19
قرار بود شمشیرباز شود ؛ تیرانداز المپیکی شد

فاطمه کرم زاده؛ المپیک اولی تیراندازی از بوشهر می‌آید

  • کد خبر : 45691
  • 05 خرداد 1399 - 10:47
فاطمه کرم زاده؛ المپیک اولی تیراندازی از بوشهر می‌آید
فاطمه کرم زاده دختر جوان و تیرانداز بوشهری است که در المپیک توکیو برای نخستین بار فرصت حضور در این رویداد بزرگ را به دست می‌آورد.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : تیراندازی ایران در المپیک توکیو، ۳ المپیک اولی دارد. یکی آرمینا صادقیان ۱۸ ساله، دومی هانیه رستمیان در تپانچه و نفر سوم، دختر جوانی از بوشهر. فاطمه کرم زاده یکی از ۴ دختر تیرانداز ایران است که در المپیک توکیو حاضر خواهد بود.

او متولد ۵ آذر ۷۷ است که در ۱۰ سالگی تیراندازی را در بوشهر آغاز کرده است. نکته جالب در مورد تیرانداز جوان المپیکی این است که رشته مورد علاقه او شمشیربازی بوده اما به دلیل اینکه شمشیربازی در بوشهر وجود نداشته او به سمت تیراندازی می‌رود و به آن علاقمند می‌شود.

مسیر پیشرفت فاطمه کرم زاده خیلی زود هموار شد. او به سرعت به جمع استعدادهای ملی تیراندازی ایران پبوست. او امروز دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه الزهرا تهران، یک آشپز خوب و افتخار بوشهر و تیراندازی ایران در المپیک آینده است.

سال زیبای ۹۸

سال ۹۸ هر اندازه برای ایران و ایرانی نازیبا بوده برای فاطمه کرم زاده شیرین و جذاب پیش رفته است. در چهارمین مرحله از جام جهانی در آلمان، او برای اولین بار گام به جام جهانی گذاشت و با رکورد ۶۲۷.۷ جایگاه هفدهم رشته ۱۰ متر را کسب کرد. در رشته خفیف ۵۰ متر با رکورد ۱۱۶۵ چهل و چهارم شد و این عملکرد به معنای ارتقای رکوردهای کرم زاده بود.

فاطمه سپس به جام جهانی برزیل اعزام شد و در رشته ۱۰ متر با رکورد ۶۲۶.۹ باز هم هفدهم شد اما در رشته خفیف ۵۰ متر با رکورد ۱۱۶۷ جایگاه ۲۴ را به دست آورد و تا در رشته خفیف ارتقای رکورد داشته باشد.

قسمت جذاب داستان در جایی در نزدیک ترین فاصله به زادگاهش رخ داد. مسابقات قهرمانی آسیا در قطر آخرین مسابقات کسب سهمیه بود. فاطمه در ۱۰ متر با رکورد ۶۲۸.۱ راهی فینال شد. تیم ایران برنز گرفت و او در فینال به مقام هشتم رسید.

کرم زاده در ۵۰ متر خفیف با رکورد ۱۱۷۳ راهی فینال شد و در فینال برای کسب سهمیه، رتبه پنجم کافی بود و بدین ترتیب، قطر سکوی رسیدن فاطمه به بزرگترین موفقیت ورزشی اش شد. او سهمیه المپیک را کسب کرد و در قطر هم در هر ۲ رشته، ارتقای رکورد داشت.

تورنمنت آزاد دانمارک و اردوی هانوفر آخرین برنامه او در سال ۹۸ بود. پیش از کابوس کرونا. حالا با تعویق المپیک، فاطمه کرم زاده باید برای شرکت در رویداد مهم دوران ورزشی اش یک سال صبر کند. این فرصت، می‌تواند زمانی برای پخته‌تر شدن او باشد. فرصتی برای امید بیشتر به او در خاک ژاپن.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=45691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.