17

خوش بینی مهرو کمرانی به موفقیت تیم ملی تکواندو در ویتنام : آماده ایم

  • کد خبر : 4569
  • 26 اردیبهشت 1397 - 12:13
خوش بینی مهرو کمرانی به موفقیت تیم ملی تکواندو در ویتنام : آماده ایم

مهرو کمرانی سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان می گوید تیم ملی آماده رقابت در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام است. او به تیمش کاملا خوشبین است و البته می گوید می توانسته 2 تکواندوکار جوان تر را به تیم ملی بیاورد اما به دلیل این که آن ها فاقد امتیاز رنکینگ بوده اند ترجیح داده از دیگران استفاده کند.

به گزارش IWSports  ؛ تیم ملی تکواندو خود را آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام می کند. آخرین اردوی تیم ملی پیش از اعزام ، در رشت برگزار شد و ملی پوشان اوایل خرداد کار خود را در ویتنام آغاز می کنند.

مهرو کمرانی سر مربی تیم ملی تکواندو در گفتگو با IWSports درباره آمادگی تیم ملی پیش از  مسابقات قهرمانی آسیا صحبت کرده  است. این گفتگو بخش اول از گفتگوی 4 گانه ما با مهرو کمرانی است که بخش های بعدی آن در آینده در دسترس خواهد بود.

به تیم ملی خوش بین هستم

تیم ملی در رشت تمرینات خوبی را سپری کرد و آماده است. روز شنبه همراه با ریحانه فولادی به ویتنام می رویم تا در کلاس هماهنگی یک روزه که برای مربیان حاضر در تورنمنت برگزار می شود شرکت کنیم. روز 30 اردیبهشت ، تیم ملی وارد ویتنام می شود ، وزن کشی 4 خرداد است و مسابقات نیز از 5 خرداد آغاز می شود.

ایران در ادوار مسابقات تکواندوی زنان آسیا فقط یک طلای فاطمه نعمتی را در کارنامه دارد. ما می خواهیم در ویتنام ، عملکرد موفقی داشته باشیم اما تکواندو غیر قابل پیش بینی است و در یک مسابقه انفرادی باید انتظار هر چیزی را داشته باشید. با این وجود نسبت به نتیجه گیری تیم خوش بینم زیرا آمادگی فعلی تیم نشان می دهد تیم در وضعیت مناسبی است.

ما نمی توانیم با قاطعیت از رنگ مدال صحبت کنیم اما می توانیم بگوییم که به این تیم امیدواریم. نه این که بازیکنان گذشته فنی نبودند ، بلکه امروز نسل فنی تری در اختیار داریم که تابع تغییر شرایط است. در تکواندوی امروز برخی مسائل تغییر کرده. سیستم داوری عوض شد ، خطاها بیشتر شد و استفاده از کلاه و هوگوی الکترونیکی وضعیت جدیدی برای تکواندوکاران ایجاد کرد. ما با این روند تغییرات پیش رفته ایم.

دختران ما باید امتیاز رنکینگ کسب کنند

در بخش بانوان ، پشتوانه ای که در تکواندوی بانوان داریم می تواند نگرانی ما را دور کند به شرط این که به این روند پشتوانه سازی ادامه دهیم. واقعیت این است که در سطح بین المللی همه چیز تغییر کرده و همه ، مشغول سرمایه گذاری در تکواندو هستند.  این طنز آلود است که بنشینیم و بگوییم که دختران ما در لیگ های داخلی حضور دارند و مسابقه می دهند پس آماده حضور در مسابقات برون مرزی هستند.

دختران تکواندوکار ما نیاز به جمع آوری امتیاز رنکینگ دارند و این ، نیازمند حمایت است یعنی آن ها بتوانند به تورنمنت ها اعزام شوند. حتی حضور در تورنمنت های معتبر نظیر G1 بر اساس رنکینگ تکواندوکار است به همین دلیل بچه های ما باید امتیاز رنکینگ جمع آوری کنند که اولین مسابقه شان در برون مرزی ، آخرین مسابقه آن ها نباشد.

چرا جوان تر ها انتخاب نشدند؟

تیمی که امسال بستیم تیم خوبی است اما شاید می توانستم در 2 وزن نفرات جوان تری را وارد ترکیب کنم. اما آن ها چه کسانی بودند؟ کسانی که هیچ رنکی نداشتند و اولین مسابقه آن ها فینالشان بود. ما یک سال است که با این نفرات کار می کنیم.

ترجیح می دهم بازیکن جوانی که آمده و بازیکن ملی پوش را شکست داده منتظر فرصت های بعدی باشد زیرا اگر می خواستم از او استفاده کنم او باید در اولین مسابقه مثلا با طلای المپیک مسابقه می داد و این منطقی نبود. تاکید می کنم که هم بازیکنان جوان و هم اعضای کنونی تیم ملی باید میدان ببینند ، اعزام شوند و رنک جمع کنند تا جایگاه به دست بیاورند و شانس مدال داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.