17
یخ نورد از تیرماه باز می‌گردد

دوری ۴ هفته‌ای زینب کبری موسوی از تمرینات

  • کد خبر : 46038
  • 13 خرداد 1399 - 19:05
دوری ۴ هفته‌ای زینب کبری موسوی از تمرینات
زینب کبری موسوی ستاره بین المللی یخ نوردی ایران برای بازگشت به تمرینات علاوه بر بحران کرونا باید با مشکلی به نام آسیب دیدگی نیز دست و پنجه نرم کند. بدین ترتیب او دست کم ۳ هفته دیگر امکان تمرین نخواهد داشت.

زینب کبری موسوی در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران با اشاره به آسیب دیدگی اش از ناحیه مچ پا اظهار کرد: در اولین جلسه تمرینی در سالن سنگ نوردی دچار آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا شدم. خبر خوب آن بود که دچار شکستگی نشدم با این حال تمریناتم برای ۴ هفته متوقف شد که یک هفته آن سپری شده است.

او ادامه داد: این موضوع برایم بسیار ناراحت کننده است زیرا پس از ٣ ماه از تعطیلی باشگاه‌ها به دلیل کرونا، فرصت تمرین دوباره فراهم شده اما باید از تمرین دور باشم و به آسیب دیدگی ام برسم. در حقیقت آنچه نگران کننده است این است که سطح آمادگی جسمانی ام مورد تهدید است.

زینب کبری موسوی امسال برنامه‌هایی در زمینه صعود فنی به قله ، دیواره نوردی و یخ نوردی در دستور کار دارد که این برنامه‌ها باید طیق یک برنامه زمانی عملی شود اما آسیب دیدگی، معضل جدیدی برای عقب ماندن یخ نورد از تقویم رویدادهای آینده است. او بدون آمادگی بدنی کافی قادر به انجام این برنامه‌ها نخواهد بود.

زینب کبری موسوی پیش از شیوع کرونا قصد داشت برای یک برنامه صعود در هیمالیا عازم نپال شود. موضوع دیگر در مورد یخ نورد شاخص ایران این است که او همچنان در زمینه تامین وسایل فنی مورد نیاز خود از سوی مقامات بالا دستی با مشکل مواجه است و ماه‌ها درگیر نامه نگاری‌های بی نتیجه با فدراسیون کوهنوردی و وزارت ورزش و جوانان بوده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=46038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.