15

سهمیه المپیک سارا بهمنیار روی هوا | رزیتا علیپور امیدوار به کسب سهمیه

  • کد خبر : 45229
  • 01 خرداد 1399 - 16:05
سهمیه المپیک سارا بهمنیار روی هوا | رزیتا علیپور امیدوار به کسب سهمیه

با اعلام فدراسیون جهانی کاراته مسابقات کاراته وان مراکش در سال 2021 و مسابقات قهرمانی اروپا در سوئد در کسب سهمیه المپیک توکیو اثربخش است. این تصمیم سهمیه سارا بهمنیار را از وضعیت قطعی خارج کرد.

پایگاه خبری ورزش زنان : گرچه پیش از این اعلام شده بود سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی سهمیه‌های قطعی المپیک توکیو را کسب کرده‌اند اما برنامه جدید فدراسیون جهانی کاراته برای کسب سهمیه، قطعیت سهمیه بهمنیار را لغو کرده است.

این، موضوعی است که امروز در پی تشریح روند کسب سهمیه توسط کاراته کاها اعلام شد و فدراسیون کاراته ایران نیز در خروجی خود به این موضوع اشاره کرده است. بهمنیار برای اینکه سهمیه را حفظ کند باید در مسابقات آتی کسب سهمیه فاصله خود را از نظر امتیاز رنکینگ با رقبا حفظ کند تا بتواند از طریق رنکینگ جهانی، المپیکی شود.

این برنامه جدید، البته برای حمیده عباسعلی تغییری ایجاد نکرده است و او همچنان سهمیه قطعی المپیک را در اختیار دارد. به عبارت دیگر ایران در حال حاضر در کاراته زنان یک سهمیه قطعی با حمیده عباسعلی، یک سهمیه نصفه و نیمه و مشروط با سارا بهمنیار و یک امید پررنگ با رزیتا علیپور برای المپیک آینده دارد.

قضیه برنامه جدید فدراسیون جهانی کاراته هم این است که با تعویق یک ساله المپیک توکیو، مسابقات کسب سهمیه جدیدی تعریف شده که یکی کاراته وان ۲۰۲۱ مراکش است و دیگری مسابقات قهرمانی اروپا در سوئد خواهد بود.

به طور کلی کاراته کاها در دو صورت می‌توانند در المپیک توکیو حاضر شوند: یکی اینکه از طریق رنکینگ جهانی این موفقیت را به دست آوردند و یا از طریق مسابقات انتخابی آخر به سهمیه برسند. بهمنیار و علیپور نمی‌خواهند کار به انتخابی بکشد.

اطلاعات خبر: * نویسنده: حامد اسماعیلی * منبع: اختصاصی * انتشار ۰۱ خرداد ۹۸ – ۱۶:۰۰ 

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=45229

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.