24
ملی پوش یزدی؛ همچنان با انگیزه

حال و هوای این روزهای نجمه سازنجیان | شمشیرباز متوقف نمی‌شود

  • کد خبر : 45677
  • 04 خرداد 1399 - 18:46
حال و هوای این روزهای نجمه سازنجیان | شمشیرباز متوقف نمی‌شود
نجمه سازنجیان می گوید : "اگر روزی به گذشته بازگردم و فرصت داشته باشم که زندگی ام را از نو بسازم، باز هم انتخاب من شمشیربازی است. با شمشیربازی زندگی کرده‌ام."

پایگاه خبری ورزش زنان ایران: اگر چه یزد در پرورش شمشیرباز استانی موفق است اما زمینه شمشیرباز شدن نجمه سازنجیان از درون خانواده شکل گرفت. برادران نجمه، شمشیرباز بودند و او هم به این رشته جذاب علاقمند می‌شود. این اتفاق ۱۴ سال قبل رخ داد و سبب شد نجمه مستعد، بلافاصله به جمع ملی پوشان اضافه شود و حالا ۱۲ سال است که در اردوهای ملی و مسابقات برون مرزی برای ایران به میدان می‌رود.

این نظر نجمه است: “اگر روزی به گذشته بازگردم و فرصت داشته باشم که زندگی ام را از نو بسازم، باز هم انتخاب من شمشیربازی است. با شمشیربازی زندگی کرده‌ام و این رشته بخشی از زندگی من است.”

این سوال وجود دارد که چرا یزد در شمشیربازی تا این اندازه بازیکن ساز است. سرمایه گذاری جدی روی این رشته از زمان ورودش به یزد سبب شد یزد به یک قطب در این رشته تبدیل شود. با این وجود نجمه سازنجیان معتقد است میزان قهرمان سازی در شمشیربازی یزد نسبت به گذشته به شدت کاهش یافته است و موتور بازیکن سازی در این رشته در یزد دیگر مثل سابق کار نمی‌کند. این شاید یک زنگ خطر برای رشته‌ای باشد که یزد در آن یک پایگاه قدرت بوده است.

سازنجیان درباره آنچه در سال ۹۸ بر او گذشت عنوان می‌کند: “سال ۹۸ برای من سال خوبی بود. ما در حال آماده شدن برای مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک بودیم که کرونا باعث تعویق آن شد.. در حال حاضر طبیعتاً مثل سایر ورزشکاران، وقت آزاد بیشتری دارم. سعی کرده‌ام در تمریناتم اخلالی ایجاد نشود. در منزل تمرین می‌کنم و روزانه ۲ بار در تمرین هستم. جایی را هم برای تمرینات تخصصی شمشیربازی مهیا کرده‌ام تا از کار فنی دور نمانم.”

مسیر سابریست ها از آینده ورزش ایران، از راهی می‌گذرد که نجمه سازنجیان و رفقا آن را هموار کرده‌اند. فنسرهایی که از خانه‌های ما برخاسته‌اند. برای زنده کردن خاطرات گذشته. خاطرات ۱۹۷۶.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=45677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.