لیگ برتر تکواندو "ایراندخت" نامگذاری شد | افرا ورزش | رسانه ورزش زنان ایران
15
راه اندازی لیگ دسته اول تکواندو زنان

لیگ برتر تکواندو “ایراندخت” نامگذاری شد

  • کد خبر : 45707
  • 05 خرداد 1399 - 11:59
لیگ برتر تکواندو “ایراندخت” نامگذاری شد
از سال ۹۹ لیگ برتر تکواندو زنان با نام جام ایراندخت فعالیت می‌کند. قرار است لیگ دسته یک راه اندازی شود و لیگ کوثر نام لیگ دسته اول تکواندو زنان باشد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران، فدراسیون تکواندو قصد دارد از سال ۹۸ لیگ دسته اول تکواندوی زنان را برگزار کند. این برای نخستین بار است که لیگ تکواندوی زنان به دو سطح برتر و دسته یک تقسیم بندی می‌شود.

بدین ترتیب تیم‌های قدرتمند لیگ و بهره مند از توان فنی بالاتر در لیگ برتر رقابت می‌کنند و تیم‌های تازه وارد و در سطوح پایین‌تر در لیگ دسته اول مسابقه می‌دهند. این ساز و کار مانع از این می‌شود که برای مثال یک تکواندوکار برجسته، عنوان دار و ملی پوش با یک تکواندوکار بی تجربه روبرو شود.

طبق آنچه فدراسیون تکواندو اعلام کرده لیگ برتر تکواندو زنان با نام جام ایراندخت فعالیت می‌کند. قرار است لیگ کوثر نام دسته اول باشد و بدین ترتیب عنوان جام کوثر که به طور سنتی به لیگ تکواندوی زنان اطلاق می‌شد از این پس به لیگ دسته اول انتقال می‌یابد.

در مورد اینکه لیگ برتر تکواندو چند تیم و لیگ دسته اول چند تیم دارد اظهار نظری نشده اما پیش بینی می‌شود تعداد تیم‌های لیگ برتر از تعداد کنونی بسیبار کمتر شود و در لیگ دسته اول، تمامی تیم‌های متقاضی و نیز تیم‌هایی که در بین لیگ برتری‌ها جایی نداشته‌اند بدون محدودیت تعداد تیم، رقابت کنند.

در لیگ تکواندو تیم‌ها در ۲ مرحله با هم رقابت می‌کنند به طوری که ۸ تیم برتر جدول مرحله اول وارد مرحله دوم می‌شوند. برگزاری لیگ برتر با ۸ تیم برتر یکی از پلن های سازمان لیگ تکواندو است.

این اقدام، آشکارا به سطح فنی لیگ تکواندو کمک شایانی خواهد کرد و اقدامی مثبت و مهم در زمینه توسعه لیگ‌ها در تکواندو زنان از سوی فدراسیون تکواندو تلقی می‌شود. با این اقدام، لیگ‌ها از سوی باشگاه‌ها جدی تر گرفته می‌شود و برند “لیگ تکواندو” توسعه می‌یابد.

در حال حاضر رشته‌های بسکتبال، فوتسال، تیراندازی و والیبال رشته‌هایی در ورزش زنان هستند که علاوه بر لیگ برتر، لیگ دسته اولی باکیفیت و چند مرحله‌ای دارند و اکنون تکواندو به این جمع اضافه می‌شود.

لیگ دسته اول زنان در برخی رشته‌های دیگر نیز فعال است اما وسعت آن محدود و در سطح یک رقابت دوره‌ای است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=45707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.