشتر از عناوین در رده سنی جوانان است و نه بزرگسالان: “بر خلاف آنچه ممکن است تصور شود رقابت در رده سنی خودم را بیشتر از بازی در رده سنی بزرگسالان که اهمیت بیشتری هم دارد، دوست دارم و از آن لذت می برم. در سال ۹۸ در ۳ تور جوانان قهرمان شدم و قهرمانی‌های تور جوانان برایم شیرینی بیشتری داشت.

شاید دلیلش این باشد که در مسابقات جوانان در هر ۳ دوری که قهرمان شدم، در فینال عقب افتاده بودم و بازی باخته را با پیروزی عوض کردم در حالی که در فینال‌های بزرگسالان، آسان‌تر و کم دردسرتر قهرمان شدم. در رده جوانان رقابت با حریفان و دوستان خوبی چون کیمیا رستمی و پریناز حاجیلو برایم جذابیت دارد. البته خاطره تلخ من در سال ۹۸ مربوط به دور پایانی تور بزرگسالان در کرج بود که در یک هشتم نهایی حذف شدم.”

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی *منبع: اختصاصی *انتشار ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۲۱:۱۷

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=44896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.