19

نفر به نفر با دختران تکواندوی ایران در ویتنام ؛ پنجه در پنجه چین و کره جنوبی

  • کد خبر : 4612
  • 28 اردیبهشت 1397 - 16:35
نفر به نفر با دختران تکواندوی ایران در ویتنام ؛ پنجه در پنجه چین و کره جنوبی

جذابیت از راه می رسد. دختران مهرو کمرانی روی شیاپ چانگ مسابقات تکواندوی قهرمانی زنان آسیا در ویتنام. رقابت با گرمای جنوب شرق آسیا و 2 حریف سرسخت به نام های چین و کره جنوبی. با این حال به آن ها امید داریم. نام های پرامید و روحیه بخش!

به گزارش IWSports ؛ مسابقات قهرمانی اسیا ویتنام در حالی به اغاز خود نزدیک می شود که در تاریخ تکواندو بانوان تنها یک طلا می درخشد! طلای فاطمه نعمتی که دیگر تکرار نشد.

حال دختران ایرانی اماده اند تا تاریخ سازی کنند،ان هم در شرایطی که تیم چین با تمام ستارگانش و کره با اغلب نام دارانش پا به میدان خواهد گذاشت! این شما و این، نفر به نفر با دختران تکواندوی ایران:

♦️وزن اول جهانی(تعداد شرکت کننده 13 نفر) : کیانا اخوان

کیانا که در مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی به مدال نقره دست یافت همیشه در مسابقات خوب ظاهر می شود!کیانا درصورت صعود به نیمه نهایی رو در رو چاراناوات تایلندی نفرهفتم رنکینگ جهانی و یکی از بهترین های این وزن قرار خواهد گرفت

♦️وزن دوم جهانی(تعداد شرکت کننده 22 نفر) / ناهید کیانی و سودابه پورصادقی

2 دختر خوش فکر و خوش تکنیک ایرانی که سابقه رویارویی باهم را دارند! گاه ناهید پیروز میدان بوده و گاه سودابه! اما در مسابقات قهرمانی اسیا به دلیل اینکه ناهید در سید 6 و سودابه در سید 8 قرار دارند تا فینال به هم برخور نخواهند کرداما یک چهارم نهایی این وزن اوج هیجان برای دختران ایرانی خواهد بود!

جایی که سودابه در صورت صعود به یک چهارم نهایی رو در روی پانیپاک (نابغه تکواندو تایلند و نفر اول رنکینگ جهانی و المپیکی) قرار می گیرد!در آن طرف جدول ناهید کیانی مقابل یونتائو ونرن چینی قرار می گیرد که سابقه پیروزی بر ناهید در رده بندی مسابقات گرنداسلم را دارد.

یک فینال تمام ایرانی؟ شاید سخت باشد اما غیر ممکن نیست و اگر رخ دهد باید به خود ببالیم. باید دید ناهید و سودابه می توانند فینال سراسر ایرانی را رقم بزنند یا خیر.

♦️وزن چهارم جهانی(شرکت کننده 16 نفر) / آتنا پارسا

این ، آتنا پارسا است. دختری که در مسابقات قهرمانی جهان تا یک قدمی تاریخ سازی و کسب مدال پیش رفت اما با یک اتفاق عجیب بازنده اعلام شد. آتنا که ملاک ترجیح دادنش بر زهرا شیدایی (یکی از بهترین های لیگ امسال) داشتن رنکینگ بهتر بود مسیر سختی برای کسب مدال دارد.

ژونگ شی چینی و رئوم لی کره ای و پر افتخار درسمتی از جدول قرار دارند که آتنا نیز حضور دارد! بدون شک اگر آتا پارسا خودش را باور کند می تواند مانند مسابقات قهرمانی جهان همه را شگفت زده کند.

♦️وزن پنجم جهانی(تعداد شرکت کننده 12 نفر) / کیمیا علیزاده

نابغه تکواندو ایران که بعد از اتمام دوران به میادین برگشته است و چشم امید خیلی ها به اوست. 3 ضلع مثلث قدرت این وزن کیمیا علیزاده از ایران،کیم سو هی از کره و ژانگ از چین خواهند بود. یک جدال تمام عیار و تماشایی برای کسب طلای اسیا.

کیم سو هی و ژنگ هر دو دارنده برنز جهان هستند جایی که کیمیا به مدال نقره دست یافت. ژنگ چینی در اوج آمادگی به سر می برد و چندی قبل در فینال انتخابی گرند اسلم نورتاتار ، ستاره ترک تبار و پرافتخار را شکست داد.

♦️وزن ششم جهانی(تعداد شرکت کننده 12 نفر) / ملیکا میرحسینی

ملیکا فنی ترین دختر ایرانی در لیگ سال گذشته است، دختری که به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست. در مسابقات قهرمانی جهان بود که نفس نور تاتار که در اوج خود بود را برید اما میلی متری باخت و نورتاتار در نهایت قهرمان جهان شد.

میر حسینی در مسابقات دانشجویان جهان با شایستگی به مدال برنز رسید و حال برای طلای اسیا لحظه شماری می کند. مسیر ملیکا برای رسیدن به قهرمانی فوق العاده سخت است. یونفی چینی”دارنده طلا فاینال گرند پری” حریف پای مدال ملیکاست اما بدون شک ملیکا هم حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. برای ملیکا ، فوق العاده سخت بی معنا است!

♦️وزن هفتم جهانی(تعداد شرکت کننده 13 نفر) / هانیه اخلاقی

هانیه اخلاقی که در مسابقات لیگ آمار قابل توجهی نداشت به دلیل داشتن رنکینگ مناسب و تجربه بالا به زینب اسماعیلی که فنی ترین دختر لیگ امسال بود”بدون حتی یک شکست”ترجیح داده شد.

هانیه سابقه شرکت در مسابقات جهانی و آسیایی را دارد. در وزن او ستاره های زیادی حضور دارند اما بدون شک شانس اول قهرمانی این وزن هیری کره ای”یکی از پرافتخار ترین های دنیای تکواندو و دارنده طلای المپیک،جهان،اسیا و گرندپری است.

♦️وزن هشتم جهانی(تعداد شرکت کنندگان 10 نفر) / زهرا پوراسماعیل

زهرا پور اسماعیل قهرمان 2 دوره نوجوانان جهان و از پرافتخار ترین دختر های ایران است. زهرا برای کسب طلای اسیا باید با 2 چینی رقابت کند!حریف اصلی او ژنگ چینی دارنده طلای المپیک است که از قد و قامت بلندی برخوردار است اما می شود با یک بازی با برنامه این غول چینی را درهم شکست.

  • به قلم : کیمیا شیدایی
لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=4612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.